Ara
Gümüşhane
Hafif kar yağışlı
-4°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,9259 %0.13
50,6303 %-0.18
6.250,52 % 1,29
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Demiryolu'nu Kaşıyorlar

Demiryolu'nu Kaşıyorlar

Ulaştırma Bakanlığı, kabul edildi diye lanse edilen projenin fizıbl olmadığını söylemiş!!!

251
Gösterim
2 Dakika
Okunma Süresi
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İnşaat Mühendisliği Ulaştırma Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Fazıl Çelik, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın hazırlanan Erzincan-Tirebolu hattı projelerinin yapılabilir olmadığının tescil edildiğini iddia etti.

Çelik, Trabzon Gazeteciler Cemiyeti'nde düzenlediği basın toplantısında, 25 Aralık 2011'de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a mektup yazdığını hatırlatarak, “Mektupta, özel bir firmaya yaptırılan 7 milyar liralık Trabzon- Erzincan Demiryolu Projesi'nin son derecede yanlış olduğunu, ülke kaynaklarının heba edildiğini ve yapılabilirliğinin bulunmadığını belirtmiştim. Bu mektubumdan sonra Sayın Başbakan'a iki mektup daha göndererek alternatif projelerimi açıklamıştım.” dedi.

Prof. Dr. Çelik, mektubuna 1,5 ay sonra yanıt verildiğini belirterek, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın yanıt mektubunda, firmaya yaptırılan çalışmaların özetlendikten sonra, “Tüm çalışmalarda yük ve yolcu taşımasına yönelik karma trafiğe göre fizibilite etütleri yapılmış ve bunun sonucunda da Erzincan- Gümüşhane- Trabzon ve Erzincan- Gümüşhane- Tirebolu hatları fizıbl çıkmamıştır. Ayrıca gerek 1983 yılında, gerekse 1997 yılında İTÜ tarafından yapılan fizibilite etüdü çalışmaları sonucunda da bu hatlar fizıbl çıkmamıştır” ifadesinin kullandığını söyledi.

Mevcut projenin malumun ilanından başka bir şey olmadığını, çalışılan güzergahın üçüncü kez yapılabilir olmadığının tescil edildiğini kaydeden Çelik, “Aklın yolu birdir. O da bilimden geçer. Bilimin gücüne inanıyorum. Sağduyu kazanmıştır.” diyerek kafaları karıştırdı.

Çelik, ayrıca bugüne kadar hiç gündeme gelmeyen ve KTÜ'nün son 4 yıldır üzerinde çalıştığı alternatif güzergahlar üzerinde durmak gerektiğini belirterek, “Bu güzergahların fizibilite etütlerinin tamamlanması gerekiyor. Ktü'nün çalıştığı çok sayıdaki alternatif güzergah arasında ikisi öne çıkmaktadır. Bunların ikisi de Erzincan'ın doğusundaki Erbaş İstasyonundan başlayıp geniş Bayburt ovalarından geçerek, Trabzon'un Arsin ve Of ilçelerine çıkmaktadır. Her birinin maliyeti en çok 1,5 milyar dolardır. Arsin'den ya da Of'tan ilgili limanlara bağlantılar sağlanabilir.” diye konuştu.

Sitemizdeki bazı demiryolu haberleri için TIKLAYINIZ...
Yorumlar
y
yazımın bugünkü yansıması 10 yıl önce
http://www.aktifhaber.com/iste-pkkkcknin-bahar-ve-secim-stratejisi-1119134h.htm
BEĞENME
0
CEVAPLA