Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Mehmet MARMARA->GÜMÜŞHANE'NİN OKS BAŞARISI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME [ Arama ]

GÜMÜŞHANE'NİN OKS BAŞARISI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Başlık GÜMÜŞHANE'NİN OKS BAŞARISI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Açıklama 07 Ağustos 2007 tarihli Kuşakkaya Gazetesindeki yazısı
Siteye Ekleyen AdamGibi
        Başta Milli Eğitim Bakanlığı ve Gümüşhane Valiliği verileri olmak üzere çeşitli kaynaklardan alınmış olan bilgilerin değerlendirilmesi sonucu Gümüşhane'nin OKS'deki başarı durumunun değerlendirmesini aşağıdaki şekilde yapmamız mümkün olacaktır:

        1-MEVCUT DURUM:


        Gümüşhane ilinde 53 adet İlköğretim okulu bulunmaktadır. 2006-2007 öğretim yılında İlköğretim Okullarının 8.Sınıfında 2157 öğrenci eğitim görmüş olup, 1609 öğrenci OKS' ye girmiştir. Bu okullardan 12 tanesi Yatılı İlköğretim Bölge Okulu olarak, 22 tanesi köy beldelerde, 19 tanesi il ve ilçe merkezlerinde faaliyet göstermektedir.

        Köy ve belde ilköğretim okullarının 8.sınıflarından mezun olan öğrenci sayısı 423 olup bu öğrencilerden 270'i OKS' ye girmiştir. Başarı ortalaması: MF:219, 984 - TM:224,580dir.

        Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının 8.sınıflarından mezun olan 810 öğrenciden 559'u OKS' ye girmiştir. Bu okullarda başarı ortalaması; MF:225,607 - TM:232,215 puandır.

        İl merkezi ve ilçe merkezlerindeki 19 okulun 8. sınıflarından 924 öğrenci mezun olmuş, bu öğrencilerden 780'i OKS' ye girmiştir. Bu okullardaki başarı ortalaması ise ; MF:247,513 - TM:252,514 puandır.

        2-DEĞERLENDİRME :


        Yukarıda görüldüğü gibi Gümüşhane İlinde 2006-2007 öğretim yılı sonunda OKS'ye giren 1609 öğrenciden 270 öğrenci köy ve belde okullarından olup ortalama puanlarının çok düşük olduğu, bununla birlikte yine YİBO'larda eğitim öğretim görerek sınava giren 559 öğrencinin puan ortalaması da il geneli ortalamasının yaklaşık 10 puan gerisinde olduğu görülmektedir.

        Köy ve belde ilköğretim Okullarıyla YİBO'ların başarısını etkileyen faktörleri ayrı ayrı irdelendiğinde;

        a)
İl genelinde köy ve belde ilköğretim okullarının sayısı 22 olup bu okulların ikinci kademe sınıfları (yani 6. 7. 8. sınıfları) birer şubeden oluşmaktadır. Bu okullarda bir branştan bir öğretmen bulunduğundan zümre öğretmenler kurulu oluşmamaktadır. Hatta bu okulların tamamında tüm branşlarda öğretmen bulunmamaktadır. Görev yapan öğretmenlerin köy ve beldelerde kalacak yer problemleri olduğu için ilçe merkezlerine gidiş geliş yapmaktadırlar. Tüm bunlardan dolayı okul başarısı olumsuz yönde etkilenmektedir.

        b)
Gümüşhane'de Yatılı İlköğretim Bölge Okulu sayısı 12 olup bu okullarda, köyünde okulu olmayan öğrenciler birinci sınıftan itibaren, köyünde 5. sınıfa kadar okulu olan öğrenciler ise 6. sınıftan itibaren kabul edilmektedir. Bu okullarda birinci sınıftan itibaren öğrenim gören öğrencilerin psikolojik olarak okuldan bıkkın vaziyette oldukları, 6. sınıftan itibaren gelenlerin ise gerekli rehberlik desteğini alamadıkları veya okulun olumsuz tutumundan dolayı yeterli gayret içerisinde olmadıkları görülmektedir. YİBO'ların büyük çoğunluğunda öğretmen lojmanlarının olmayışı, çalışma ortamının diğer okullara göre daha zor olmasına rağmen öğretmen ve idarecilerin artı bir kazancının olmayışı bu okullarda görev yapan idareci ve öğretmenlerin çalışma azmini olumsuz şekilde etkilemektedir.

        NOT
: Öğrenci sayısına göre Türkiye'de en fazla belde okulu ve en çok YİBO Gümüşhane'de bulunmaktadır

        2006-2007 öğretim yılında OKS' ye giren öğrencilerin 780'i yani %48,47 si il ve ilçe merkezindeki okullardan mezun olmuş olup sınav sonu puan ortalaması il ortalamasının yaklaşık 5 puan üzerinde olduğu görülmektedir. Gümüşhane ili, merkez ilköğretim okulları sonuçlarıyla Türkiye geneli sıralamasına girmiş olsaydı, 25 - 30. sıra aralığında yer almış olacaktı.

        3-ÖNERİ :


        1-
Gümüşhane'de taşımalı eğitim yaygınlaştırılarak köy ve belde ilköğretim okulları şube sayıları birden fazla olacak şekilde birleştirilmeli, bu okullardaki öğretmenlerin ikamet edebilecekleri yer konusunda gerekli destek sağlanmalıdır.

        2-
İlköğretimin ilk beş sınıfında bulunan öğrenciler YİBO'lara alınmamalı bu öğrencilerin ya kendi köylerindeki okulları açılmalı ya da taşıma kapsamında eğitim öğretim verilmelidir.

        3-
Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının yönetici ve öğretmenlerinin kalabileceği lojmanlar mutlaka yapılmalı, bu okullarda pansiyon kapasiteleri oda sistemine göre belirlenmelidir. Çalışacak öğretmenler gönüllülük esasına göre atanmalı, uygun olmayan öğretmenler bu okullarda çalıştırılmamalıdır.

        4-
Tüm öğretmenler hizmet içi eğitimlerle gelişen teknoloji ve değişin programlardan yararlandırılmalı, bu çalışmalarda öğretmenin talepleri dikkate alınmalıdır.

        5-
Bulunduğu eğitim kurumunda başarılı olamadığı tespit edilen yönetici, öğretmen ve diğer çalışan personelin görev yerleri hizmetin gereği olarak değiştirilmelidir.
Oyu Puanı: 35 - Ortalama: 4.17

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 13 (0 Kayıtlı Üye 13 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 0.84185 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu