23 NİSAN KUTLAMALARINDA BİLİNÇALTI YANLIŞLIK!

Pazartesi günü 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramıydı… Bayram Kutlamaları için kızımızın okuluna gittik. Okul içerisinde çocukların gösterilerini sunacakları bir alan oluşturulmuştu. Veliler bu alan etrafında çocuklarının gösterilerini sunacakları anı bekliyorlardı. Herkes en iyi fotoğrafı, en iyi video görüntüsünü çekmek için hazırlanıyordu.
 
O günde hava hiç olmadığı kadar sıcaktı.İlerleyen vakte rağmen tören hala başlamamıştı,çocuklarda velilerde bunalmaya başlamıştı ki Okul Müdür Yardımcısının anonsu ile tören başladı.Saygı duruşu istiklal marşı ve şiirler…Sonrasında anasınıfından başlayarak üst sınıflara doğru gösteriler…Gösteri müziklerine bakıyoruz, yabancı müzikler hemi de dımtıslı.Türkçe olanlar pop müzik tarzında dımdımtıslı.Gösteri figürlerine bakıyorsunuz kıvrak hareketler.Sonra da eleştiriyoruz yeni nesil neden örf ve adetlerine eskiler kadar bağlı değil,yeni nesil neden Türk Sanat müziği dinlemiyor.Nasıl dinlesin ki?Daha ilk okuldan güm tek tek..Daha en başta beyinlerine dımtıs müzikleri sokuyoruz,kıvrak kıvrak dans ettiriyoruz sonra bu çocuklar neden böyle diyoruz…Oluşturulan bu bilinç altı yanlışlık sonradan maalesef telafi edilemiyor. Çocuklarımıza eğitim veren eğitimcilerimiz bizim bu düşündüklerimizi düşünmüyorlar mı acaba? Bu gösteriler sunumlar Milli Eğitim Bakanlığının ya da il Müdürlüklerinin belirlediği şekilde mi yoksa okul idarecilerinin belirlediği şekilde mi yapılıyor? Tüm Türkiye böylemi kutluyor yoksa bu sadece bizim okul mu?
 
Anasınıfı, birinci sınıf derken 3.sınıf çocuklarımıza bakıyoruz kız çocuklarımıza öyle kıyafetler giydirmişler, öyle makyaj yapmışlar ki çocuklar çocuk olmaktan çıkmış genç olmuşlar, hani bu bayram çocuk bayramıydı neden çocuklar formatlarının üzerime çıkarırlar. Bu kıyafetleri kim seçmiş kim karar vermiş o da ayrı bir soru. Bu kıyafetlerin paralarını kimse sormuyor zaten, alan var alamayan var. İşin psikolojik ve sosyal yönünü sorgulamıyoruz bile. Bayram canım ne olacak yılda bir kez diyenler, yılda bir kez de olsa imkânı olmayanlardan haberleri var mı acaba… Her bayramda olduğu gibi yine birileri zengin olmuştur.
 
İşin diğer bir yönünde bu çocuklar bu figürleri öğrenek için bayağı zaman harcıyorlar. Hem öğretmeler hem öğrenciler normal derslerden çok bayram hazırlıkları ile zaman geçiriyorlar. Orta dereceli okullarda 19 mayıs kutlamaları ilköğrenimde 23 nisan bayramında kendini gösteriyor. En son genelgede 19 Mayıs Bayram Kutlamaları Stadyumlardan okullara alınmış ve bir rahatlama sağlanmıştır.23 Nisan Kutlamaları için bizimde bir önerimiz olacak. Madem 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı o zaman devlet ilköğrenimdeki her öğrenci için 50 TL para versin. O gün çocuklar o para ile istediği gibi eğlensin oynasın, bayram etsin. Yada devlet 23 Nisana mahsus olarak çocuklara bir ayrıcalık yaparak eğlence yerleri, lunaparklara direktif versin o gün çocuklar bu hizmetlerden bedava yararlansın. Hem velilere sıkıntı olmasın hem de öğrencilere. Eğer amaç ulusal egemenlik kavramını öğretmekse bu bir günde değil her gün içerisinde çocuklara bilinçli bir şekilde öğretilmeli. Kimseye o gün eziyet olmasın..Veliler istenmeyen masrafların altına sokulmasın,çocuklar ders zamanlarından alıkonularak zoraki işler yaptırılmasın öğretmenlere de bunları yaptıracaksın diye dikte edilmesin.
 
Şimdi 4-4-2 lerden 3-5-2 lerden daha önemli olan bu çocuklara biz ne veriyoruz ve ne bekliyoruz. Bu konuda Milli Eğitim Bakanlığından hassasiyet ve çözüm bekliyoruz. Bu çocuklar dımtıs müziklerle şimdiden kıvırtma öğretip sonra RTÜK’ü devreye sokup Türk Aile yapısına uygun değil cezalarıyla neyin önünü almaya çalışıyoruz… Çok komik, hatta Trajikomik…

Saygılarımla.
YORUM EKLE