Yardım - Arama - Üyeler - Takvim
Tam Forum Görünümü: TCDD GENEL MÜDÜRÜ KARAMAN: Asıl üzerinde durduğumuz konu, Trabzon-Erzincan arasındaki kısa yolu yapıp ulusal ağa bağlanabilmek
www.gumushane.gen.tr - Forum > Haberleriniz > Gurbetten Haberler
Garip

TCDD GENEL MÜDÜRÜ KARAMAN: Asıl üzerinde durduğumuz konu, Trabzon-Erzincan arasındaki kısa yolu yapıp ulusal ağa bağlanabilmekTürkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türkiye'de demiryollarının karlı hale getirilmesi için yatırım yapılmasının şart olduğunu söyledi.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Trabzon Sanayici ve İşadamları Derneği (TSİAD) 8. Olağan kongresi Zorlu Grand Otel'de yapıldı. Kongreye, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yüksek İstişare Kurulu üyesi Çetin Nuhoğlu, Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Meclis Başkanı Şadan Eren Yönetim Kurulu Başkanı Suat Hacısalihoğlu, Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİcool.gif Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan ve davetliler katıldı. Genel Kurulda konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarındaki yatırımlar ve Trabzon'un demiryoluyla ilgili projeleriyle ilgili bilgi verdi.
Gelişmiş ülkelerde demiryollarının ulaşımda çok önemli bir yerde bulunduğunu belirten Karaman, Türkiye'de ise demiryollarının zarar ettiğini söyledi. Demiryollarının karlı hale getirilmesi için yatırım yapılmasının şart olduğunu dile getiren Karaman, "Demiryolları maalesef zarar ediyor. Bu zararı kara dönüştürmek için yatırım yapmamız gerekiyor. Bunun için Hükümetimiz yatırım yapıyor. Almanya bunu çok iyi yapmış ve 2004'ten itibaren kara geçmeye başlamıştır. Demiryollarının Almanya'da cirosu 33 milyar
Euro. Bu rakam Türkiye'de bütün bilişim sektörünün cirosundan daha yüksek. Bizde yeniden yapılanmayla bunu başarabilirsek 2010 yılında kara geçeriz" dedi.
"BÜTÜN DERDİMİZ KARADENİZ'İ GAP VE ORTADOĞU'YA BAĞLAMAK"
Karadeniz'i GAP ve Ortadoğu'ya bağlamanın en önemli hedefleri arasında bulunduğunu dile getiren Genel Müdür Karaman, Trabzon kamuoyunda da sürekli dillendirilen bu düşünceyle ilgili olarak şunları söyledi:
"Trabzon'un ve Trabzon Limanı'nın mevcut demiryolu ağına bağlanması, bizimle ilgili değil. Daha önce de burada bir demiryolu yapılması için çalışmalar olmuş. Türkiye'de planlanan hatlarla ilgili olarak İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Ulaştırma Bakanlığı birlikte bir ulaşım mastır plan stratejisi yaptı. Bu planda bu yolun öncelikli projeler arasına girebilir mi diye çalışmalar başlatıldı. Bu Türkiye'ye lazım bir yol. Bununla ilgili iki ayrı çalışmamız var. Batum-Hopa-Trabzon-Rize-Trabzon ve
Hopa-Sarp-Batum hattı. Biz 2004 yılında çalıştık, önce Gürcistan'ı razı etmek zorundaydık. Gürcistan o bölümde biraz geri durdu. Kars-Tiflis projesi vardı, onun temeli atıldı. O yolda çalışmalar devam ediyor. Gürcistan'la bir demiryolumuz olsun ki ikinci bir demiryolunda daha rahat hareket edebilelim diye. Trabzon-Rize-Hopa hattı için demiryolları olarak Karadeniz otoyolu ile paralel bir şey yapabilir miyiz diye çok uğraştık. Hem bu yolun virajları demiryoluna uygun değil hem de eğimler tutmadı. Onun için
zor oldu ve onu başaramadık. Ayrıca iki yol çalışması daha yaptık. Birisi İTÜ'nün üzerinde durduğu Tirebolu, diğeri de Of'tan bir tünelle geçen KTÜ'nün bir projesi. Bütün derdimiz Karadeniz'i Ortadoğu ve GAP'a bağlamak."
"SÖZ YOK UYGULAMA PROJESİ VAR"
"Asıl üzerinde durduğumuz konu, Trabzon-Erzincan arasındaki kısa yolu yapıp ulusal ağa bağlanabilmek" diyen Karaman, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) ile İTÜ çalışmalarının sonucunda DHL'ye bu yıl fizibilite ve yapım projelerini yapma görevi verildi ve programa alındı. Nerden, nasıl geçeceği belirlenecek ve projeler yapılacak. Bu yıl başlanacak ve bundan sonra parası belirlendikten sonra hangi yıl programa alınacağı tartışılacak. Biz TCDD olarak bu projeyi gerçekten istiyoruz. Ve uygulama projesinin Bakanımızın talimatıyla programa alınması bizi ümitlendiriyor. Her halükarda projesi yapılıp programa alınması gerekir diyoruz ama parasal yatırım olması dolayısıyla bizim programımızda böyle bir para yok, bu para olduğu zaman zaman yapılmasını istiyoruz."
Karaman, bu yıl DLH Genel Müdürlüğü'nün programında Hopa-Batum ve Karadeniz'den gelen yolların fizibilitesi ve uygulama talimatı verildiğini belirterek "Uygulama projelerini bu yıl yapacağız. Bunun dışında biz başka söz veremiyoruz" dedi.
Demiryollarının özel sektöre açılması gerektiğine de işaret eden Karaman, TCDD olarak özel sektörle işbirliği içine girmeyi amaçladıklarını sözlerine ekledi.
NUHOĞLU: "TRABZON'UN DEMİRYOLU AĞINA ENTEGRE EDİLMESİ ŞART"
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yüksek İstişare Kurulu Üyesi Çetin Nuhoğlu ise Trabzon'un demiryolu ağına entegre edilmesinin şart olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: "Trabzon'un son yıllardaki gelişmişliği bizi mutlu ediyor. Karadeniz Sahil Yolu'nun bitirilmesi büyük avantajlar sağladı. Ancak bu yolun yanında, Trabzon'un demiryoluyla ulusal demiryolu ağına entegre edilmesi şarttır." TSİAD 8. Olağan Genel Kurulu'nda tek liste ile gidilen seçimde Zeyyat Kafkas, görevi eski başkan Hasan Sabır'dan devraldı.
Recep Ergin
tebrik ederim, birkaç gündür konuyu trabzon medyasından takip ediyordum. buraya aktardığınız için teşekkürler. umarım gümüşhanemizin etkili ve yetkili insanları da görür bunları...
Atsız
Demir Yolları bir ülkenin gelişmişlik göstergesidir. Aynı zamanda ekonomik taşımanın en güzel yöntemidir. Cumhuriyet döneminde Demir Yollarına ayrı bir önem verilmiştir. Ve o günün koşullarında uzun demir yolları yapılmıştır. Onuncu Yıl Marşı'nda ''demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan'' derken aslında haklı bir gururun sevinci vardı. Atatürk'ten sonra büyük otomobil üreten firmalar Türkiye'de Demir Yolu yapımını engellemişlerdir. Amerika 1960'lı yıllarda kullanacak otomobili olmayan Türkiye'ye bedava Kara Yolları yapmıştır. Tabi bu yollar daha sonra Amerikan arabaları ile doldu. Bu bedava yol yapımı Türkiye'nin otomobil sanayisinin gelişmesini engellemiştir.

1970'li yıllara gelindiğinde sağ partiler Demir Yollarının ''komünist işi'' olduğunu söylediler. Ama unuttukları bir şey vardı ki; kapitalizmin babası Amerika ve yavrusu Avrupa, kendi ülkelerini Demir yolları ile ördüler.

Gümüşhane için Demir Yolları son derece önemlidir. Çünkü, Gümüşhane'nin ulaşımda, hava ve deniz yolu yok. Yıllardır ihmal edilmesinden dolayı Demir Yolları da yapılmadığı için insanlarımız kara yollarına mahkum bırakıldı. Umarım Demir Yolları Gümüşhane'ye bağlanır da bu ilkel dönem sona erer.

Esenkalın.
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen, buraya tıklayınız.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.