Yazdırdığınız Makale: DEMİRYOLU GERÇEĞİ VE AİDİYETİ.


DEMİRYOLU GERÇEĞİ VE AİDİYETİ

 
            Atatürk döneminden sonra canına okunan toplu taşımacılık sömürücülerin bize; “Ne gerek var demir yollarına, çok ses yapıyor o... Biz size karayollarında kullanılacak araçlar verelim” diyerek demiryolu gelişimindeki çabalar engellenmiştir. Nitekim Doğu Karadeniz’e oradan da Doğu ve Güneydoğu’ya ulaşacak olan Demiryolu yapımı Samsun’a oradan da Çarşamba’ya kadar getirilen dar hatla sonlandırılmıştır. O gün bugün hükümet programlarında yer alan Trabzon-Gümüşhane-Erzincan yada Erzurum bağlantılı Demiryolu her nedense hayata geçirilmemiştir.

      9 Eylül 1922 yılında İzmir’e giren ordularımızı taşıyan kara trene ait halkımızdaki bu aidiyet duygusu geçen süreçte ne yazık ki unutturuldu.

      Amacımız demiryolunu savunurken kara, deniz ve hava yolunu ötelemek değil aksine birbirinin tamamlayıcısı olan bu ulaşım vasıtalarından yerine göre yararlanmak ve ülke taşımacılığında ucuz maliyetlerin önünü açmaktır.

      Alt yapı ihtiyaçlarının giderilmesinde ve çevreye olan zararları etüt edildiğinde dahi demiryolu yapımı kara yoluna göre çok daha ucuz maliyetle gerçekleştirildiği kabul ediliyor, en büyük tercih sebebi de bu olsa gerek.

      Bu girişten sonra gelelim Gümüşhane’mizdeki demiryolu gerçeğine.

      İki yıl öncesinde yazdığım makalelerle ilgili olarak yaptığım araştırmada: Kentin coğrafi yapısı sebebi ile “buralardan demiryolu geçmez” diyenlerin sayısı günümüzde gittikçe azalmış durumda. Halkımızda kara trenin düdük sesine olan özlem ve kaybolmağa yüz tutmuş tren yolu aidiyet duygusu düne göre bugün daha gelişmiş durumda. Buna Sivil Toplum Kuruluşlarının ilgi duymasını, Kent Kalkınma Kurulunda tartışılmasını, Valilik gündeminde yer almış olması gibi olumlu çalışmalar eklendiğinde en azından bir yol haritasının başlangıcında olduğumuzu söylemek mümkün.

      31 Ocak 2011 günü 40’a yakın Sivil Toplum Kuruluşu ile gerçekleştirilen toplantıda görevli kılınan yürütme kurulu resmi ağızlardan yapılacak olan açıklamaları baz alarak güzergah belirlemedeki varsayımlardan öncelikle Gümüşhane merkezden geçecek bir demiryolu projesinin kabul edilebilirliği üzerinde çalışmaların yoğunlaştırılması isabetli olacaktır. Bu çalışmalarda kat edilen mesafe kamuoyu ile paylaşılmalı, Vekillerimizle Valiliğimizle de işbirliği içinde bulunulması, sonuca gitmek bakımından etkili olur diye düşünmekteyim.

      GAP Bölgesinde üretilen mahsulün Karadeniz sahillerine oradan da dünya pazarlarına ulaştırılmasında önemli bir güzergah olan Karadeniz-Doğu Anadolu Demiryolu hattı inşallah Gümüşhane’mizin rüyası olarak bir gün gerçekleşir. Bizde bunu görürüz diye umut etmekteyiz. Ne diyelim bekleyelim görelim.