Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Yusuf SADIK->"DEMİR" GELİN, GÜMÜŞHANE'DE DAMAT OLACAKTI-2 [ Arama ]

"DEMİR" GELİN, GÜMÜŞHANE'DE DAMAT OLACAKTI-2
Başlık "DEMİR" GELİN, GÜMÜŞHANE'DE DAMAT OLACAKTI-2
Açıklama 24 Eylül 2008 tarihli Demokrat Gümüşhane Gazetesindeki yazısı
Siteye Ekleyen Recep Ergin
        Gümüşhane’den geçmesi düşünülen demiryolu projesi gerçeğini tarihi perfpektif içerisinde değerlendirdiğimiz bu yazı dizimizle ilgili olarak konuya duyarlı yurttaşlardan aldığımız olumlu tepkilere teşekkür ederek geçen haftaki yazımızın son iki tümcesini hatırlatarak olayın gelişim safhalarını birlikte okuyalım.

    .. “Tren rayları Gümüşhane’ye bir türlü uzanmak bilmiyordu. Bu inanılması güç durum Gümüşhane için  önce büyük bir hayal kırıklığına ardından da bitmek bilmeyen bir sevdanın, bir tutkunun öyküsüne dönüşecekti.”

    Nedeni bir türlü öğrenilemeyen değişiklikler Gümüşhane'de buruk karşılanmıştı. Kara tren önce Sivas'a, ardından 1939da Erzurum'a vardığında Gümüşhane'den bu özlemle yanıp tutuşan birçok insan Erzurum Garına koşturmuş, o coşkulu karşılamaya karışmış, demir gelinin Erzurum'a girişini yutkunarak izlemişti.

    Tek sorun finansmandı. Ah şu finansman eksiği yok mu? Vardır var olmasına da olmasa o güzelim kara tren Gümüşhaneye gelecekti. Nede güzel olacaktı. Hele bu kadar zahmet ve emekten sonra,öyle ya,Kop dağları ve Çoruh vadisinde güzergah kazıkları bile çakılmıştı. Herkes görmüştü bu kazıkları,herkes yanılıyor olamazdı. Demiryolu Gümüşhane'nin ve tarihi İpek Yolunun en tabii hakkıydı.

    Hasan Saka Başbakan olarak 1948 yılında Gümüşhaneye geldiğinde Gümüşhaneliler kendisinden söz konusu olan demiryoluna başlanılmasını ister. Hasan Saka, Şükrü Koçak'a döner, Şükrü Bey o zamanlar ulaştırma bakanıdır.

    -Demiryoluna niçin başlamıyoruz?

    -Efendim 50milyon lira temin ettiğimiz takdirde mutlaka Trabzon Limanını, etüdü yapılmış bu güzergâhtan demiryolu şebekesine bağlayacağız…

    Bu sohbetin 1924 yılında kabul edilen 476 sayılı Trabzon Erzurum Demiryolu Kanununun yankıları;64 yıl yürürlükte kalmasının ardından 1988de çıkarılan 3488 sayılı kanunla hükümsüz sayılana kadar sürdü. Gümüşhane'yi tren özleminden saf dışı bırakan bu kanun bile bu sevdaya engel olamadı ama yorgunluğunu da kendisi ile beraber getirdi…

    Son yıllarda demiryolu atağını büyük bir keyifle takip eden Anadolu insanı ve Gümüşhaneli, umudun dışında artık icraatı da görmenin mutluluğunu yaşıyor.    

       1940larda durağan hale gelen demiryolu projelerinin son yıllarda tekrar canlanması ve rüya gibi projelerin birer birer hayata geçirilişi, küllenen sevdalara bir dirhem bile olsa serinlik yaşatıyor…

    Biz hayal görmüyoruz, biliyoruz ki Türkiyenin gerçekleri var. Sabırla bitirilmesi beklenen Marmaray projesi var. Ta Kafkaslardan başlayıp Avrupaya uzanan bir demiryolu. İşte tam burada işaret edilmesi gereken yeri gösterebiliriz. Erzincandan geçen mevcut demiryolu hattına çok uzak değiliz, hem yanı başımızdaki Bayburtta Aşkaleye çok uzak değil.Bu aranın demiryoluna kavuşması demek aşağıda bize kucak aşmış sahile ulaşmak demektir.  

    İlerleyen zaman içerisinde sahil limanlarımız daha da değerli olacaktır. Giresun ve Trabzon limanlarında ki demiryolu kaçınılmaz hale gelecektir…Kürtün Doğankentten Giresuna uzanan demiryolu Samsunla neden kucaklaşmasın…Evet bunlar bizim hayallerimiz ama biz yine biliyoruz ki Türkiyenin bitirmesi gereken bir hızlı tren projesi var…Sabırla Ankara-İstanbul,Ankara-Konya,Ankara-Sivas hızlı teren yollarının bitirilmesini bekliyoruz. Bir yerde sabırla beklerken de bir yerde yorgunluktan bitiyor gibiyiz…Çok ama çok yorulduk. Önce şunu düşünüyoruz bu gün hükümetin,Başbakanın,ulaştırma bakanının gözü kulağı hızlı trende ki üzerine bu kadar düşdükleri halde hale bir sürü eksik var. Diğer biri Marmaray Projesi … Hızlı tren ve Marmaray projeleri bile istenilen seviyeye gelmemişken nasıl olurda bizim buralara yeni yatırımlar yapılsın… İşte bunları düşünürken bu karamsar tablo hayal kurmaya gerek yok dese de biz biliyoruz ki hayalleri olan asla uyumaz ve hayalleri ile yaşadığı sürece, heyecan devam ettiği sürece sonuç gelecektir…

    Bu bölge üzerinde bir demiryolu yatırımı yapılacaksa Gümüşhae olarak bizzat müdahili konumunda olmamız gerekir. İşin tali değil ana yolunu oluşturmak bizim için bir vazifedir. Kulağımız kirişte artık pür dikkat bu bölge ile ilgili demiryolu haberlerine kesilmiş durumdayız. Avunma sıramızı çoktan savdık… Kimseye yoksa tamam bize de olmasın ama varda biz es geçileceksek bundan 70 yıl öncekilerin emeklerine ne olur ihanet edilmesin…

    Güçlü bir Türkiye güçlü demirağlardan geçmekte ise, güçlü Gümüşhaneyi çığ gibi yuvarlatıp büyütmek bu demir rayların üzerinde olacaktır…

    NOT: Bu yazı dizisinin hazırlanmasın emeği geçen Gazetemiz yazı ailesinden (E.Y., S.E., K.E., ve Bayburt Postası gazetesinden Sayın Kürşat Okutmuş’a teşekkür etmeyi borç biliriz.)
Oyu Puanı: 21 - Ortalama: 4.33

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 16 (0 Kayıtlı Üye 16 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 0.81814 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu