FAZLA EV ÖDEVLERİ ÖĞRENCİYİ EZİYOR

Ev ödevi deyip geçmeyin. Hiçbir zaman gündemden düşmeyen konulardan biridir ev ödevleri. ‘Ev ödevi olmalı mı, sınırı ne olmalı, öğrenci tek başına yapabiliyor mu, anne baba destek olmalı mı ya da hangi durumlarda öğrenciye yardım etmeli?” gibi sorular hep akılları karıştırır.

Okulda geçirilen vakit çocukların derslerini pekiştirmesi için yeterli değil. Demek ki ev ödevi çocuk için gerekli. . En önemli yararlarından biri ise, öğrencilerde sorumluluk duygusunu ve bilincini geliştirmesi. Öğrencinin özgüveninin gelişmesini, başarılı olmasını ve çocukların grup olarak çalışmasını sağlıyor. Özgüveni arttırıyor, yaratıcılığı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar vermeye destek oluyor.

Ancak Uzmanlara göre verilen ödevler çocuğun gelişimine, kapasitesine, Öğrenme hızına, hatta kas gelişimine göre verilmeli.
Çocuk ödevini bitirmek kaydıyla motivasyon sağlıyor. o halde bitirebileceği oranda ev ödevi verilmelidir. Bir yıllık müfredat programının gereksiz ödev yoğunluğu var. Sınıfların çoğu kalabalık


Aileler; "Çocuklarımıza Ev Ödevlerinde Nasıl Yardımcı Olabiliriz? diyor.  Çocuklar yorgun, anne babalar stresli." Bu ödevler yapılacakkkk!!!!.

Sorumluluk oranını ve beklentileri çocuk okula başladı diye arttırmamak gerekir. Çocuğun gelişimine algısına göre aşamalı olarak sorumluluk artıracak bir yol izlenmeli.

Oysa okul dışındaki zamanında; oyun oynamak, eğlenmek, dışarıda vakit geçirmek istiyorlar. Anne-babalar ise nasıl başlarsa öyle gider mantığıyla yükleniyor.

Ne güzel resim yaptın, bu çizgileri sen mi çizdin harika oldu derken, kısa süre sonra, Nasıl bu yazı? Ödevlerini neden bitirmiyorsun oyun yok önce ödevlerini yapacaksın diye çıkışmak doğru bir davranış değil.

Anne babanın öncelikli olarak çocukla sohbet etmeli, okulda gün boyu neler öğrendi? Bugün tahtaya kalktı mı? Öğretmeniyle konuştu mu? Hangi arkadaşlarıyla oynadı veya onu üzen bir şey oldu mu? gibi sorularla çocuğun gün içinde yaşadığı olumlu veya olumsuz durumu paylaşarak onu rahatlatmalı. .

Ödevler ev ortamının sakin olduğu, hareketli anların yaşanmadığı zaman dilimlerinde yapılmalı. Çocuk ders çalışırken evin diğer fertleri eğlenceli, heyecanlı oyunlar oynamamalı

Verilen fazla ödevleri öğretmenle paylaşmalı benim çocuğum 5 sayfa değil 3 sayfa ancak yapabiliyor demeli. Eğitim sistemini değiştiremez ama çocuğuna sahip çıkabilir. Bazı ailelerin tutumları sonucu mükemmeliyetçi olabiliyor.  Başarmak kadar başarısızlık da hayata dair. Böyle bir durumda ailenin takındığı tavır hayati. Çünkü buna göre çocuk daha çok hırslanabilir, kaygılanabilir, yetersizlik-değersizlik-suçluluk hissedebilir ya da bu durumu normal ve sıradan görebilir.

Öğretmenler ise;  öğrencilerde merak uyandıracak ve ilgilerine uygun ödevler seçmeli, onlar için çok zor ödev vermemeli, Öğrencilerin ödevleri anlayıp anlamadıklarından emin olmalı aileler ile işbirliği yaparak ödevleri kontrol etmelidirler.

Çocukların eğitim hayatı kapasitelerinin üzerinde ve gereksiz bir yoğunluk içinde. Fakat onların da rahatlamaya, farklı alanlarda yeteneklerini göstermeye ihtiyaçları var. Ailenin imkânına, çocuğun mizacına göre; öğrenciler sanatsal faaliyetler, basketbol, yüzme, tiyatro, binicilik vs. gibi alanlara yönlendirilmelidir.
YORUM EKLE