Gümüşhane Haberleri

Yiyecek sektöründe yeni soluk

data-auto-format="rspv" data-full-width>
Gümüşhane

Gümüşhane’de son dönemde özellikle gençlerin başarı hikayelerini kaleme almaya devam ediyoruz. Bu kez mikrofonumuzu lokantaları olmayan fakat yemek sektöründe ilkleri hayata geçiren Kırıntı Yemek Hizmetleri firma yöneticisi Cemil Özden’e uzattık.

Gümüşhane’de 3 genç girişimcinin 2015 yılında kafe olarak kurduğu Kırıntı Yemek Hizmetleri, son dönemde paket yemek servisi ve patisserie ürünleriyle yerel bir firma olarak mobil uygulama üzerinden yemek satışı yapan bölgedeki ilk ve tek firma oldu.

Özden A.Ş, İsmail Öztürk ve Umut Öztürk’ün sahibi olduğu firma kurulduğu 2015 yılında kafe olarak hizmet vermeye başladı.

An itibariyle Karaer Mahallesi Vakıfbank yanında yine kafe olarak hizmet vermeye devam eden fakat Covid-19 salgını nedeniyle kapalı kalan işletmenin genç ve başarılı girişimcileri gelişim planları kapsamında yiyecek sektörüne farklı bir açıdan girdiler.

Kendilerine modern bir mutfak kurarak servis araçlarıyla hem telefon hem de yaptırdıkları mobil uygulama sayesinde kısa sürede Gümüşhane’de büyük bir ivme yakalayan firmanın hazırladığı mobil uygulama binlerce kez indirildi.

Firma sahiplerinden Cemil Özden firmalarının sadece fast-food değil ev yemekleri tadında yemek hizmeti sunan ve sipariş anında özel ürün yaptıklarını belirterek, ilerleyen zamanda gurme ev yemeklerini de menülerine dahil edeceklerini söyledi.

“Gümüşhane’de olmayan bir iş yaptınız. Mobil uygulamanız var ve insanlar hem mobil uygulama hem telefonla günün belirli zaman dilimlerinde yemek sipariş verebiliyor. Gümüşhane'de bir ilksiniz. Bu fikir nereden çıktı?” sorusunu cevaplandıran Özden, Yeni nesi ticaret oyununda iyi olmaz yetmez en iyi olmak gerekir. Bunun içinde yiyecek sektörünü teknolojiyle girift hale getirmek gerekir. Uzun yıllar kazandığımız bilişim tecrübesini son beş yıldır kazandığımız gıda işiyle buluşturduk ve Kırıntı EXPRESS firmasını kurduk. Neden mobil uygulama? Mobil uygulamada hem müşteri takibi daha kolay hem müşterilerin hizmet alması daha hızlı hem de aynı zamanda müşterimizin ulaşabilecek kampanya ergonomisi daha kolay. Yani burada hem hız hem müşteri takibi hem de belli dönemlerde müşterilere indirim imkanlarını daha hızlı ve daha kolay planlanabiliyor” dedi.

“Mobil uygulamada 4 adımda sipariş geçiliyor”

Sistemin nasıl çalıştığını anlatan Özden, “Sistemimizde kullanıcılar Google play veya App Store’dan uygulamalarını indirip üye olabiliyorlar, dilerse kredi kartları tanımlayıp mobil ödeme yapabiliyor yada dilerseler kapıda ödeme seçeneğini kullanarak siparişlerini maksimum 4 adımda tamamlayarak hizmet alabiliyorlar. 
Bu hizmetimiz başlayalı bir ay oldu ve Gümüşhane'de aktif olarak mobil uygulama üzerinden sipariş alıyoruz. İnsanlara bu uygulamayı anlatmaya ve bu uygulamanın avantajlarından bahsetmeye çalışıyoruz. Uygulamamızın en büyük avantajı herhangi bir telefon trafiği yaşanmadan herhangi bir ortamda gürültülü, gürültüsüz bir ortamda tekrar tekrar telefondaki müşteri temsilcisine bilgi aktarımı yapmadan 4 adımda müşterinin kendi ihtiyacı olan siparişi geçmesi en büyük avantaj. Aynı zamanda da biz müşterilere burada gerek özel günlerinde gerek kendi kampanyalarımızla indirim sağlıyoruz. Mobil uygulamayı kullanan her müşteri siparişinden sonra bir geri bildirim yapabiliyor. Hiçbir şey beklemeden iyisiyle kötüsüyle. Aynı zamanda ürünü ne zaman yola çıkmış geliyor mu, gelmiyor mu gibi bildirimlerde müşteriye düştüğü için daha kolay kontrolünü yapabiliyor. En büyük avantajları bunlar” diye konuştu.

“Bölgede yapılan bir iş değil”

Yaptıkları uygulamanın Gümüşhane’den ziyade bölgede yapılan bir iş olmadığını kaydeden Özden, “Trabzon bölgesi dahil bu bölgede mobil sipariş alan yerel bir işletme için aslında büyük bir kazanım bu. Birtakım firmalar var sadece web tabanlı olarak sipariş alanlar ama bunu mobil olarak uygulama marketlerinde yayınlayıp oradan sipariş alan firma sayısı bu bölgede yok denecek kadar az. Biz bu yeniliği Gümüşhane’ye taşımakla ayrı bir keyif duymaktayız. İnsanların buna alışması zaman alıyor. Kredi kartının yanında kapıda ödeme olunca insanlar uğraşmadan kapıda ödeme yapıyor” şeklinde konuştu.

Şuana kadar yaptıkları menüde talep görmeyen ürünleri olmadığını dile getiren Özden, “Sık tüketilen ürünlerimiz genelde pizzalarımız, soslu tavuk çeşitlerimiz, burgerimiz ve salatalarımız. Şuan başta giden 3 ürünümüz bu. Birde tatlılarımız” ifadelerini kullandı.

“Lemis ve su böreğini Gümüşhane pazarına sokmak istiyoruz”

Önceden sadece kafe kısmında imalat yaptıklarını fakat şimdi başlı başına bir imalathane yaptıklarını ifade eden Özden, “Bu imalathanede birçok ürün aynı anda çıkartılabiliyor. Bunlar et grupları, tavuk grupları, patiseri grupları, tatlı grupları. Bunların hepsini aynı anda imal edebilecek yeni bir imalathaneye geçtik. Hem daha kompakt hem daha modern hem daha hijyenik hem çağın gereksinimlerine uygun bir işletme haline getirmeye çalıştık. Çok geleneksel bir yapımız yok. Modern çağa uygun tarzda ürünler çıkartıyoruz. Çok geleneksel ürünlere bağlı kalmıyoruz ama geleneksel ürünlerimizin bir kısmı da patiseri kısmında hayata geçireceğiz. Mesela en büyük hedefimiz lemis ve su böreğini Gümüşhane pazarına sokmak istiyoruz. Bunu tekrar Gümüşhane piyasasına kazandırıp insanların tüketebileceği hale getirmek istiyoruz” dedi.

“25 kişiye istihdam sağlayacağız”

Kırıntı Yemek olarak 25 kişinin üzerinde istihdam sağlayacaklarını anlatan Özden, “Artık bizim 2 konseptimiz var. Bir kafe modelimiz var elimizde, bir patiseri modelimiz var. İçerisinde kahvesi çayı, meşrubatları, taze sıkım meyve suları, onun yanında tatlı çeşitleri ve unlu mamul çeşitleri olabilen böyle küçük konsept mağazalar hedefliyoruz. Bir diğer hedefimiz de biz burada yerel marketleri desteklemek istiyoruz. Yerel market içerisinde bizim üreteceğimiz ürünleri küçük bir reyonla giriş yapmayı düşünüyoruz. Burada kısa soluklu bir serüvenimiz yok, bizim planlarımız 2 yıllık, 5 yıllık ve 10 yıllık olarak devreye giriyor” diye konuştu.

“Gerek teknolojik altyapıyla gerek üstyapı ile çağa ayak uyduracağız”

Her işletme gibi Covid-19 salgınından etkilendiklerini, kafe kısmını kapattıklarını dile getiren Özden, “Ama biz iş modelimizi şekillendirdiğimiz için pandemi olmasa da biz işimizi şekillendirecektik. Biz kalıba giren bir firma değiliz. Özden A.Ş. olarak hiçbir işimizde böyle olmadı. Biz kafe hizmeti de vereceğiz, yeni bir ekiple beraber paket servis hizmeti vereceğiz. Yani biz Türkiye’de veya dünyada oluşabilecek herhangi bir soruna bağlı kalmaksızın ticari hayatımızı idame edeceğiz. Gerek teknolojik altyapıyla gerek üstyapı ile çağa ayak uyduracağız” şeklinde konuştu.

Android telefonlar için link:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.protel.loyalty.kirinti

Iphone telefonlar için link:

https://apps.apple.com/tr/app/k%C4%B1r%C4%B1nt%C4%B1-caf%C3%A9/id1498597024?l=tr

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.