Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Ekrem YILDIZ->GÜMÜŞHANE İZLENİMLERİ-1 [ Arama ]

GÜMÜŞHANE İZLENİMLERİ-1
Başlık GÜMÜŞHANE İZLENİMLERİ-1
Açıklama 29 Haziran 2011 tarihli Demokrat Gümüşhane Gazetesindeki yazısı
Siteye Ekleyen Recep Ergin
Gümüşhane'de yaz ayında akşam olunca ılık hava yerini akşam serinliğine bırakıyor, haliyle geceleyin yatarken üstünüze yün yorgan almak durumunda kalabiliyorsunuz. Temmuz ayında havalar ısınır mı bilinmez ama gelecek olan gurbetçilerimize tavsiyemiz ne olur ne olmaz siz gelirken yanınıza birkaç tane hırka almayı ihmal etmeyiniz. Şehir merkezi yayla havasına bürünmüş durumda. Artık köyleri ve yaylaları siz hesap ediniz…

Üniversitemizi şöyle bir ziyaret edelim dedik. Cuma namazını Bağlarbaşındaki Camide kıldıktan sonra değerli dostum Yrd. Doç.Dr. Mehmet MERDAN ile namaz çıkışında buluştuk.(Ahmet Ziyauddin Camisi ve Külliyesinin bitmemiş olduğunu görmek bizleri fazlasıyla üzdü. Ne kadar daha üzecek bilmiyoruz) Sayın Hocamın rehberliğinde şöyle bir üniversite yerleşkesini temaşa ettik.

Her ne kadar yoldan tam olarak görülmese de Kuşakkaya'nın eteklerine doğru hummalı bir çalışma devam etmekteydi. Zirveye doğru çıktığımızda yapılan halı saha ile spor salonunu gördük. Bir yanda da Yüzme havuzu diğer yanda futbol sahası yapılıyordu. Yukarıdan aşağıya doğru baktığımızda Sanayi tarafının üniversite ile buluşmasına ramak kaldığını gördük. Keşke demeden geçemedik. Keşke karayolları sanayi yeri zamanında üniversiteye devredilmiş olsaydı da bu kadar para bu dağları oymaya verilmeseydi. Ne olurdu sanki. Yine yukarıdan bakınca üniversite kampüsünün önünde duvar gibi duran Fevzipaşa İlkokulunu görüyoruz.Hemen ilerisinde bir ilkokul daha.Yıllar önce YİBOnun fakülte yanında olmaması gerektiğinden bahsediyorduk.Şimdi kendi ellerimizle ilk öğretim okulunu kampüsün önüne yapıyoruz.Üniversite cephesinden üniversite,Milli Eğitim cephesinden milli eğitim haklı.Buradan orta yolu bulalım.Yapılacak iş; üniversite Fevzi Paşa İlköğretim okuluna karşılık İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Şehir merkezinin uygun bir yerinde  aynı isim ile bir okul yapacak,Fevzipaşa okulu şehir merkezine taşınacak.Böylelikle üniversite kampüsü içinde yer alan ilkokul üniversiteye dahil edilmiş olacak.Madem ki amaç hizmet o zaman mutlaka bir ortak yok bulunmalıdır diye düşünüyoruz.Yoksa kurumların birbiri ile olan rekabet anlayışı içerisinde kaybeden her zaman Gümüşhane ve Gümüşhaneli olacaktır,bizden artı bir  hatırlatma…

Mehmet Hocamız ile gezintimize devam ediyoruz, Mehmet Hoca'nın içi kıpır kıpır heyecanına diyecek yok, kendine yapsa bu yerleri bu kadar sevinmez o türden bir mutluluk var yüzünde. Mühendislik fakültesinin dersliklerini ve konferans salonlarını geziyoruz. Her şey dört dörtlük, mükemmel bir şekilde yapılmış.Çağın gereksinimlerine uygun donanımlar yerli yerinde.Biz KTÜ'de Trabzon'da böyle amfilerde,sınıflarda oturmadık.Binalar yapıldıkça,bölümler arttıkça,akademik-idari personel takviyesi yaptıkça haliyle öğrenci sayısı da her yıl artacaktır.İlahiyat Fakültesi ile birlikte diğer bölümlerinde açılması ve öğrenci almasıyla Gümüşhane Üniversitesi,Gümüşhane'nin lokomotifi olmaya devam edecektir.Mehmet Hocama  gezinti için teşekkür edip, Rektörlük binasına yöneldik.Sayın Rektörle görüşemedik ama Sayın rektöre çok benzemesi ile hatta dublörü diyebileceğimiz Sağlık Sosyal  Daire Başkanı Sayın Zeki KAYA hocamızla,aynı lise mezunu olduğumuz değerli kardeşim Dsİ Şube Müdürü Sayın Oğuzhan TOK ile, Personel Dairesi Başkanı değerli ağabeyimiz Sayın Nabi GÜNER ile,Gümüşhane Meslek Yüksekokulunun değerli hocalarından Sayın Nimet ŞİBİL,Adil ÇELİK,Derviş KÖSE ile görüşme fırsatımız oldu.Ziyaretlerimizin  finalini bu üniversiteye, Gümüşhane Üniversitesi olmadan önce mühendislik fakültesinde iken  hizmet etmeye başlayan değerli hocamız Sayın Yrd.Doç.Dr.Yusuf AŞIK ile yaptık.Sayın hocamızın çayını içip,üç beş lafın belini kırdıktan sonra üniversiteden ayrıldık.Ziyaretim sırasında bana arkadaşlık eden yeğenim Talha, ilkokul öğrencisi olmasına rağmen üniversite kampüsünü beğenmişti.Bizimkisi her şeyi beğenmez ama Gümüşhane Üniversitesi yerleşkesini beğenmişti.

Ziyaretlerimizi bitirip şehre doğru döndüğümüzde akşam olmak üzereydi. Zaman nasıl geçmişti anlayamamıştık. Şimdi ziyaret yerleri şehrin aşağı taraflarıydı. Gezilecek, görülecek ve yazılacak çok yer vardı. Önümüzdeki hafta izlenimlerimize devam edeceğiz kısmetse…