Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Hamit ARSLAN->3DS MAX EĞİTİM İZLENİMLERİ [ Arama ]

3DS MAX EĞİTİM İZLENİMLERİ
Başlık 3DS MAX EĞİTİM İZLENİMLERİ
Açıklama -
Siteye Ekleyen Recep Ergin
      Merhaba sevgili dostlar. Malumlarınız olduğu üzere bu yıl 01 – 14 Temmuz 2009 tarihleri arasında GÜSİAD, Gümüşhane Valiliği ve Gümüşhane Üniversitesi aracılığıyla organize edilen ve Gümüşhaneli gençlere yönelik 3DS STUDIO MAX programı (Bilgisayar Destekli Endüstriyel ve Mimari Tasarım) eğitimimiz vardır. Eğitimin Gümüşhane ayağındaki organizasyon ve sekreterya işini yine her zaman olduğu gibi aziz dostum, bir Gümüşhane sevdalısı olan Gökhan KÖMÜRCÜOĞLU kardeşim üstlenmişti. Huzurlarınızda kendisine şahsım ve eğitime katılan tüm katılımcılar adına gönül dolusu teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum.

      Gökhan KÖMÜRCÜOĞLU aracılığıyla organize edilen benzer bir eğitim programını 2006 yılında gerçekleştirmiştik (AutoCAD).   O zaman yapılan tüm duyuru, yazılı ve işitsel yerel medyanın tüm çabalarına rağmen 2006 yılındaki eğitime 7 kişi ile başlamış ve en son 12 kişi ile tamamlayabilmiştik. Bu yılki eğitim için Gökhan Bey ve ben ilk güne kadar hep aynı kaygı ve endişeleri taşıyorduk. Ancak her ikimizin de yanıldığını sevinerek söylemek isterim. Daha ben Adana’ da iken kendisi ile sürekli iletişim halindeydik. Bana devamlı olarak “hocam bu yıl müracaat oldukça fazla  kursu nasıl organize edelim, sınıfları kaçar kişi yapalım” şeklinde sorular yöneltiyordu. Ben de “kursa başlayacağımız ilk gün bunları netleştirelim” diyordum. Ancak kendilerinin yoğun ısrarı karşısında en sonunda kursu 18.oo – 20.oo ve 20.oo – 22.oo saatleri arasında 2 sınıf halinde yapmayı kararlaştırmıştık. Ancak tüm bunlara rağmen benim kafamda “yok, asla bu kadar yoğun katılım olmaz” şeklinde ikilemler hala vardı.

       Gümüşhane’ ye vardığımızda ilk işimiz Üniversite sekreteri ile görüşerek eğitimin verileceği laboratuarı belirlemek oldu. Yapılan inceleme ve görüşmeler sonucunda en uygun laboratuarın MYO’ nun en üst katında bulunan Leylak isimli Bilgisayar laboratuarı olduğu kararına vardık. (MYO’ da tüm laboratuarlara farklı çiçek isimleri verilmiş ve laboratuarlar Lab1, Lab2 olarak değil, Leylak, Menekşe vb. şekilde isimlendirilmiş.) Bu laboratuar 2006 yılındaki eğitimde kullandığımız laboratuardı. Fiziki alan olarak oldukça geniş 20+1 bilgisayara sahip, aralarda disüstü bilgisayarlı öğrencilerin de oturabileceği  kadar boşlukların bulunduğu bir laboratuardı.

         Burada bir gerçeği itiraf etmekte kayda değer görüyorum. Leylak isimli laboratuar ve diğer tüm bilgisayar laboratuarlarına, donanımların öğrenciler tarafından titiz kullanımına, bunun gerçekleşmesinde emeği bulunan öğretim üye ve elemanlarına ve özellikle de MYO yönetimine teşekkür ederim.   Öylesine güzel sistemler kurmuşlar ki öğretmen bilgisayarları muhafazalı dolaplarda ve dolapların tamamı kilitli. Öğretim üyelerine verilen tek bir anahtar tüm sınıfları, bilgisayar dolapları ve diğer kilitli tüm mekanları açıyor. Ne kadar güzel bir olay. Bunları öğrendiğimde aklıma Adana MYO’ daki laboratuar kapılarında görevli ve anahtar bekleyişlerimiz, görevlinin elinde bir tomar anahtar ile gelişi ve bu anahtar tomarı içinden anahtar arayışları geldi. Bu sistem hakkında görevli arkadaşlardan biraz daha teknik bilgi aldım ve bu sistemin Adana MYO’ da da uygulanması için ilgililere öneri götüreceğimi kendilerine ilettim.  Bir akşam  Prof. Dr. Coşkun BAYRAK hocam ile bu konuyu değerlendirirken Amerika’ da kendi üniversitesinde benzer amaçla kartlı sistemi kullandıklarını, bilgi işlem merkezinden bir programla kontrol ettiklerini. Hangi hocanın, hangi gün, tarih ve saatler  arasında derslerinin olduğunun, hocanın derse girip-girmediğinin, giriş-çıkış saatlerinin ve hatta gerekirse öğrenci sayılarının bile kontrol edebildiklerini söyledi.   (Prof. Dr. Coşkun BAYRAK ABD-Arkansas Üniversitesi (UALR)’ nde bölüm başkanı, Gümüşhane Fen Lisesi’ nde  5 yıldır düzenlen ve bu yıl ilki Erzurum’ da düzenlen CEBELİ YAZ OKULU’ nun fikir babası ve organizatörü. Önümüzdeki yıl hedefinde Diyarbakır CEBELİ YAZ OKULU var. Şunu da tüm açık kalpliliğimle ifade etmeliyim ki bizim bu eğitimlerimizin esin kaynağı da Coşkun hocamın bu özverili çalışmaları olmuştur. Mademki kendileri Amerika’ dan gelip burada Gümüşhaneli gençlere bir şeyler vermeye çalışıyor peki biz neden burada benzer çalışmaları yapmıyoruz.

      Laboratuar tespitinden sonra bilgisayarların çalışıp çalışmadığı ve donanım özelliklerinin program için yeterli olup olmadıklarını Talat ÖZDEN hocamız ile kontrol ettik. Yapılan kontroller sonucunda kayda değer herhangi bir problem olmadığını tespit ettik.  Programın kurulumunda bana yardımcı olacak bir genç görevlendirildi. Birlikte bir program kurduk ve gerekli açıklamalarda bulunduktan sonra görevi kendilerine devrettim. Öğleden sonra saat 15 sırasında kontrole gittiğimde sorunsu olarak tüm bilgisayarlara programın kurulduğunu ve sağlıklı olarak çalıştığını bizzat kontrol ettim. Zira akşam eğitim esnasında herhangi bir aksilik olmasını istemiyordum. Zira her zaman ilk izlenimin oldukça önemli olduğunun bilincindeyimdir. Neyse ki kaygılarım yersizdi, her şey tahminlerimin ötesinde sayılacak derecede mükemmeldi. Şimdi kafamdaki tek soru akşam karşılaşacağımız katılımcı sayısıydı.

        Akşam Gökhan bey ile birlikte erken sayılabilecek saatte okula gittik. Açılışa ait organizasyonlarımızı yaptık. Ön kayıt yaptıran öğrenci sayısı 73 civarındaydı. Vakit ilerledikçe öğrencilerimiz yavaş yavaş gelmeye baladılar.  Evet sonunda korktuğumuz başımıza geldi.  Sayı gerçekten de kayıtlardaki gibiydi. Sonunda açılış  programını konferans salonunda yapmaya karar verdik. Eğitimin genel amacı, öğretilecek programın özellikleri, uygulama alanları, Gümüşhane’ de bu programla neler yapılabileceği gibi konularda bilgiler verildikten sonra sıra asıl soruna geldi. Biz bu kadar öğrenci ile eğitimi nasıl organize edeceğiz… Eğitimcilikten  gelen tecrübelerimi kullanarak önce öğrenci  arkadaşların teklif ve önerilerini dinledik. Sonuçta  eğitimi daha önce Gökhan bey ile kararlaştırdığımız gibi kursu 18.oo – 20.oo ve 20.oo – 22.oo saatleri arasında iki sınıf şeklinde yapmaya, dizüstü bilgisayarı olan arkadaşların bu bilgisayarlarını getirebileceklerini söyledik.

         Eğitime katılanlar arasında kimler yoktu ki… Lise ve üniversite öğrencileri, anasınıfı öğretmen adayları, tıp fakülte öğrencileri, maden mühendisleri, gazeteciler, web sayfa tasarımcıları, mimarlar, elektrik yük. mühendisleri, Fen Lisesi eski müdürü Nusret BULUT hocam ve hatta hepsinden en önemlisi  hepimize örnek olacak bir eğitim hastası Prof. Dr. Ümit UZMAN hocamız. Sahi burada en küçük öğrencimiz ve bana asistanlık yapan Kaan KÖMÜRCÜOĞLU’ nu da unutmamalıyız. Kendisi şu anda Fen Lisesi yolcusu. Kendisine bundan sonraki öğrenim hayatında başarılar diliyorum.
Oyu Puanı: 18 - Ortalama: 5

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 12 (0 Kayıtlı Üye 12 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 1.29642 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu