Yazdırdığınız Makale: ERZİNCAN-GÜMÜŞHANE-TRABZON DEMİRYOLU HATTI PROJESİ.


ERZİNCAN-GÜMÜŞHANE-TRABZON DEMİRYOLU HATTI PROJESİ

 
        1987-1994 yılları arasında Günlük Siyasi bir gazetenin temsilcisi olarak Gümüşhane'de görev yaptım.

        Buradaki Gazetecilik mesleğimi hakkıyla icra edebilmek için o yöreyi, coğrafi yapısını, ekonomik yapısını, insanını ve kültürünü iyi tanımak gerekiyordu. Onun için yöreyi iyi tanıdım ve gördüm ki Gümüşhane zengin maden yataklarına sahip bir ilimiz.

        Buna rağmen ekonomisi en alt seviyelerde seyreden ve insanı da aynı oranda gelir seviyesi alt düzey gurubunda olan bir ilimiz. Tabiri caiz ise gömülü bir hazinenin üzerine kurulmuş çadır kent.

        Altın, Gümüş, Bakır, Çinko, Kömür, Mermer, Granit yataklarına sahip bir şehir ama ne yazık ki bu madenler gün yüzüne çıkarılmayı bekliyor. Kimisi de atıl bir durumda çalıştırılamıyor.

        Sebebini araştırdığımda acı gerçekle yüz yüze geldim. Nakliye problemi bel büken cinstendi. Coğrafi yönden her tarafı dağ-taş olan Gümüşhane'de ne tarımdan, ne hayvancılıktan, ne sanayiden, ne de nakliyecilikten bahis olunabilirdi. Nasıl olsun ki, doğru dürüst yol bile yoktu. Ama son yıllarda karayolu iyileştirildi. Sayısız tüneller vurularak yılan gibi kıvrılan tehlikeli virajlarla dolu yollar düzgün bir yapıya kavuşturuldu. Fakat Gümüşhane'nin makus talihini değiştirmeğe yetmedi ve yetmeyecekte.

       Zengin maden yataklarının gün yüzüne çıkarılarak işletilebilmesi için ekonomik yönden en ideal taşımacılık şekli olan demiryolu taşımacılığının gerekliliği inkar edilemez bir gerçektir.

       Seyyah-ı Fakir Evliya Çelebi'nin Seyahatname isimli eserinde bile Gümüşhane'deki zengin Gümüş yataklarından bahisle 'mama tabaklarının dahi gümüşten yapıldığı Gümüşhane'de fakirliğin adı bilinmemektedir' şeklinde yazmaktadır.

       Devletimizin son yıllarda demiryollarını iyileştirme ve yeni güzergahlar açma yönündeki gayreti takdire şayandır. Gönül arzu ediyor ki, bu takdire şayan çalışmalardan Gümüşhane ve dolayısıyla Erzincan'da nasibini alsın. Buradaki zengin maden yataklarının yeniden doğuşuna ilk adım atılsın. Devletimiz kazansın, Milletimiz kazansın, mahrumiyet ortadan kalksın. Yöre insanının refah seviyesi yükselsin, yarınlarına daha bir güvenle bakabilsin.
       Erzincan'dan Gümüşhane'ye demiryolu bağlantısının Trabzon'da noktalanması ulaştırmayı rahatlatarak yöreyi ekonomik yönden canlandıracağı gibi, istihdam sahası oluşturması yönünden de stratejik önem arz etmektedir.

       Bu demiryolu projesi, yatırım olarak sadece Gümüşhane ili ile sınırlı olmadığı, Erzincan ve Trabzon'u da atağa geçireceği, çevre illerin de nasipleneceği dev bir atılım olacağı gibi, doğunun ekonomik çehresini de değiştirecektir.

       Dileğimiz; yetkililerimizin böyle bir hayati meseleye bir an önce el atıp, çilekeş Erzincanlı'ımızın ve Gümüşhaneli'nin yüzünü güldürmesidir.