Ara
Gümüşhane
Kapalı
6°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5354 %0.07
49,5729 %-0.06
5.746,23 % -0,12
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Sarı: Esnafımız zor bir süreçten geçmektedir

Sarı: Esnafımız zor bir süreçten geçmektedir

Gümüşhane Şoförler ve Otomobilciler Odası başkanı Ekrem Sarı, artan maliyetlerden dolayı 2023 yılında 41 kişinin esnaflığını sonlandırdığını belirterek bir dizi çözüm önerisi sundu.

1955
Gösterim
2 Dakika
Okunma Süresi

Yaptığı açıklamada artan maliyetlerde özellikle şoför esnafının zor süreçlerden geçtiği beyan eden başkan Sarı, “Süreç bizi gerçek manada çok yordu, devlet aracılığı ile alınan kredilerin zorlaşması özel bankaların çok yüksek oranlarda faiz uygulamaları bu mesleği git gide zor bir sürece sokmaktadır. Ağır nakliyecilik yapan taşımacıların piyasada doksan güne varan ödeme koşulu ile çalışmak zorundalar. Bu vadede çalışmak istemeyen arkadaşlarımız şehirlerarası nakliyecilik yapmakta ve bu durumda da büyük lojistik nakliyecilerle rekabet yapmak zorunda kalmaktadırlar. Bulunduğumuz coğrafi konum itibari ile nakliyecilikte kör noktayız ve şehrimize gelen nakliyeci geri dönüş yükü bulamayıp şehirde beklemeden komşu illere yönelmektedir” dedi.

Gümüşhane gibi küçük bir ilde 10 ayda 41 üyenin şoförlüğü bırakmasının durumu gözler önüne serdiğini kaydeden Sarı, “Küçük dokunuşlarla süreç atlatıla bilinir örneğin şehrimizde bulunan özellikle organize sanayide üretilen ürünlerin nakli ve Gümüşhane de şoför esnafı için büyük bir potansiyele sahip çimento fabrikasının ürettiği ürünleri büyük lojistik firmalarına değil bir kısmını yerel esnafa vermeleri halinde süreç atlatılabilinir. Bahsettiğim iki durum içinde iki kez şahsi görüşmelerde bulunup bir çözüm alamadım. Diğer yandan bir önceki dönemin ulaştırma bakanı Adil Karaismailoğlu’ndan şehrimizin çıkışına yük denetim istasyonu istediğimizi ilettim ve bu yıl içerisinde yapımına başlanılacağı sözü verilmişti. Sürecin devamında kantar kurulması planlanan alan Trabzon ili çatak mevki civarı olduğunu öğrendim bu alan Gümüşhane esnafı için yeterli değildir. Kantar mutlaka ve mutlaka Maçka ilçesi ile Trabzon ili arasında yapılmalıdır. Maçka ilçesinden yukarı kurulacak denetim istasyonu sadece Gümüşhane nakliyesine uygulanacaktır. Maçka ilçesinde bulunan ocaklardan yine araçlar fazla yükle çalışacak ve bizlerin onlarla rekabet yapması mümkün olmayacaktır. Bu iki konunun mutlaka masaya yatırılması gerekmektedir” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *