Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Hasan PİR->DEVLET HASTANESİ ONLINE RANDEVU SİSTEMİNE NE ZAMAN GEÇECEK [ Arama ]

DEVLET HASTANESİ ONLINE RANDEVU SİSTEMİNE NE ZAMAN GEÇECEK
Başlık DEVLET HASTANESİ ONLINE RANDEVU SİSTEMİNE NE ZAMAN GEÇECEK
Açıklama 11 Haziran 2008 tarihli Kuşakkaya Gazetesindeki yazısı
Mail hasanpir2002@yahoo.com
Siteye Ekleyen AdamGibi
        Ülkemiz genelinde sağlık alanında yaşanan güzel gelişmelerin yanı sıra hastanelerdeki randevu kuyruk çilesi maalesef hâlâ devam etmektedir.

        Randevu kuyruk çilesi ilimiz Devlet Hastanesi'nin de en önemli sorunlarından biri olarak görülüyor. Vatandaşlarımızın yakınmalarından özellikle göz polikliniğinde bu çilenin sıkça yaşandığı anlaşılmaktadır.

        Bundan 20 gün kadar önce İstanbul'daydım. Misafir olarak kaldığım ev sahibi hasta olan çocuğu için internet üzerinden bir devlet hastanesinden randevu aldı. Aynı şekilde doktorunu da online olarak tercih etti ve hangi gün hangi saatte gideceğini belirleyip, diğer iş planlamalarını da buna göre yaptı.

        Yaptığım araştırmaya göre sadece İstanbul'da değil, ülkemizin pek çok il ve ilçesinde devlet hastanelerimizin pek çoğu internet üzerinden online randevu uygulaması yapıyor.

        Online randevu sisteminin ilimizdeki hastanelerde, özellikle de hasta yoğunluğu nedeniyle Gümüşhane Devlet Hastanesi'nde de kurulması gerekir. Böyle bir uygulama ile özellikle hasta ve hasta yakınlarının zaman ve iş kayıpları büyük oranda önlenmiş olur. Ayrıca hastanelerde yaşanan yoğunluk da kendiliğinden sona ermiş olacaktır.

        Sabahın erken saatlerinde randevu almak için sıraya giren bir hasta ya da hasta yakını bir- iki saat sonra gelecek olan sırasını beklemek için hastaneden ayrılmıyor. Dolayısıyla hem o mekânlar meşgul ediliyor, hem de insanlar kendi mesailerinden en az bir iki saat uzak kalıyorlar.

        Teknolojinin nimetlerinden en üst seviyede yararlanmak gerekir.

        Online randevu sisteminde ilk akla gelen problem acil hizmetleridir. Acil polikliniği çalışmalarının randevu sistemiyle zaten bir ilgisi olmayıp her yerde randevu sistemi dışında çalışmaktadır.

        Randevu sisteminin yanında online olarak verilen pek çok hizmetin de hastanemizde verilmesi gerekir. Yine pek çok hastanede laboratuar tahlil sonuçlarının da internet üzerinden takip edildiğini görmek mümkündür.

        İnternet üzerinden randevu sisteminin yanı sıra telefon ve SMS'le de randevu sistemi geliştirilebilir. Bunların her birinin uygulama örnekleri çok sayıda hastanemizde bulunmaktadır. Bu örnekler incelenerek en kullanışlı olanı tercih edilebilir.

        Sağlık Bakanlığı'nın resmi internet sitesinde yer alan hastanelere ait web site adreslerine girildiğinde pek çok hastanede çok değişik online, telefon ve SMS hizmetlerinin verildiğini görmek mümkündür.

        Konu ile ilgili araştırma yaparken dikkatimi çeken bir hususu da bu vesile ile aktarmak istiyorum. Sağlık Bakanlığı'nın resmi internet sitesinin "bağlantılar" bölümünün "hastaneler" başlıklı alt bölümde pek çok il ve ilçe devlet hastanesinin adı yer aldığı halde Gümüşhane il ve ilçelerinden herhangi bir hastanenin ismi yer almamaktadır.

        Sayın yetkililerin Gümüşhane için her şeyin en güzelini yapacaklarına olan inancımı belirterek yazımı sonlandırmak istiyorum.
Oyu Puanı: 2 - Ortalama: 5

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 5 (0 Kayıtlı Üye 5 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 1.43545 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu