Ara
Gümüşhane
Kapalı
4°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5354 %0.07
49,5729 %-0.06
5.746,23 % -0,12
Gümüşhane Haberleri Galeriler Gümüşhane Siyasal iletişim, medya ve propaganda anlatıldı

Siyasal iletişim, medya ve propaganda anlatıldı

Türkiye Kamu Çalışanları Vakfı (TÜRKAV) Gümüşhane Şubesi'nin 9 hafta sürecek olan “İletişim ve Medya Seminerleri” programının üçüncüsünde “Siyasal İletişim, Medya ve Propaganda” konuları işlendi.

728
Gösterim

Özel İdare İş Merkezindeki TÜRKAV salonunda gerçekleştirilen mesleki ve kişisel gelişim eğitim seminerine “Siyasal İletişim, Medya ve Propaganda” konusuyla konuşmacı olarak Gümüşhane Üniversitesi Torul Meslek Yüksekokulu Basım ve Yayım Teknolojileri Programı Bölüm Başkanı Öğretim Görevlisi Zekeriye Sarıhan katıldı.

TÜRKAV Gümüşhane Şube Başkanı Ercan Küçüköner ve davetlilerin katılığı programda konuşan Sarıhan, siyasal iletişimin politik aktörlerinin seçmen veya hedef kitlesiyle etkileşime girmesi olduğunu ve tarihsel kökeninin Antik Yunan’a kadar gittiğini söyledi.

İletişim araçlarının gelişmesiyle birlikte son yıllarda siyasal iletişimin dijital mecraya kaydığını aktaran Sarıhan, “Türkiye’de 2000 yılına kadar seçim atmosferinde simgeler, sloganlar önemliydi. Bu tarihten sonra yavaş yavaş dünyada geleneksel medyadan yeni medyaya doğru gidiyor” diyerek ABD’deki Obama ve sonrasındaki seçimlerden örnekler anlattı.

Türk siyasi tarihinden de konuyla ilgili örnekler veren Sarıhan, “Son yıllarda siyasal iletişimin mekânsal boyutlardan sanal boyutlara doğru hareketlendiğini görüyoruz. Siyasetin dijitalleştiği düzenden bahsedilmeye başlandı. Çeşitli konular sosyal medyayla gündeme getiriliyor. İnsanlarda artık Twitter adaleti diye bir kavram ortaya çıkmaya başladı. Geleneksel medyaya ulaşamayanlar Twitter ve diğer sosyal mecralara dönüyor. Kendileri içerik üretip gündem oluşturuyor” dedi.

“Dezenformasyon yasasında geç bile kalındı”

Dijital mecraların siyasetçiyle seçmen arasında köprü görevi gördüğünü belirterek Türkiye’de geçtiğimiz aylarda çıkan dezenformasyon yasasına da atıfta bulunan Sarıhan, “Bu tür dezenformasyonlara karşı bir yasa çıktı. Bu konuda geç bile kalındı. Son yaşadığımız İstanbul’daki terör örgütü mensuplarının gerçekleştirdiği bomba eyleminde sosyal medya kısıtlaması olmasaydı yalan haberler ve bilgiler hızla yayılacaktı” diye konuştu.

Siyasal iletişim, medya ve propaganda anlatıldı 1
1 / 5
Siyasal iletişim, medya ve propaganda anlatıldı 2
2 / 5
Siyasal iletişim, medya ve propaganda anlatıldı 3
3 / 5
Siyasal iletişim, medya ve propaganda anlatıldı 4
4 / 5
Siyasal iletişim, medya ve propaganda anlatıldı 5
5 / 5
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *