Son mesaj - Gönderen: Recep Ergin - Salı, 01 Kasım 2011 23:40
Sitemizin yeni hali www.gumushane.gen.tr/v2 adresinde test edilmektedir. Lütfen belirli aralıklarla ziyaret ederek, yaşadığınız aksaklıkları ve önerilerinizi admin@gumushane.gen.tr adresinden veya buradaki formdan bize bildirin.
Köşe Yazıları Bölgesi

Köşe Yazıları->Altan EKMEN->MATEMATİK OYUNU [ Arama ]

MATEMATİK OYUNU
Başlık MATEMATİK OYUNU
Açıklama 12 Mayıs 2010 tarihli Demokrat Gümüşhane gazetesindeki yazısı
Siteye Ekleyen Recep Ergin
     Son iki haftada yazılanları toparlamanın zamanıdır artık… Matematik üzerine bunca konuşmak bu soruna ışık tutmak için yeterlimidir, değildir. Zaman içerisinde konuyu bilimsel platformlara çekmek, araştırma yapmak, kıyas ve icma yapmak gerekir. Buradan şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki; makale yayınlandıktan sonra ilçelerde yaptığımız denetimler esnasında hemen hemen istisnasız her yerde bu konu konuşuldu. Herkes sorunun farkında çözüm için önerileri var; farklı uygulamalar ve başarı örnekleri var; hepsinden önemlisi herkes Matematiğe çok önem veriyor.

     Şimdi gelelim sadede…

    -  Korku nereden kaynaklanmaktadır?

    Korkunun kaynağı başaramamış olmaktır. Başaramamanın nedeni ise öğrencilerin başarılı olamayacağı alanlarla yüz göz olmalarıdır. Hazır bulunuşluk düzeyleri bilinmeden karmaşık soyut kavramlarla boğuşmak zorunda bırakılan gencecik beyinler arenadan kaçmayı tercih etmişlerdir.

   -Uygulanan eğitim yöntem ve metotlarındaki aksaklık nerededir?

    Matematiği öğretmek elle tutulur nesnelerle başlamalı ve soyut kavramların anlaşılmaya başlandığı 11 yaşına kadar böyle devam etmelidir. Birinci sınıftaki matematiğin adı ve içeriği “Matematik oyunu” diye değiştirilmelidir.

    - İşe nereden başlamak gerekir?

    İşe aileden başlanmalı ama ilkokul öğretmenlerinin yetiştirilmesinde Eğitim Fakülteleri bu konu üzerine itina ile yaklaşmalıdır. Öğretmenler bilgi aktarımında aceleye kaçmadan beş “S” kuralı(sevgi, saygı, sağduyu, sabır,) çerçevesinde bilgileri zamana yayarak öğretmeye daha dikkat etmelidirler.

    -  Matematik ve Fizik alanındaki başarının artmasının kalkınmaya ve sanayileşmeye bir katkısı olur mu?

    Sanayileşmenin temeli bilimdir. Bilimin temelini Matematik oluşturur. İnsan beynindeki nöronların gelişip güçlenmesi için bol sorun çözmek gerekir; sorunları çözebilmenin yolu fizik kuralları çerçevesinde matematiksel işlemler yaparak mümkün olur.

   - Durum normal, korkulacak bir şey yok mudur?

    Durum korkulacak boyuttadır. Çünkü bir önceki öğretim yılında Türkiye'de bazı okullarımızın Matematik ortalamalarının  0,14( Eksi Sıfır Virgül Ondört) olduğunu bizzat gözlemledik. -0,14 ortalama yapan bir eğitim kurumu nasıl mucitler yetiştirebilir?

    Son olarak Matematiği sevdirecek bir örnek soru ile konuyu noktalayalım;

    SORU:

Bir oyuncak araba için gerekli malzemelerimiz;

4 adet tekerlek, 10 adet bilye, Bir adet direksiyon kolu, Bir adet tahta parçası:

FİYATLAR…

Bir adet tekerleğin fiyat:10 TL

Bir adet bilyenin fiyatı:1 TL

Bir adet direksiyon kolu: 25 TL

Bir tahta parçası: 5 TL

................................

    Cebimizdeki 50 TL ile böyle bir oyuncak araba yapabilir miyiz? Cevabınızı destekleyecek kısa bir açıklama yapınız.

    (2003 yılında PİSA tarafından açıklanan örnek sorulardan alıntı yapılmıştır. Örnek sorudaki “kaykay”oyuncak diye değiştirilmiştir.)

      Soruda görüldüğü üzere kişinin bir sorunu çözmesi için, işin içine kendi çabalarını gayretlerini hepsinden önemlisi, oyuncağa duyduğu isteği ve duygularının yanında muhakeme yapması amaçlanmaktadır.

     Bu sorunun üstesinden böyle geleceğiz…
Oyu Puanı: 27 - Ortalama: 3

Yorum Gönder Değerlendir Yazdır
Yorumlar

Bilgiler
Burda 2491 Köşe Yazısı Kayıtlı
Enfazla Bakılan: TARİMİZDEKİ KAHRAMAN KADINLAR...
Enfazla Değerlendirilen: TEKNOLOJİ VE İNSAN

Köşe Yazıları Bölgesini Gezen: 13 (0 Kayıtlı Üye 13 Ziyaretçi ve 0 Bilinmeyen Üye)
Görünen üyeler: 0


 


MKPortal M1.1.1 ©2003-2006 mkportal.it
Bu safya 1.31016 saniyede 15 sorguyla oluşturuldu