Doğan'dan LGS açıklaması

Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan 2018 yılı Liselere Geçiş Sınavı (LGS) performans raporunda Gümüşhane’nin Türkiye'nin en başarısız 7 ilinden birisi olması konusuna açıklık getirdi.

Doğan'dan LGS açıklaması

Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan 2018 yılı Liselere Geçiş Sınavı (LGS) performans raporunda Gümüşhane’nin Türkiye'nin en başarısız 7 ilinden birisi olması konusuna açıklık getirdi.

Konuyla ilgili açıklama yapan Doğan, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan “2018 Liselere Geçiş Sistemi ( LGS)” Merkez Sınavla Yerleşen Öğrencilerin Performansı” raporu doğrultusunda Türkiye Genelinde sınavla öğrenci alan okulların puan ortalamaları ve testlerin doğru cevaplanma oranları, boş bırakılma düzeyleri, ailelerin eğitim düzeylerinin öğrenci başarısına etkisi gibi alanlarda Liselere Geçiş Sisteminin analiz edildiğini ve gelecek yıllarda uygulanacak olan sınavlar için öneriler getirildiğini söyledi.

Bahse konu raporun ekinde yer alan ve illerin öğrenci alan okullarının dersler bazında başarı ortalamaları ve sınavla yerleşen öğrencilerin ham puan ortalamalarının hesaplanarak iller bazında yayınlandığını kaydeden Doğan, bahse konu raporun iller açısından bir sıralama olmadığını, mevcut durum analizinden ibaret olduğunu kaydetti.

LGS öğrenci performans raporunda illerin sınava giren tüm öğrencilerinin değil, yalnızca sınav sonucuna göre yerleşen öğrencilerinin puanlarını kapsadığını kaydeden Doğan, “Bu istatistik tüm öğrenciyi kapsamadığından ilin genel başarı sıralamasını gösteren bir veri tabanı değildir. Söz konusu rapor sonuçlarına göre iller adına açıklanan rakamlar o ilde sınavla öğrenci alan okulların öğrencilerinin ham puan ortalamalarını kapsadığından diğer illerden sınava girdiği halde tercihini farklı bir ildeki okullardan yana kullanan öğrencilerin başarıları yerleştirildikleri ilin ortalamalarına dahil edilmiştir. Bu bağlamda ilimizde sınava girdiği halde ilimiz dışındaki okullara sınavla yerleşen öğrencilerin başarıları ilimiz rakamlarına dahil edilmemiştir. Bakanlığımız tarafından yayınlanan raporda Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Proje Anadolu İmam Hatip Liseleri ile Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin ham puanları hesaplanarak hazırlanmış olup, ilimizde sınavla öğrenci alan okullar ve öğrencilerinin taban puanları aşağıda paylaşılmıştır.

OKUL ADI

KONTENJAN

TABAN PUAN

Türk Telekom Fen Lisesi

90

344.060

Mareşal Çakmak Sosyal Bilimler Lisesi

60

286,064

Fatih Anadolu İmam Hatip Lisesi

60

180,96

Şiran Fen Lisesi

90

290,030

Kelkit Abdulhamit Han İmam Hatip Lisesi

60

216,560

Gümüşhane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

30

183,240

390

Yukarıda verilen bilgileri ışığında bir ilin başarılı veya başarısız olduğu konusunda net bir bilgi ortaya konulabilmesi için, Bakanlığımız tarafından o ilde 8. Sınıf düzeyinde bulunan ve sınava giren tüm öğrencilerin dersler bazındaki ortalamaları ve ham puanları yayınlanarak oluşturulacak bir istatistik veri illerin durumunu net olarak ortaya çıkaracaktır. Bunun dışında sadece sınavla öğrenci alan ve aynı zamanda 8. Sınıf sonunda kadar öğrenimini sürdürdüğü ve sınava da aynı ilden katıldığı halde yerleşme tercihini bir başka ilden yana kullanan öğrencilerin başarılarının öğrenimlerini sürdürdükleri illerin değil, yerleştirdikleri okulların bulunduğu illerin ortalamalarına dahil edilmesi anlamsız sonuçlar doğurmaktadır. Bu bağlamda söz konusu rapor doğrultusunda hazırlanan istatistikler illerin başarı sıralamasını yansıtmamakta olup, bahse konu rapor istatistiklerine dayalı olarak ilimizin eğitimde başarısız olduğu yönünde basın ve yayın kuruluşlarında yer alan haberler LGS raporunun amacı ve bütünlüğü dikkate alınmadan yapılan eksik bilgiden kaynaklı değerlendirmelerdir” şeklinde konuştu.

Konuyla ilgili dün yaptığımız ve bugün Gümüşhane'de yayımlanan 4 günlük gazetenin tamamında manşet olan haber kelimesi kelimesine aşağıdaki gibidir:

Milli Eğitim Bakanlığı 2018 yılı Liselere Geçiş Sınavı (LGS) performans raporunu yayımladı. Rapora göre Gümüşhane Türkiye'nin en başarısız 7 ilinden birisi olurken sadece 100 kilometre ötede Zigana dağının arkasındaki Trabzon birinci oldu.

Trabzon'un 372,72’lik sınav puanıyla hem genel sıralamada hem de Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri dalında Türkiye birincisi olduğu rapora göre Rize 348,91 puanla 40’ıncı, Giresun 344,96 puanla 49’uncu, Gümüşhane 315,88 puanla 76’ncı, Artvin ise 313,33 puanla 78’inci oldu.

Konuyla ilgili şehirde derin bir sessizlik hakimken yıllardan beri illerin verilerini paylaşmayan Bakanlığın bu yıl bu geleneğini bozması dikkatlerden kaçmadı.

Rapora göre Gümüşhane 20 sorulu Türkçe kategorisinde 15,13 puanla 78.sırada, 20 sorulu Matematik kategorisinde 5 puanla 77.sırada, 20 sorulu Fen Bilimleri kategorisinde 11,5 puanla 76.sırada, 10 sorulu T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük kategorisinde 9,14 puanla 65.sırada, 10 sorulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kategorisinde 9,71 puanla 56.sırada, 10 sorulu Yabancı Dil kategorisinde de 6,51 puanla 78.sırada yer aldı.

Gümüşhane'nin yalnızca Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kategorisinde dipten biraz yukarıda olması dikkat çekerken 315,88 sınav puanıyla da 76.sırada yer aldı.

Türkiye’de eğitime en çok önem veren illerin başında gelen Gümüşhane’de yaşanan bu durum şaşkınlıkla karşılanırken, yetkili ve ilgililerin açıklama yapıp yapmayacağı, konuyla ilgili ne tür tedbirlerin alındığı hakkında bilgi bulunmuyor.

Vatandaşlar biran önce velisinden öğrencisine, öğretmeninden idarecisine, STK'sından siyasetçisine el ele vererek Gümüşhane'nin eğitimdeki durumunu yeniden eski günlerdeki gibi Türkiye'nin ilk 5 ili arasına çıkarmak için çaba göstermesi gerektiğini kaydetti.

Kategorisine göre en başarılı 7 il: 

Türkçe: Trabzon, Denizli, Isparta, Karabük, Balıkesir, Malatya, Yurtdışı
Matematik: Trabzon, Uşak, Denizli, Malatya, Karabük, Osmaniye, Elazığ
Fen Bilimleri: Trabzon, Denizli, Uşak, Isparta, Karabük, Nevşehir, Niğde
T.C. İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük: Yurtdışı, Trabzon, Isparta, Nevşehir, Denizli, Elazığ, Kırşehir
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi: Nevşehir, Karabük, Trabzon, Kütahya, Karaman, Isparta, Kırşehir
Yabancı Dil: Yurtdışı, Karabük, Trabzon, Yalova, Uşak, Balıkesir, Kütahya
Sınav Puanı: Trabzon, Denizli, Uşak, Karabük, Isparta, Malatya, Niğde

Kategorisine göre en başarısız 7 il:

Türkçe: Hakkari, Şırnak, Ardahan, Ağrı, Gümüşhane, Şanlıurfa, Siirt
Matematik: Hakkari, Şırnak, Ardahan, Ağrı, Artvin, Gümüşhane, Şanlıurfa
Fen Bilimleri: Hakkari, Ardahan, Şırnak, Ağrı, Şanlıurfa, Artvin, Gümüşhane
T.C. İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük: Ardahan, Hakkari, Şırnak, Artvin, Tunceli, Adana, Şanlıurfa
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi: Hakkari, Tunceli, Artvin, Ardahan, Şırnak, Adana, Kırklareli
Yabancı Dil: Şırnak, Hakkari, Ardahan, Kilis, Gümüşhane, Siirt, Ağrı
Sınav Puanı: Hakkari, Şırnak, Ardahan, Ağrı, Artvin, Şanlıurfa, Gümüşhane

ilgili haber/ler:

YORUM EKLE
YORUMLAR
Garip Gamzede
Garip Gamzede - 5 yıl Önce

Sükut ikrar sayılabileceği için,Hemşehrilerimiz yoksa "son 7"içinde olmayı içlerine sindirdi mi diye düşünmek istemem.Sayın Müdürün savunma rekleksini olağan karşılamakla birlikte kusura bakılmasın,katılmadığımı söyleyeceğim.Fazla söze ne hacet,Gümüşhane için ileri sürülen ve sürülecek olan başarısızlık kılıfı demek istemem,(mazeret gerekçesi diyeyim) 81 İl için de geçerlidir.Konuyu bu açıdan,böylesi gerekçelerle ele almakla,sonuçsuz polemikle olumlu bir ortak nokta varıamaz.Gerçekler acı da olsa kendilerini kabul ettirir.

Soner SOYDAŞ
Soner SOYDAŞ - 5 yıl Önce

Aynı değerlendirme diğer iller içinde geçerli Müdür bey... Lütfen çocuklarımıza ve geleceklerine sahip çıkalım. Taban puanı 344 olan Fen Lisesi hangi fen eğitimini verir anlayamadım. Bu habere bir Gümüşhane li olarak çok üzüldüm. Ama ümitsizde değilim.Bundan ders çıkarmalı herkes.. Kolay gelsin.

SIRADAKİ HABER