Yazdırdığınız Makale: SİZ UYUYUN EY GÜMÜŞHANELİLER!....


SİZ UYUYUN EY GÜMÜŞHANELİLER!...

 
        Geçen gün Gümüşkoza gazetesinde hemşerimiz Ali Öztürk beyin "Bakan Özaktan beklentilerimiz" başlıklı bir yazısını okudum. Trabzon\'un önceliklerini konu edinen bir yazı. Yazıyı okudum, ama sükut-u hayale uğradım. Biliyorsunuz Ali bey Torullu bir hemşerimizdir. Trabzon\'da ikamet eder. Günebakış gazetesinin sahibidir. Oldukça kişilikli yazılar yazar. Sevdiğim bir kardeşimizdir. Ancak; bir Gümüşhaneli olmasına rağmen, Gümüşhane\'yi yalnızlığa itecek ve unutturacak olan, Trabzon bölgeciliğinin bir asırdır devam eden, Gümüşhane\'yi yutma, küçültme emellerine, projelerine yazısıyla verdiği  destek beni sükut-u hayale uğrattı. Şöyle ki; Atatürk\' ün önemli projelerinden biri olan Tirebolu-Torul-Gümüşhane-Erzincan  demir yolu, sadece Trabzon\'un bölgecilik yapması sonucu akim kalmıştır. Düşününüz ki; kırklı, ellili yıllarda bu tren yolu yapılmış olsa idi şimdi karşınızda bambaşka bir Gümüşhane bulacaktınız. Ama yaptırtmadılar. Sadece Trabzon limanının değeri kalmaz korkusuyla bu yolu yaptırtmadılar.

             Doksanlı yıllarda bu yol tekrar gündeme geldi. Bu sefer Trabzon\'dan Tirebolu\'ya uzanan bir demiryolu ilavesi istediler ve projenin durmasına sebep oldular. Şimdi de deniz kenarından, Trabzon- Rize-Hopa hattı üzerinden bir tren yolu yapılarak Batum\'a bağlanmayı hesap ediyorlar. Düşünebiliyor musunuz: Hem deniz kenarı, hem liman, hem sahil otobanı, hem hava alanı..... Eh fazla mal göz mü çıkarır? Bunun yanı sıra Zigana\'ya yeni bir tünel yapılarak hem otoban hem de tren yolu geçişi olarak kullanılması için planlanan projeye karayolları 10. bölge müdürlüğü (Trabzon bölge müdürlüğü) karşı çıkarak projeyi akamete uğratıyor! Sebep; bu tünelin Rize ile Erzurum  arasındaki Ovit dağına yapılarak Gümüşhane\'nin tamamen devreden çıkarılmasını amaçlıyorlar.

             Düşününüz ki; otuzlu yıllarda çok ilin yolu yokken Trabzon- Gümüşhane- Erzurum- İran arasında "transit" yolu vardı. Bu yolda o yılların demir jant üzerine lastik yapıştırılmış otobüsleri çalışıyordu. Yollarda transit otelleri vardı. Şu anki Gümüşhane belediye sarayı da o amaçla yapılmış transit oteli idi ve Gümüşhane de bu yolun nimetlerinden yararlanıyordu. İran şahı ile Atatürk\'ün yakın arkadaş olması İran\'ın nakliyatının bu yöne dönmesine vesile olmuştu. Eğer Atatürk yaşasa idi bizim demir yolumuzun hayal değil gerçek olacağı muhakkat idi. Yine 70\' li yıllarda İran\'la aramızın iyi olduğu dönemde Gümüşhane\'li binlerce şoför gece gündüz İran\'a sefer yaparak gelir temin ediyordu.

            Yine Ali bey Çakırgöl turizm merkezinden bahsederek bu projeye Gümüşhane millet vekillerinin katılımının sağlanmasını istiyor. Çakırgöl projesi ile ilgili çok detaylı yazılar yazdık. Bu projenin Gümüşhane ye bir getirisi olmayacağından bahsettik. Trabzonlular henüz karayolları genel müdürlüğünün bayındırlık bakanlığından alınarak ulaştırma bakanlığına verilmesinin şokunu atlatamadılar. Ancak; ulaştırma bakanı sayın Yıldırım ile bayındırlık bakanı sayın Özak\'ın iyi anlaşmalarından ve ulaştırma bakanının Trabzon un fahri hemşerisi olmasından oldukça ümitliler. Zigana dağından kaydırılarak tünelin ovit dağına açılması için Rize\'li iş adamları açıklamada bulunuyorlar.

            Gelelim şimdi bizim Gümüşhanelilere: Trabzon- Samsun- Ankara- İstanbul- İzmit ve daha birçok ilde Gümüşhaneliler derneği vardır. Fakat bunlardan hiçbir tanesi Gümüşhane\'nin dertleri ile ilgilenmiş değillerdir. Gümüşhaneliler gecesi ismi altında televizyonlarda arz-ı endam etmek bu güne kadar Gümüşhane\'ye hiçbir şey kazandırmamıştır. Bundan sonra da kazandırmayacaktır. Ey Gümüşhaneliler! Nerede olursanız olunuz, ne iş yaparsanız yapınız. Allah rızası için Gümüşhane\'nin dertleri ile dertleniniz. Çareler üretiniz. Toplantılarda, basına verilecek demeçlerde Gümüşhane gündemini sıcak tutunuz. Yetkilileri uyarınız.

            Gümüşhane ufalıyor, küçülüyor. Bakın 1950\' li yıllarda 6 millet vekili( yanlış görmediniz 6) çıkaran Gümüşhane ne duruma düştü. Bu gidişle bir gün uyandığınızda Gümüşhane\'nin kaza olarak Trabzon\'a bağlandığını gazetelerde okursanız hiç şaşırmayın. Zaten toprakları bile Trabzon tarafından işgal edilmiş bir Gümüşhane hızlı bir şekilde eriyor. Bu erimenin bu küçülmenin müsebbipleri biziz. Eğer biz görevimizi yapmazsak bu küçülmeyi, bu ezilmeyi, bu haksızlıkları bertaraf etmezsek veya ettiremezsek yarın çocuklarımızın veya torunlarımızın mezarları başında fatiha yerine neler okuyacaklarını düşünmek bile istemiyorum.

            Kardeşim Ali bey sende biliyorsun ki; Tirebolu ve Trabzon bağlantılarımız sekteye uğrarsa (doğuyu, doğu Karadeniz\'e bağlayan yollar) ne Kürtün, ne Torul, ne de Gümüşhane kalır. Harşit vadisi boğazı sıkılan adam gibi boğulur gider. Onun için yazınızın 2. ve 5. maddeleri Gümüşhane\'nin hayatiyetinin önündeki engellerdir. Trabzon onlarca yıldır Harşit demir yoluna sadece limanı için karşı çıktı. Şimdi Zigana\'ya yapılacak tünelden geçecek demir yoluna da karşı çıkarak Gümüşhane\'yi maddi yönden hızlı bir şekilde çember içine alıyor. Bu yazdıklarım bilim kurgu yazıları değil. Gerçeklerin ta kendisidir.

            Sonuç olarak; ey Gümüşhaneliler, ey Gümüşhaneliyim diyenler üzerinizdeki ölü toprağını atın. Uyanın bu ile sahip çıkın. Siz sahip çıkmazsanız birileri kıyısından, ucundan zaten sahiplenmeye başladı. Ben bu yazı ile üzerime düşen görevi yapmaya çalışıyorum. Sizlerde bu göreve hazır olun. Gündemi sıcak tutun. Millet vekillerimize durum intikal ettirilsin. Bu güzel toprakları sahiplenelim. Kimseye kaptırmayalım. Gereği için: Gümüşhane milletvekilleri , iktidar partisi il başkanlığı, siyasi partilerin il başkanları, il encümenleri, ticaret ve sanayi odası, Gümüşhane barosu, esnaf dernekleri, Gümüşhaneliyim diyenler. Hepinize gereğini arz ediyor, neticesini bekliyorum. Ali beyin yazısını isteyenlere fakslaya bilirim. 

          Telefonum: 0456-213 26 34