Yardım - Arama - Üyeler - Takvim
Tam Forum Görünümü: Erzincan Trabzon Demiryolu
www.gumushane.gen.tr - Forum > Haberleriniz > Gurbetten Haberler
Garip
Demiryoluna mutlaka gireceğiz
BAYINDIRLIK ve İskan Bakan Faruk Nafiz Özak, Trabzon’un Erzincan’a demiryolu ile bağlanması konusunda ilk kez somut konuşurken Güney Çevre Yolu’nun projesinin tamamlandığını ve uzun vadede bu yolu yapmayı planladıklarını, öncelikli olarak 2. tanjant yolunu hayata geçirmek istediklerini kaydetti. Trabzon-Erzincan Demiryolu’nun 2.5 milyar dolarlık bir maliyete sahip olduğunu ve devlet imkanları ile bu yolun yapılacağını ifade eden Özak, "Trabzon’a gelmeden önce Belediye Başkan adayımız Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, Milletvekilimiz Cevdet Erdöl ile birlikte DLH Genel Müdürü ile oturduk konuştuk. Demiryolunu masaya yatırdık. Buna mutlaka gireceğiz. Trabzon-Erzincan Demiryolu’na mutlaka başlayacağız. Tirebolu üzerinden Erzincan’a ulaşım sağlanacak. Belli bir eğim yakalanıyor. Bunu daha sonra Diyarbakır’a nasıl bağlarız ona baktık konuştuk. Bu projenin bedeli 2.5 milyar dolar olarak gözüküyor. Diyarbakır’a bağlanması durumunda bu rakam 4.5 milyar doları buluyor. Bunu yap-işlet modeli ile yapabilir misin? Hayır yapamazsın. Bunu biz yapacağız. Çünkü demiryolları hep zarar eder. Şu anda devlet olarak demiryollarına 10 lira harcıyorsak 3.5 lira geri dönüşü oluyor. Devlet bunu sübvanse ediyor. Dünyada da bu durum böyle. Ama biz bu demiryolunu inşaallah yapacağız" dedi.
Güney Çevre Yolu’nun projesinin bitirildiğini ancak kısa sürede bu yola başlanmasının mümkün olmadığını, öncelikli olarak ikinci tanjant yolunu hayata geçirmek hedefinde olduklarını kaydeden Bakan Özak, "Ben Güney Çevre Yolu ile ilgili uzun süreli olarak söz verdiğini biliyorum. Kısa sürede böyle bir söz vermedi. Tanjant’ın üzerinde 25 metre genişliğinde ve 2. tanjant diyebileceğimiz bir yolu hayata geçirmek istiyoruz. Bunu öncelikli olarak yapacağız. Ondan sonra duruma göre Çevre Yolu’na karar verilecek. Çevre Yolu’nun projesi bitti. Çok fazla tünel ve viyadük gözüküyor. Kavşakları belli oldu. Projesi tamam. 800 milyon dolar civarında bir maliyet gösteriliyor. Şu anda programa alınabilir mi? Hayır alınamaz. Ama uzun vadeli düşüncemiz var. Ama şu anda önceliğimiz 2. Tanjant Yolu. Bu konuda hazine arazileri kullanacağız. Beşirli’den girip Toklu istikametinden batıya gidecek olan bir yol olarak planlıyoruz. Terk edilen yerler var. Buradan sonra da kamulaştırma yapılacak ve şehrin batısına gidecek olan yolu bitirmek istiyoruz" ifadelerine yer verdi.

Alıntı
tekin akgül
Erzincan-Trabzon Demiryolu güzergâhının ekonomik ve teknik açıdan uygun güzergâhı "Bayburt-Çaykara-Of-Trabzon hattı" olmasına rağmen; "Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu-Trabzon" Güzergâhının Ordu-Giresun ve Trabzon’un batı tarafında kalan ilçelerinden Demiryolu Platformu adı altında birçok çalışma gurupları oluşturuldu. Bu gurupların sürekli bir araya gelerek kamuoyu oluşturmaları ve siyasileri baskı altına almaları, neredeyse her gün basında seslerini yükseltmeleri neticesinde, bilimin verdiği kararla, ekonomik ve teknik açıdan uygun güzergâhın Bayburt-Çaykara hattı olmasına rağmen, siyasi amaçlı güzergâhın Tirebolu’ya kaydırılması bu ülkede projelerin uygulanmasında, doğru olanı değil, güçlü olan ve sesi gür çıkanların taleplerinin karşılandığı bir kez daha ortaya çıkmış oldu. Bu durum bilimin siyasete yenilmesi anlamı taşımaz mı buna dur diyebilmek için, aklın ve bilimin doğru bulduğu Erzincan-Trabzon Demiryolu güzergâhı olarak "Bayburt-Çaykara-Of-Trabzon" hattı olmalı diyenlerin buluştuğu yer

Prof.Dr. Fazıl Çelik tüm detaylarıyla açıkladı: Nerelerde tünel olacak, viyadük nerede, yolun maliyeti ve projenin tüm ayrıntıları için TIKLAYIN... OF-ÇAYKARA-BAYBURT-ERZİNCAN HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İnşaat Mühendisliği Ulaştırma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Fazıl Çelik, Of-Çaykara-Bayburt-Erzincan Demiryolu Projesi'nin Doğu Karadeniz Bölgesi'ni deniz ve demiryollarıyla dünyaya bağlayarak lojistik bir üs haline getireceğini ve tarihi İpek Yolu'nu yeniden canlandıracağını söyledi.

Dünya ticaretinin yüzde 90'ının denizyoluyla yapıldığını, denizyoluyla birlikte en etkin taşıma türünün ise demiryolu olduğunu kaydeden Prof. Çelik, demiryolu bağlantısı bulunan limanların dünya ticaretinde çok önemli noktalara geldiğini vurguladı.

Üç tarafı denizlerle çevrili olan ve kıyılarında önemli limanlar bulunan Türkiye'de yolcu ve yük taşımacılığının yüzde 95'inin karayoluyla yapıldığına işaret eden Prof. Çelik, bu durumun ülke gerçekleriyle bağdaşmadığının altını çizdi. Atatürk sonrası dönemde ihmal edilen demiryollarının son yıllarda değişik projelerle yeniden gündeme geldiğini ifade eden Çelik, yeni demiryolu hamlelerinden birinin de Trabzon-Erzincan demiryolu projesi olduğunu hatırlattı.

Demiryolu hamlelerinin Türkiye'nin devlet politikası haline geldiğini ve İstanbul-Ankara-Erzincan-Kars Hızlı Tren Yolu'nun da Trabzon'un güneyinden geçtiğini dile getiren Prof. Fazıl Çelik, bu durumun Trabzon Limanı'nı trenle iç bölgelere bağlayacak Trabzon-Erzincan Demiryolu projesini yeniden gündeme getirdiğini ifade etti.

Bu projenin Doğu Karadeniz Bölgesi'ni deniz ve demir yollarıyla bütün dünyaya bağlayıp lojistik bir üs haline getireceğini, tarihi İpek Yolu'nu yeniden canlandıracağını savunan Prof. Çelik, bu konuda yapılan girişimleri takdirle karşıladıklarını belirterek şöyle konuştu:

"Of-Çaykara-Bayburt-Erzincan Hızlı Tren Projesi teknik fizibilite açısından olabilirliliği yüksek bir projedir. Karadeniz suyolunu, Erzincan demiryolu bağlantısı ile GAP'a, Ortadoğu'ya ve Uzakdoğu'ya bağlayacak bu demiryolunun uzunluğu sadece 170 kilometredir. Of üzerinden Erzincan'ın doğusundaki Erbaş istasyonuna bağlantı 170 kilometre, Erzincan istasyonuna direkt bağlantı ise 195 kilometredir. Yeni Ankara-Erzincan hızlı demiryolu güzergahının Refahiye üzerinden geçmesi planlanmaktadır. Bu takdirde bağlantı Refahiye üzerinden yapılırsa hat uzunluğu 185 kilometre olmaktadır ki bu hat, Ankara tarafına en kısa bağlantıyı sağlamış olacaktır. Güzergahta maksimum eğim binde 25 olup en küçük kurp (viraj) yarıçapı 3 bin 500 metredir ve saatte 250 kilometre hız yapılabilecek durumdadır. Böylece Trabzon ve Rize'den Ankara'ya 5 saatte, İstanbul'a 8 saatte gidilebilecektir."

"OF-ÇAYKARA-BAYBURT-ERZİNCAN GÜZERGAHI DAHA RANTABL OLACAKTIR"

Hattın Erzincan-Kelkit arasında 13 kilometre uzunluğunda bir tünel bulunduğunu, bağlantının Erbaş üzerinden yapılması durumunda tünel uzunluğunun 8 kilometreye indiğini kaydeden Prof. Çelik, "Refahiye üzerinden bağlantı yapılırsa tünel uzunluğu çok daha kısa olacaktır. Kelkit'ten Bayburt'a kadar arazi düz olup hiçbir tünel ve köprü yoktur. Hattın en uzun tüneli ise Bayburt-Çaykara arasındaki tünel olup 34 kilometre uzunluğundadır. 40 kilometre olan bu tüneli 34 kilometreye indirmek için Çaykara-Of arası, vadinin üst kotlarından tünel-viyadük ile geçilmiştir. Ancak 34 kilometrelik tünel biraz uzatılarak Çaykara-Of arasındaki tünel ve viyadük sayısı azaltılmaya çalışılmaktadır. Güzergah üzerinde Çaykara-Bayburt arasında 40 kilometreye yaklaşan uzun bir tünel bulunmasına karşın bundan korkmamak gerekir. Zira, dünyada 50 kilometrenin üzerinde tüneller bulunmaktadır ve önerilen güzergah uzunluğuna göre tünel oranı fazla değildir. Trabzon Limanı'na bağlantı düşünüldüğünde, Of üzerinden yapılacak Erzincan bağlantısı, Tirebolu üzerinden yapılacak bağlantıya göre çok daha kısa ve ekonomiktir. Konu sadece ilk yatırım maliyetleri açısından da değerlendirilmemeli, 20 yıllık fayda-maliyet analizi yapılmalıdır. Bu yapıldığında önerilen güzergahın çok daha rantabl olacağı anlaşılmaktadır" diye konuştu.

"DEMİRYOLU GÜZERGAHININ TOPLAM MALİYETİ 1,5 MİLYAR DOLAR CİVARINDA OLACAKTIR"

Of-Çaykara-Bayburt-Erzincan Demiryolu güzergahının toplam maliyetinin 1,5 milyar dolar civarında olacağını ve bu meblağın böylesi hayati bir proje için fazla olmadığını vurgulayan Prof. Çelik, "Erzincan-Trabzon Limanı arası kuş uçuşu 130 kilometre, Erbaş-Of arası 110 kilometre olduğuna göre, Erzincan'dan Karadeniz'e tümüyle tünelle çıksak bile maliyet en fazla 2,5 milyar doları geçmez. İki hatlı modern bir demiryolunun kapasitesi, 6 şeritli bir otoyolun kapasitesine eşittir. Altı şeritli otoyolun maliyeti ise 2 hatlı demiryolundan daha fazladır. Zira 6 şeritli bir otoyolun platform genişliği 37,5 metre iken, 2 hatlı demiryolunun platform genişliği sadece ve sadece 13,7 metredir" dedi.

Bayburt-Çaykara arasında zorunlu yapılması gerekli olan 35-40 kilometrelik demiryolu tünelinin içine gerekli cebri boruların döşenmesi halinde, Bayburt'tan geçen Çoruh nehri suyunun Çaykara'ya yaklaşık bin 200 metrelik bir düşü ile düşürerek Nehir Tipi Santral inşa edilebileceğinin vurgulandığını belirten Prof. Çelik, "Bu durumda çok önemli miktarda elektrik üretilebilecek ve belki de bu elektrik kaynağı Of-Erzincan demiryolu bağlantısını kısa sürede finanse edecektir. Tabii, bütün bu hususların araştırılması ve detaylı bir raporun hazırlanması gerekmektedir" dedi.

"BU PROJE İLE BÖLGE GEÇMİŞTE OLDUĞU GİBİ TİCARET ODAĞI HALİNE GELECEKTİR"
Of-Bayburt-Erzincan demiryolunun tüm fizibilite etütleri tamamlandığında çok rantabl bir güzergah olacağını tekrarlayan Prof. Çelik, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Bu güzergahın, elbette ki Trabzon, Rize ve Hopa limanlarına bağlanması ve Hopa'dan da Batum demiryolu aracılığıyla tüm Kafkasya ile eski Sovyetler Birliği ülkeleri ve Uzakdoğu'ya bağlanması gerekir. Zira amaç, sadece yolcu taşımacılığı olmayıp uluslararası ticaret koridoru oluşturacak diğer bağlantıların mutlaka gerçekleştirilmesi gerekir. Hat üzerinde saatte 250 kilometre hızla çalıştırılacak yolcu katarları yanında 140 kilometre hızla tren katarları da çalıştırılabilecektir. Bölgenin, geçmişte olduğu gibi bir ticaret odağı haline gelebilmesi ve lojistik üs olabilmesi, ancak ve ancak limanlarının demiryolu bağlantılarının sağlanmasıyla mümkün olabilecektir."

Prof. Fazıl Çelik, KTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı olarak projeye ellerinden gelen desteği vermeyi sürdüreceklerini sözlerine ekledi.
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen, buraya tıklayınız.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.