Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Hasan PİR->KÖY ALT YAPI ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME [ Arama ]

KÖY ALT YAPI ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Başlık KÖY ALT YAPI ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Açıklama 10 Ağustos 2007 tarihli Kuşakkaya Gazetesindeki yazısı
Mail -
Siteye Ekleyen AdamGibi
        Köy Altyapısını Destekleme Projesi (KÖYDES),  İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü'nün 04.05.2005 tarih ve 81185 sayılı emirleriyle 2005 Mayıs ayı içinde başlatılmıştır. Bu proje başlamadan yaklaşık 4 ay önce 13.1.2005 tarihinde kabul edilen 5286 sayılı kanunla  Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü kaldırılmıştır.

        Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün kaldırılması ile bu genel müdürlüğün yaptığı hizmet ve görevler, yine 5286 sayılı kanunla il özel idarelerine verildiğinde pek çok kişi köy alt yapılarına yönelik hizmetlerin artık sona ereceğini, en azından aksayacağını düşünüp dile getirmişti...

        Köylerimize, tarih boyunca çeşitli adlar altında hizmet vermiş olan Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün kaldırılması, o günün şartlarında bir günde verilmiş bir karar olmamıştır. Uzun inceleme ve tahliller sonunda, alt yapı hizmetlerine ve kalkınmaya getirilen yeni bakış açısından da hareketle, siyasi irade bu genel müdürlüğün kalkmasının yararlı olacağı sonucuna varmıştır.

        Var olan bir durumu çoğu kez değiştirmek hep zor olmuştur. Değişiklik mantığınızın mekanizma içindeki insanlara ve kamuoyuna iyi anlatılıp kabullendirilmesi gerekir ki, bu da çok zor bir iştir. Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün kaldırılmasında da bu zorluklar hep yaşanmıştır.

        Tarihi boyunca köylerimiz için büyük fedakârlılarla çalışıp, köy alt yapılarını kuran köy hizmetleri personeli tarihi süreç içinde görevlerini en güzel şekilde yapmış ve Türk köylüsünü yolsuz ve susuz bırakmamıştır. Sadece Gümüşhane'ye bakıldığında; kurumun çeşitli adlar altında hizmet ettiği dönemlerde bu ilde 4050 kilometrelik bir köy yolu ağının yapılmış olması bile hizmetin büyüklüğünü göstermeye yeter sanırım.

        Tarihi süreç içerisinde köy hizmetleri teşkilatı, üstlendiği misyonu hakkıyla yerine getirmiş bir kurumdur. Öncelikle bu hakkın teslimi herkes için bir vecibedir sanırım...

        Tabiî ki değişen şartlar, dünyanın geldiği nokta, köy alt yapı çalışmalarında yeni bir bakış açısının devreye girmesini zorunlu kılıyordu. Çünkü; en başta işçi ve diğer personelin, mevzuat gereği olarak çalışma sürelerinden kaynaklı kısa sürede iş bitirme performansındaki düşüklük ile modern araç gereçlerin kurum envanterinde yer alamaması Köy Hizmetleri Kurumunu, özel sektörle yarışamaz hale getirmişti. Diğer taraftan yapılan değerlendirmelerde; Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü bütçesinin % 95 inin personel giderlerine ayrılması, geri kalan % 5'lik dilimin de yatırım ve diğer cari giderleri karşılayabildiği gerçeği bu konudaki reform gereğini yine bir başka açıdan da haklı kılıyordu...

        Bir dönem, çeşitli nedenlerle kapanırken, bugün hangi noktaya gelinmiş olursa olsun, köy hizmetlerinin vefakâr ve fedakâr işçisi tüm Türkiye'de kendine düşeni en iyi şekilde yapmış, Ferhat misali dağları delerek Türk köylüsüne layık olduğu hizmeti sunmuştur. Yıllarca onların emekleri gurbeti sılaya bağlamış, yıllarca onların alın terleri köylünün musluğunda suya dönüşmüştür. Bu fedakâr insanlara,  köylümüz başta olmak üzere ve tüm milletimizin her zaman vefa borcu vardır.

        Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün kaldırılması, köye yönelik hizmetlerin son bulması anlamına gelmemiştir. Köy alt yapı çalışmaları 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu'yla özel idarelerin görev tanımları arasına alınırken, köy hizmetlerinin vefakâr personeli de il özel idarelerinde görevlerini sürdürmeye ve yararlı hizmetler vermeye devam etmektedirler.

        Diğer taraftan bu değişim süreci içinde, Cumhuriyet hükümeti köye yönelik hizmetlerle ilgili yeni çalışmalar da planlamış ve yürürlüğe koymuştur. İşte bu projelerden birisi de KÖYDES projesidir.

        KÖYDES projesi, ülkemizde köy alt yapı hizmetleri için yeni bir bakış açısı ve açılım getirmiştir.

        Bu projenin uygulanmasında, sayın valilerin önderliğinde, köylere hizmet götürme birliklerinin başkanları olmaları hasebiyle kaymakamlar ve merkez ilçelerde vali yardımcıları doğrudan yetkili kılınmış, bu şekilde mülki amirler fiilen çalışmaların içinde yer almışlardır.

        KÖYDES projelerinde üç yıl içinde çok büyük rakamlarda harcamalar gerçekleştirilmiş, büyük hizmetlere imza atılmıştır.

        Ama asıl önemli ve güzel olan kazanım; KÖYDES projesinde harcanan paraların büyüklüğünden ve yapılan işlerin çokluğundan öteye, sayın valilerin önderliğinde, 900'e yakın kaymakam ve vali yardımcısı başta olmak üzere pek çok üst bürokratın ve yine özel idare çalışanları başta olmak üzere binlerce bürokratın bu proje sayesinde Türkiye'nin geleceği için kendilerini yetiştirmiş olmalarıdır. Bu sayede binlerce bürokrat köy alt yapı çalışmalarında fiilen çalışmıştır. Bu proje sayesinde mülki idare birebir köyle köylü ile buluşurken, geleceğin Türkiye'sinin mimarları yetişmiştir.

        En büyük kazanım beyin gücü kazanımıdır. Kaymakamlar, vali yardımcıları ve projede görev alan diğer bürokratların üç senede aldığı bu mesafenin, belki KÖYDES projelerinin tutarı bir paranın harcanacağı seminer veya yurt dışı programları ile bile alınması mümkün olamayacaktı...

        Bundan sonra KÖYDES projeleri devam eder mi etmez mi bilinmez ama bu projeler,  Türkiye'nin geleceği için çok önemli beyinler yetiştirdiği için tarihteki yerini alacaktır.

        Elbette ki her projenin aksayan, tenkit edilen yanları ve yönleri de bulunacaktır. Yeni projeler için bu aksayan yönlerin de konu ile ilgilenenler tarafından, hatta kamuoyu tarafından takip edilip, hiçbir ayrıntı atlanmadan, "bana necilik..." yapılmadan ilgililere iletilmesi gerekir.

        Hata yapılabilir korkusu ile hiçbir yere varılmaz. Riski olmayan hiçbir iş yoktur. Ama önemli olan yapıcı bakış açısıyla olayları değerlendirebilmektir.

        İçme suyu ve yol için son üç senedir gösterilen hassasiyetin, bundan sonraki yıllarda diğer alt yapı çalışmaları için de düşünülmesi son derece yararlı olacaktır.

        Saygılarımla...
Oyu Puanı: 0 - Ortalama:

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 15 (0 Kayıtlı Üye 15 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 1.54217 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu