Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
(YENİ ) ZİGANA TÜNELİ ve TRABZON-GÜMÜŞHANE- ERZİNCAN DEMİRYOLU
Başlık
(YENİ ) ZİGANA TÜNELİ ve TRABZON-GÜMÜŞHANE- ERZİNCAN DEMİRYOLU
Açıklama
20 Mayıs 2009 tarihli Demokrat Gümüşhane Gazetesindeki yazısı
Siteye Ekleyen
Recep Ergin
Zigana tüneli hakkında daha önce yazmış olduğum yazımda; 1987 yılında hizmete giren tünelin bakıma alınmak üzere trafiğe kapatılmasının mahsurlarından bahsederek, Zigana Dağı'nda daha uzun bir tünelin yapılmasının gerekli olduğunu vurgulamıştım. Bu konu Gümüşhane kamuoyunun gündemine oturdu ve birçok yorum yapıldı. Konuyla ilgili olarak mühendis kökenli teknokrat arkadaşlarımızca yapılan yorumları önemseyerek dikkate aldık, fakat teknik donanıma sahip olmayan, konu hakkında hiçbir bilgiye sahip olmayan kişilerin alâkasız yorumlarına ise gülüp geçtik.
Bu arada önemli bir adım atıldı ve yeni bir tünel yapımı için ön proje çalışması başlatıldı. Gümüşhane Üniversitesi ve Bayındırlık ve İskan İl Müdürlüğü mühendislerinin ortaklaşa başlattıkları çalışma kısmen kamuoyu ile paylaşıldı. Basından edindiğimiz bilgilere göre yeni tünelin Gümüşhane yönü giriş noktasının Köstere Köyü civarından yapılması öngörülmektedir.
İlimiz, başta mermer olmak üzere çok büyük bir doğaltaş potansiyeline sahiptir. Doğaltaşın yanında yine önemli miktarda maden rezervimiz mevcuttur. Bugün doğaltaşın Dünya'da oldukça büyük bir pazar payı mevcut olup, altın başta olmak üzere madenlerimizin pazar sorunu zaten bulunmamaktadır.
2006 yılında KTÜ yayınları arasında çıkan ve Gümüşhane Mühendislik Fakültesi Öğretim Görevlisi Jeoloji Yüksek Mühendisi İbrahim AKPINAR, Araştırma Görevlisi Jeoloji Yüksek Mühendisi Enver AKARYALI ve Araştırma Görevlisi Jeoloji Yüksek Mühendisi Yılmaz DEMİR tarafından hazırlanan GÜMÜŞHANE İLİNİN MADEN POTANSİYELİ isimli kitap çok güzel bir çalışma. İlimizin yer altı potansiyeli detaylı bir biçimde ortaya konulmuş bu kitapta. Başta dost ağabeyim İbrahim bey olmak üzere emeği geçenlere sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Adı geçen eserde de zikredildiği üzere mermer ve traverten ilk sıralarda gelmek üzere yöremizin milyarlarca metreküp doğaltaş rezervi olduğu görülmektedir.
İlimizden çıkartılarak işlenecek doğaltaşları dış dünyaya ulaştıracak en ucuz taşıma yolu denizyoludur. Bu manada Trabzon limanı bize en yakın liman olması hasebiyle önem arzetmektedir. Bunun için Gümüşhane üzerinden geçecek Trabzon- Erzincan demiryolu ilimizin kaderini değiştirmeye namzettir.
Bu günlerde birçok platformda Doğu Karadeniz Bölgesini Doğu Anadolu'ya bağlayacak değişik demiryolu güzergahları dillendiriliyor. Sözü edilen demiryolu hattının Trabzon - Gümüşhane Erzincan güzergahını takip etmesi en akılcı çözümdür. Zira Gümüşhane bu bölgenin orta noktası konumundadır. Bu konuda ilimizin bürokratlarına, siyaset erbabına ve tüm Gümüşhane' lilere Gümüşhane'yi sevenlere büyük görevler düşüyor.
Kanuni Sultan Süleyman gümüş madeninin bolluğundan esinlenerek ilimize isim koymuştur. Şimdi zaman, vilayetimizin ismini Altınşehir yapma zamanıdır. Bu potansiyelimiz mevcuttur, yeter ki harekete geçirebilelim.
İlimizin saygıdeğer Mülki Amirleri, Sayın Vekillerimiz, Belediyeler, Üniversite, ilimizin yetiştirdiği Devlet Adamları ve Bürokrat Teknokratlar, Siyasetçiler , Mühendis-Mimar Odaları, Meslek Kuruluşları, Sivil Toplum Örgütleri bir platform oluşturularak konu Ankara'nın gündemine taşınmalıdır. Bendeniz aynı zamanda Elektrik Mühendisleri Odası İl Temsilcisi olarak bu platformda yer almaya hazırım.