Ara
Gümüşhane
Kapalı
-1°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8298 %0.03
50,2409 %0.09
6.058,83 % 1,45
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Gümüşhane’de tüketicilerin kredi kartlarına bakış açıları araştırıldı

Gümüşhane’de tüketicilerin kredi kartlarına bakış açıları araştırıldı

Gümüşhane Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyeleri Yrd. Doç. Dr.Salih Yıldız ve Yrd. Doç. Dr.Emel Yıldız yaptıkları araştırma ile Gümüşhanelinin kredi kartı kullanarak yaptığı alışveriş alışkanlığını ortaya kondu.

808
Gösterim
3 Dakika
Okunma Süresi
KAYNAK: Gümüşkoza Gazetesi
Gümüşhane Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyeleri Yrd. Doç. Dr.Salih Yıldız ve Yrd. Doç. Dr.Emel Yıldız yaptıkları araştırma ile Gümüşhanelinin kredi kartı kullanarak yaptığı alışveriş alışkanlığını ortaya kondu.

Tüketicilerin kredi kartlarına bakış açılarının araştırıldığı çalışmada, tüketicilerin hangi ihtiyaçları için kredi kartı kullandıkları ve bu harcamaları ne şekilde ekonomiye geri kazandırdıklarını belirlenmeye çalışıldı.

400 kişi arasında yapılan akademik çalışmaya katılan tüketicilerin yüzde 16,8’i hiçbir zaman, yüzde 14,2’si haftada en az bir kez, yüzde 56,8’i ayda en az bir kez ve yüzde 12,2’si yılda en az bir kez giyim/kozmetik harcamalarında kredi kartı kullandığı, gıda/temizlik harcamalarında araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 31,3’ü hiçbir zaman, yüzde 33’ü haftada en az bir kez, yüzde 30’u ayda en az bir kez ve yüzde 5,7’si yılda en az bir kez kredi kartı kullanmayı tercih ettiğini beyan etti.

Eğitim/kitap – kırtasiye harcamalarında ise katılımcıların yüzde 34’ü hiçbir zaman, yüzde 10,8’i haftada en az bir kez, yüzde 37,7’si ayda en az bir kez ve yüzde 17,5’i yılda en az bir kez kredi kartı kullanmakta. Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 48,5’i hiçbir zaman, yüzde 4,5’i haftada en az bir kez, yüzde 23,8’i ayda en az bir kez ve yüzde 23,2’si yılda en az bir kez seyahat / tatil harcamalarında kredi kartı kullanmakta.

Elektronik harcamalarında araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 32,8’i hiçbir zaman, yüzde 7’si haftada en az bir kez, yüzde 22,8’i ayda en az bir kez ve yüzde 43,7’si yılda en az bir kez kredi kartı kullanmayı tercih ettiklerini ifade etti.

Gümüşhaneli tüketicilerin internetten alışveriş yapmayı tercih etme sebeplerine ilişkin yapılan araştırmada ise tüketicilerden yüzde 68’i giyim / kozmetik harcamalarında interneti tercih ederken, yüzde 32’si mağazadan alışveriş yapmayı tercih ettiği ortaya kondu.

Ayrıca araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 3,3’ü gıda / temizlik harcamalarında interneti, yüzde 96,7’si ise mağazayı tercih ederken yüzde 67,8’i kitap / kırtasiye harcamalarında interneti, yüzde 32,2’si mağazayı tercih etmekte olduğu tespit edildi.

Araştırmaya katılan tüketicilerin, internetten alışveriş yapmayı tercih etme sebepleri ile ilgili verdikleri cevaplarda Gümüşhane’de fazla mağaza olmaması, Gümüşhane’deki esnafların hizmet anlayışı, İnternetteki ürünlerin daha kaliteli olması başlıkları dikkat çekti.

Alışverişlerde tüketiciler için en önemli problemin nakit sıkıntısı olduğuna dikkat çekilen araştırmada; “Çünkü tüketiciler ya nakit taşımaktan hoşlanmamakta ya da gelir düzeyinin yetersizliğinden dolayı yanında yeterli miktarda nakit bulunduramamaktadır. Bu bağlamda çalışmada tüketicileri kredi kartı kullanmaya yönelten en belirleyici faktörün nakit taşıma problemini ortadan kaldırması olduğu belirlenmiştir. Tüketiciler kredi kartı sayesinde nakit ödemeden ve ödeme sıkıntısını düşünmeden anında alışveriş yapabilmektedir. Ayrıca tüketicilere standardı yüksek bir yaşam düzeyi sunması, modern bir ödeme sistemi olması ve internetten alışveriş imkanı sağlaması da tüketicileri kredi kartı kullanımına yöneltmektedir” değerlendirmesi yapıldı.

Gümüşhane ilinde tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek yeterli sayıda mağaza olmaması ve esnafın tüketiciye karşı olumsuz tutum ve davranışları tüketicileri internetten alışverişe yönelten en önemli sebepler olarak ortaya konan araştırmada; ildeki mağazalarla kıyaslandığında internette daha fazla çeşit olması ve daha ucuz olmasının interneti, tüketiciler için daha cazip kıldığı kaydedildi.

 
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *