Ara
Gümüşhane
Az bulutlu
-0°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7031 %0.23
50,1678 %0.06
5.902,25 % 0,77
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Karadeniz'i İç Anadolu'ya Bağlayacak 'Demir' Proje: Tersun Tüneli

Karadeniz'i İç Anadolu'ya Bağlayacak 'Demir' Proje: Tersun Tüneli

Gümüşhaneliler Kültür Sanat Çevre ve Sosyal Dayanışma Derneği (GÜDAP), Tersun Dağı Tüneli'nin demiryolu ağına entegre edilmesi gerektiğini açıkladı. GÜDAP Başkanı Kamil Koç, projenin Trabzon Limanı'nı İç Anadolu'ya bağlayarak ticareti canlandıracağını ve askeri lojistik açısından Türkiye'ye stratejik bir "Kuzey Koridoru" kazandıracağını belirtti.

536
Gösterim
3 Dakika
Okunma Süresi

GÜDAP Başkanı Kamil Koç, Şiran Tersun Dağı Tüneli'nin sadece karayolu değil, demiryolu ağına entegre edilmesi gerektiğini vurgulayarak, projenin Türkiye'nin stratejik lojistik ve milli güvenlik vizyonundaki hayati rolünü açıkladı.

Gümüşhane'nin Şiran ilçesi sınırlarında yer alan ve tarih boyunca Karadeniz ile İç Anadolu'yu birbirine bağlayan en kritik geçiş noktalarından biri olan Tersun Dağı, Türkiye'nin gelecek vizyonunda stratejik bir rol oynamaya hazırlanıyor.

Gümüşhaneliler Kültür, Sanat, Çevre ve Sosyal Dayanışma Derneği (GÜDAP) Yönetim Kurulu Başkanı Kamil Koç, bölgenin kaderini değiştirecek Tersun Dağı Tüneli projesinin kapsamının genişletilmesi gerektiğini belirterek, bu hattın demiryolu ağına dahil edilmesinin ulusal bir zorunluluk olduğuna dikkat çekti.

Tarihi İpek Yolu Modern Lojistik Koridoruna Dönüşüyor

Tarihi İpek Yolu güzergahında bulunan Tersun Dağı'nın potansiyel bir demiryolu bağlantısı ile Asya ve Avrupa arasındaki yük taşımacılığında Türkiye'nin elini güçlendireceğini belirten GÜDAP Başkanı Koç, projenin hayata geçmesiyle birlikte Trabzon Limanı'nın en kısa güzergah üzerinden İç Anadolu ve Akdeniz'e bağlanacağı vurgulandı.

Bu bağlantının limanın hinterlandını genişleterek Trabzon'u uluslararası ticarette bir cazibe merkezi haline getirmeyi hedeflediğini kaydeden Koç, ağır yük taşımacılığında karayoluna göre çok daha ekonomik olan demiryolu seçeneğinin Tersun Tüneli sayesinde zaman ve yakıt maliyetlerinden büyük tasarruf sağlayarak Türk ihracatçısının rekabet gücünü artıracağını söyledi.

Kesintisiz Ticaret ve Bölgesel Kalkınma Hamlesi

Şiran ve Kelkit Vadisi'nin ekonomik yapısını kökten değiştirme potansiyeline sahip olan projenin bölgedeki Organize Sanayi Bölgeleri (OSB) ve tarımsal üretim alanları için de can suyu niteliğinde olacağını vurgulayan Koç, sanayi hammaddelerinin girişi ve üretilen ürünlerin limanlara ihracatı, demiryolu entegrasyonu ile hız kazanacağını ifade etti.

Milli Güvenlik İçin 'Stratejik Koridor'

Özellikle zorlu kış şartlarında karayolu ulaşımının aksadığı dönemlerde, tünel destekli demiryolu hattının 365 gün kesintisiz ulaşım imkanı sunarak tedarik zincirinin güvenliğini garanti altına alacağını dile getiren GÜDAP Başkanı Kamil Koç, projenin "Milli Güvenlik" boyutundan bahsetti.

Olası askeri operasyonlar, doğal afetler veya kriz durumlarında lojistik hareketliliğin hayati önem taşıdığına vurgulayan Koç, şu ifadelere yer verdi: "Tersun Dağı demiryolu hattı, İç Anadolu'daki askeri merkezleri Karadeniz kıyılarına en hızlı şekilde bağlayacak kapasiteye sahiptir. Tank, zırhlı araç ve mühimmat gibi ağır askeri yüklerin sevkiyatında demiryolu rakipsizdir. Ayrıca, batı ve güney hatlarında yaşanabilecek herhangi bir kesintide, bu hat Türkiye için güvenli bir 'Kuzey Koridoru' alternatifi oluşturacaktır."

Bu entegrasyon sayesinde Karadeniz'den gelen yük ve yolcu trafiği; doğuda Bakü-Tiflis-Kars hattı üzerinden Orta Asya'ya, batıda ise Sivas üzerinden Ankara ve İstanbul'a kesintisiz ulaşabileceğini kaydeden Kamil Koç, "Bu yatırım sadece 4-6 kilometrelik bir tünel inşası değil, Türkiye'nin lojistik haritasını yeniden çizecek bir devlet projesidir" diyerek yetkililere çağrıda bulundu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *