Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Mehmet Selim ULUTAŞ->ZİGANA TÜNELİ [ Arama ]

ZİGANA TÜNELİ
Başlık ZİGANA TÜNELİ
Açıklama 11 Mart 2009 tarihli Demokrat Gümüşhane Gazetesindeki yazısı
Siteye Ekleyen Recep Ergin
    Gümüşhane'yi Trabzon'a bağlayan  devlet karayolu üzerinde bulunan  Zigana Tüneli 1987 yılında hizmete girmiştir. Coğrafi yapıdan kaynaklanan sebeplerle bu yolun ve tünelin  yapımı uzun yıllar almış ve   oldukça da  pahalıya mal olmuştur.
    
     1989 yılında Karayolları Ankara 4.Bölge Müdürlüğü Trafik Başmühendisliği emrinde mühendis olarak çalışıyorken oryantasyon eğitimine tabi tutulmuştuk.Türkiye'nin değişik bölgelerinden yeni işe alınan mühendisler bu eğitime katılmışlardı. Oryantasyon eğitimi sonunda  mühendislere ayrı ayrı birer deneme projesi verilmişti. Eğitime katılan İnşaat mühendisi arkadaşlara da Zigana Dağı'ndan  karayolu inşası projesi verilmişti. Merak edip sebebini sorduğumda ilgili başmühendis arkadaş : “Zigana dağı, karayolu inşası açısından Türkiye'nin en zor bölgesidir, onun için bu projeyi yapmalarını istedik. Bu bölgede uygun bir karayolu projesi yapabilen mühendis ülkenin her yöresinde rahatlıkla yol çıkarabilir.” şeklinde izahatta bulunmuştu.  
    
    Geçtiğimiz hafta mahalli gazetelerimizde Karayolları 10.Bölge Müdürümüzün bir açıklaması yayımlandı. Bu beyanatta; Zigana tünelinin 2010 yılında bakıma alınmak üzere ulaşıma kapatılacağı ve bu süre zarfında ulaşımın servis yolundan sağlanacağı ifade edilmişti.  Karayolları ve tünellerin bakıma alınması elbette gereklidir ancak, bakım süresince servis yolunun kullanılacak olması bu bölge için bir handikap oluşturabilir. Aynı güzergahtaki Mescitli köyü servis yolunda geçtiğimiz yılarda sürücülerin yaşadığı, yaşadığımız çileler  henüz hafızalarımızdan silinmedi. Özellikle tır, kamyon ve otobüs trafiğinin ağırlıklı olarak seyrettiği bu güzergahta,  hele hele Zigana Dağı zirve noktası civarında bu trafiğin servis yoluna verilmesi bir çok sıkıntılara sebep olabilir.
    
    Sayın Karayolları yetkililerimize buradan çağrı yaparak bu konuyu tekrar masaya yatırmalarını, enine boyuna hesap yaparak makul bir karar vermelerini bekliyoruz. Tünelin kapalı olduğu süre içerisinde ulaşımın sağlanacağı servis yolu bu yükü taşıyamayabilir ve ulaşım güvenliği ciddi tehlikelere maruz kalabilir. Bu nedenle Zigana Tünelinin bakımının yapılması güvenlik açısından aciliyet arzediyorsa, trafiği kesmeden bakım  yapılması daha  uygun olacaktır.  
    
    Ülke açısından bakıldığında ise, karayolu yerine demiryolu taşımacılığına ağırlık verilmesi kaçınılmaz görülmektedir. Daha önceki yazımlarımda da değinmiştim; ülkemizdeki  yolcu taşımacılığının yüzde 95' i ve yük taşımacılığının yüzde 92 'si karayolları üzerinden sağlanırken buna mukabil ,yolcuların sadece  yüzde 2,1 'i ve yük taşımacılığının ise yüzde  5,1’i demiryolu, ile sağlanmaktadır. Yapılan hesaplamalarda; demiryolu ile yolcu taşımacılığı karayoluna göre 3 kat , yük taşımacılığı ise 12 kat daha az maliyetli olduğu ortaya konulmuştur. Yerli enerji kaynakları kullanılarak üretilecek elektrikle çalışan lokomotifler kullanılması halinde ise bu maliyet daha da düşecektir.
    
    Bu perspektiften bakıldığında Zigana dağında daha uzun yeni bir tünel yapılması ve Gümüşhane üzerinden Trabzon-Samsun-ErzurumErzincan demiryolu bağlantısının tamamlanması ülke ekonomisine ve yöre insanına çok büyük katkılar sağlayacaktır.  
    SAYGILARIMLA …
Oyu Puanı: 27 - Ortalama:

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 18 (0 Kayıtlı Üye 18 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 1.30388 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu