10 OCAK GAZETECİLER GÜNÜ VE YENİ MEDYA

Bilindiği üzere gazetecilerin 21 Ekim’de kutlanan “Dünya Gazeteciler Günü” birde  “1961 yılından beri 10 Ocak’ta kutlanan “Dünya çalışan gazeteciler Günü” var.

Bir bakıma kamu görevi yapan basın mensupları yirmi dört saat durmaksızın fedakârca zor şartlarda çalışan doğru, ilkeli ve tarafsız habercilik prensibiyle herkesin sesi olmayı görev edinmiş emekçilerdir.

Malum, Gazetecilik mesleği öyle zannedildiği kadar kolay bir meslek değildir. Kitle iletişim araçlarından birisi olan gazetecilik tüm çalışanlarıyla birlikte, kamuoyunu aydınlatma, haberdar etme ve bilgilendirme amacını taşır.

Verilen emek, toplumda meydana gelen ekonomik, siyasal, kültürel, sportif, adlî, trafik, insanî olaylarla ilgili her türlü sesli ve görüntülü haberin yayınlanması etkinliğini içerir.  Olayların aydınlanmasında, gelişmesinde ve ilerlemesinde etkin gücü sebebiylede 4. Kuvvet olarak nitelenmesi elbette boşuna değildir.

İl’imizde Gazeteciler Cemiyeti’nin kurulduğu 2006 yılından beri kutlanan  “Gazeteciler Günü” nedeniyle çalışanların hakları ne durumdadır? diye bir sorunun cevabını belki buluruz ama, yeri gelmişken hemen kaydedelim ki bir çok İlde çalışanlar sendikalaşmışken İl’imizde de buna bir el atmanın zamanı geldi diye düşünmekteyim. Çünkü geçimini bu işten sağlayanların, çalışma hayatlarının da bir garantisi olması gerekir. Bilemiyorum gazete patronları ve çalışanları buna ne der?

Gazeteciler gününe yaptığımız bu kısa atıftan sonra gelelim ikinci konumuza yani Yeni Medya kavramına.

…Geleneksel medya araçlarına İnternet eklenince durum değişti. Artık her şey elinizin değil parmağınızın altında.  Kavram olarak, çok geniş bir kapsama alanı bulunmaktadır. Yeni Medya; gelişen bilgisayar, internet ve mobil teknolojisi ile ortaya çıkan, kullanıcıların zamandan/mekandan bağımsız bir şekilde interaktif olarak etkileşimde bulundukları sanal medya ortamıdır. Geleneksel medya dediğimiz, yazılı ve görsel basında yani gazete, televizyon ve diğer araçlarda, iletim tek yönlüdür. Ancak, yeni medya araçlarında hedef kitle ile karşılıklı etkileşim mevcuttur.

Yeni medya kavramı Türkiye’de son birkaç yılda kullanılmakla beraber, dünyada biraz daha geriye gidiyor. Türkiye’de en önemli bölümleri internet gazeteciliği, sosyal networkler, (facebook, friendfeed, twitter) özellikle yeni hizmete giren mobil 3G teknolojileridir. Dedikten sonra, bugünün hatırasına hürmeten emeğini gazetecilikte yoğunlaştıran her kademedeki çalışanlara mutluluklar bu uğurda hayata veda edenlere de Allah’tan rahmet dilerim.

YORUM EKLE