EĞİTİM HİKÂYEMİZ

Sensin umudu şehrin koparacak dal sensin,
Menzil denen limana varacak sandal sensin.
İsmail HAYAL

Doksan dört yılının Eylül ayında heybeme yüklediğim tek azığım sevdam ile düştüm yoluna Kars Kağızman’ın. Terörün en yoğun olduğu devirde ben ve iki Antepli öğretmen arkadaşla bir kamyoncu hanında tek gözlü odada kalıp kilometrelerce yolu yürüyerek Aydınkavak Köyü’nde su verdik kurumuş dimağlara. Gözlerinde okumaya aç onca kardeleni yeşerttik Aras’ın kenarında ve tandır güzlük lavaşına katık ettik sevdamızı. Kana kana içtik buz gibi göze sularından.    

Ardından doğduğumuz topraklara hizmet vermek varmış kaderimizde diyerek Gümüşhane Kürtün Kırgeriş Köyü Mindizli İlköğretim Okuluna attık heybemizi. Beş yıllık görev sürecimde bereketli topraklarda yüzlerce çocuğun kaderine dokunuverdik usulca. Biraz haşarı ama çok zeki öğrencilerim oldu. Bugün o öğrencilerimi çok güzel yerlerde görmek bir öğretmen için kazanımların en büyüğü besbelli.

Ardından Kocayokuş Köyü İlköğretim Okulu’nda bir buçuk yıllık kısa bir misafirliğimizde okumaya aç ve susuz öğrencilerimin hayatlarına dokunuverdik yine. Kızımın da okuduğu birinci sınıftan Ayşe Tozlu ile meslektaş olarak bugün aynı okulun çatısı altında çalışmayı da gördük çok şükür.

Ve zemheri ayının en yoğun bir bahrinde branşa geçerek Gümüşhane Rehberlik Araştırma Merkezi bünyesinde Rızvan Otlak ve Gümüşhane adına her zaman büyük bir değer olduğuna inandığım, gayreti, hizmetleri, ufku ve vizyonu ile takdir ettiğim bugünün Gümüşhane Milli Eğitim Şube Müdürü Onur Aydın ile güzel hizmetlerde bulunduk. ÖDES ve EDES projeleri ile şehri ilçe, belde ve köylerini adım adım gezdik. Öğretmenlik hayatımda Onur Aydın her zaman takdir ettiğim Gümüşhane için büyük bir hizmet insanı olduğuna inandığım, yaptığı seminerlerle eğitim alanında iz bırakan bir eğitimci olarak hatıralarımın her daim en güzel yerinde kendine yer bulmuştur.

Daha sonra Gümüşhane Ticaret Meslek Lisesi’nde Müdür Başyardımcılığı ve Milli Eğitim Şube Müdürlüğü olmak üzere üç yıl görev yaptım. Bu süreçte Gümüşhane’nin eğitim arşivini toparlayarak Gümüşhane Eğitim Tarihi kitabımı kaleme aldım.

Galip Gülmez, Hızır Aktaş, Murat Yazıcı, Merhum Murat Şükrü Baş, Mesut Olgun, İbrahim Taş ve Muhammet Şahinkaya ile çalışma fırsatı bularak güzel hizmetlere imza attık. Kısa bir zaman çalıştığımız Galip Gülmez’in mütevazı yapısı ve insanlığı, Hızır Aktaş’ın samimiyeti, gayreti ve ihlası, üç ay gibi kısa zamanda yılların kazanımını elde ettiğim Murat Yazıcı’nın konuya hakimiyeti, iletişimi ve yaklaşımı, yine kısa bir zaman müdürlük ve uzun yıllar müdür yardımcısı olarak çalışan Murat Şükrü Baş’ın hitabeti, insanlığı ve sevgi ile dopdolu olan kocaman yüreği, şehrimizin önemli bir değeri olan ve Gümüşhane için çok büyük bir değer olan Mesut Olgun hocamın muhteşem hitabeti, konuya hakimiyeti, mükemmel iletişimi ve karizması, İbrahim Taş hocamın tecrübeleri, arabuluculuğu ve yaklaşımı ile nihayetinde Muhammet Şahinkaya ile yapmamamız gereken şeyleri öğrendiğim idarecileri saygı ve sevgi ile her zaman takdir ediyorum.    

Ve bugün komşu ilimiz Bayburt’ta çalıştıktan sonra Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürlüğü görevine atanan ve yaklaşık 5 yıldır Gümüşhane’de eğitim çıtasını yükselten Seydi Doğan gerek bilgi birikimi, gerek hizmet anlayışı, mükemmel iletişimi, tevazusu, yenilikçiliğe açık olması, sosyal ve kültürel yapısı ile bu şehir için bir şans olduğuna inananlardanım. Kendisi ve çalışkan ekibi ile okumaktan başka hiçbir hal çaresi olmayan bu şehrin çocuklarına Kuşakkaya’nın ardını hayal ettirmeleri her türlü takdirin üzerindedir. Kendisi döneminde önümüzdeki eğitim öğretim döneminde seçmeli ders olarak okutulacak olan “Dersimiz Gümüşhane” adlı eseri komisyon arkadaşlarım ile kaleme aldık. 

Okumaya hevesli öğrencilerimizin yüreklerine dokunuveren tüm öğretmen, idareci, eğitim emekçileri, çocukları için her türlü zorluğa eyvallah diyen velilerimizle tıpkı bir sacayağının ayakları gibi eğitim-öğretim alanında menzile ulaşacağımız aşikârdır. O bilgi birikim ile Şiran Yeşilbük’ten, Köse Salyazı’ya, Kürtün Üçtaş’tan Torul Altınpınar’a, Kelkit Gümüşgöze’den Kale Koçkaya ve Arzular’a kadar ilk adımımız eğitim ve sonraki adım öğretim alanında Gümüşhane hak ettiği menziline mutlaka ulaşacaktır.

Bu şehrin en büyük zenginlik kaynağı ne ticareti, ne turizmi, ne madeni, ne pestil kömesi ne de başka bir şeyidir. Bu şehrin en büyük zenginliği başarıya aç ve susuz olan öğrencisidir, gencidir, insanıdır.

Gümüşhane tamamlanmamış bir güzel hikâyedir. Yazarı Milli Eğitim Müdürümüz, kahramanları idarecilerimiz, gayretli öğrencilerimiz, fedakâr ebeveynler ve öğretmenlerimiz ve okurlarımız tüm Gümüşhanelilerdir. Bu güzel eseri meydana getirmek, okumak ve okutmak hepimizin en asli görevidir. 

YORUM EKLE
YORUMLAR
Beytullah GÜNDÜZ
Beytullah GÜNDÜZ - 3 yıl Önce

Sevgili hocam 2. sınıftan 5. sınıfa kadar tüm eğitimimi sizden aldım. Bir çocuğa verebileceğiniz ve öğrenebileceği daha doğrusu hayata tutunabileceği bütün bilgileri sizden aldım. Ana babaya şehre vatana ve millete hayırlı nefer olmayı yine sizden öğrendik. Hakkınız bizde çok fazla. Hz. Ali ' nin de dediği gibi bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum sözü bizi biz yapan en büyük değerdir. Allah sizden razı olsun hakkınızı helal edin Ellerinizden öperim.

İsmail HAYAL
İsmail HAYAL @Beytullah GÜNDÜZ - 3 yıl Önce

Bizim ilk hedefimiz önce ahlaki ve insani değerleri vermek. Sonrası öğretimi vermek. Ben her ikisini de verdiğime inanıyorum. Senin şahsında çok değerli öğrencilerimi yetiştirmek bizlere nasip oldu. Çok şükür. Ömrün uzun olsun.

y.sadık
y.sadık - 3 yıl Önce

İsmail seninkisi bir gönül hikayesi. güzel anlatıyorsun ve iyi şeylere değiniyorsun . arada bir anı ile süslersen daha çekici olur. mesela özel öğrencilerin velileri ile kendileri ile eminimki çok ders alınacak anıların vardır.. saçlarınıda ağartığına göre heyben eyice dolmuştur tahminime göre.. Gümüşhane milli eğitimi genelde iyi gidiyor bazı atamalardaki isabetsizlikler hariç
.. slmmmm.

İsmail HAYAL
İsmail HAYAL @y.sadık - 3 yıl Önce

EyvAllah değerli müdürüm. Anılar çok ama özel öğrenciler olduğu için paylaşım yapamıyoruz. Teşekkürler.