Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Yılmaz GARİP->ERZİNCAN-GÜMÜŞHANE-TRABZON DEMİRYOLU PROJESİ ( II ) [ Arama ]

ERZİNCAN-GÜMÜŞHANE-TRABZON DEMİRYOLU PROJESİ ( II )
Başlık ERZİNCAN-GÜMÜŞHANE-TRABZON DEMİRYOLU PROJESİ ( II )
Açıklama 03 Ekim 2007 tarihli Demokrat Gümüşhane Gazetesindeki yaısı
Siteye Ekleyen AdamGibi
       Bundan önceki yazımda belirttiğim gibi, maden potansiyeli (özellikle altın ve gümüş) çok yüksek olan ilimiz Gümüşhane'de bu zengin maden yataklarının açılarak işletilmeye açılabilmesi, ancak demiryolu taşımacılığı ile mümkündür.

       Bendeniz 1987 yılından beri bu hususu, fırsat buldukça, çeşitli platformlarda gündeme getirmeye çalıştım.

       Trabzon'un da bir liman şehri ve Karadeniz bölgesinin nakliye ana üssü olmaya aday bir şehri olması bakımından stratejik önemi inkar edilemez bir gerçektir.

       Diğer yandan, TOBB Ulaştırma ve Lojistik Sektör Meclis Başkanı sayın Çetin Nuhoğlu'nun da belirttiği gibi;  “1860'larda Trabzon'a Marsilya ve Köstence'den direkt seferlerle mal taşınıyordu. 4 büyük şirketin haftada bir vapur seferi vardı ve özellikle Tebriz'e yılda 50 bin tondan fazla mal gidiyordu. Aynı tarihte bu kentte Amerika, İngiltere gibi ülkelerin de içinde olduğu 11 ülkenin konsolosluğu vardı. Bin 200'den fazla kayık, açıkta duran gemilerden malları karaya taşıyordu. Bunu gören Ruslar, 1860 yılında milyonlarca ruble akıtarak bataklık bir alana Poti Limanı'nı kurdu ve o limanı Tebriz'e demiryolu hattıyla bağladı. Rusların yaptığı bu atağa rağmen biz en yakın güzergâhta olmamıza rağmen kendi kendimizi cezalandırarak, kara taşımacılığının önüne engeller koymak suretiyle dünyanın en pahalı maliyetleriyle çalışmaya mahkûm ettik ve avantajımızı kaybettik. Trabzon'a gelen gemilerdeki mallar kervanlarla Tebriz'e ulaştırılırken, o gün biz demiryolu hattını planlayamadık. Rusya ise akıllı ve rekabetçi bir stratejiyle Poti-Tebriz demiryolu hattını kurdu ve Trabzon'un önceliğini ortadan kaldırdı.”

       Trabzon, Gümüşhane'den Erzincan'a ve buradan da Erzurum-Kars üzerinden Orta Asya'ya ve Çin'e kadar demiryolu ile uzanmasıyla tarihi İpek Yolu yeniden canlanacaktır.

       Uzun sözün kısası;

       Bu demiryolu projesi gerçekleştirilirken güzergâhın, ne pahasına olursa olsun, Gümüşhane ve Erzincan'ı içine alması Türkiye'nin menfaatine olacağı gibi, bu illerin de yılların ihmalkârlığı ile ekonomik ve köklü yatırımlardan nasibini alamamış olmasının ezikliği giderilmiş olacaktır.

       Ülkemiz ekonomisine büyük bir katkı sağlayacak olan bu projenin Orta Doğu için de stratejik bir önemi olacağından, önceki dönemde Ulaştırma Bakanlığımızın başarılı çalışmalarının, bu projede de devam etmesini bekliyoruz.
Oyu Puanı: 34 - Ortalama: 5

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar
karttal
09 Ekm 2007
Saygıdeğer Garip ağabey;
Bu demiryolu projesi çok heybetli, çok muhteşem bir proje. Bu projeye sahip çıkılması lazım. Aksi taktirde sonu ah, vah etmektir. Gümüşhane'den ve Erzincan'dan heyetler oluşturulmalı ve Ulaştırma Bakanımız ziyaret edilerek konunun önemini ve bu husustaki iştiyakımızı dile getirmeliyiz.
Ayrıca Devlet büyüklerimiz her ilimizi teşriflerinde onları demiryolu projesi isteğimizi hatırlatan pankart ve afişlerle karşılamalıyız.
Kısacası bu hususla ilgili yapılması gereken herşeyi yapmalı, hem de acilen yapmalıyız diye düşünüyorum.
Ellerinize sağlık.
Saygılarımla...

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 17 (0 Kayıtlı Üye 17 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 1.37328 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu