GÜ’de öğretim teknoloji ve materyalleri sergisi

Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 3.sınıf öğrencileri teknolojileri ve materyal geliştirme dersi kapsamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ilkokul seviyesinde öğretilen konuları somutlaştırarak 200 proje ortaya çıkardı.

GÜ’de öğretim teknoloji ve materyalleri sergisi

Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 3.sınıf öğrencileri teknolojileri ve materyal geliştirme dersi kapsamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ilkokul seviyesinde öğretilen konuları somutlaştırarak 200 proje ortaya çıkardı.

İlahiyat Fakültesi 3.sınıf öğrencileri Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi müfredatı içerisinde ilkokul  4-5-6-7 ve 8.sınıflara yönelik tüm ünite ve konu alanları içerisinde her konuya yönelik bir materyal geliştirme çalışması yaptı.

200 öğrencinin gerçekleştirdiği 200 projeyle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde “İslam’ın İnanç Esasları İslam’ın Şartları, “Kur’an-ı Kerim, “Din Güzel Ahlaktır, İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı, “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre” gibi anlatılan konular daha somut bir şekilde anlaşılması sağlanmak isteniyor. Projeler daha sonra ilkokul ve engelli öğrenci sınıflarına bağışlanacak.

“Projeler Birbirinden Değerli ve Zahmetli”

İlahiyat Fakültesi zemin katında sergilenen projeleri gezen Gümüşhane Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek, gerçekleştirilen her projenin birbirinden değerli ve zahmetli olduğunu kaydederek projelerde emeği geçen herkese teşekkür etti.

Rektör Zeybek, “İlahiyat Fakültesi 3. Sınıf öğrencileri tarafından hazırlanmış bir sergi. İlahiyat fakültesi öğrencilerimiz bir çok bölümde olduğu gibi formasyon dersi alıyorlar. Mezun olduktan sonra değil, 4 yıllık eğitim öğretim süresi içerisinde formasyon alıyorlar. Fakültemizin 3.sınıfta materyal ve tasarım dersi kapsamında hazırlanmış sergimizi gezme imkanı bulduk. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin de çocuklarımıza öğrencilerimize kalıcı öğrenmelerini sağlamak, aynı zamanda öğrenmelerini kolaylaştırmak amacıyla hazırlanmış materyalleri gördük. 4. Sınıf’tan 8. Sınıfa kadar olan derslerde üniteler kapsamında çok başarılı projeler var. Emeği geçen öğretim üyemize, Hamza bey ve öğrencilerimizi kutluyoruz” değerlendirmelerinde bulundu. 

Bu tür etkinliklerin öğrencilerin üretkenliklerini ve farklı konularda neler başarabilecekleri noktasında neler yapabileceklerini gösterdiğini söyleyen Rektör Zeybek sözlerini şöyle tamamladı: “Bütün öğrencilerimizi de kutluyor başarılarının devamını diliyorum. Projeler daha sonra büyük bir kısmı bu gelenektir bazı okullara öğrenim seviyesine göre bazı birimlere hediye edilir, dağıtılır. Sorumlu öğretim görevlimizle yaptığımız görüşme de de böyle bir fikirlerinin olduğunu kendilerinden öğrenmiş olduk.” 

“Dini Konuları Somutlaştırarak Anlatmaya Çalıştık”

Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Hamza Aktaş ise, Pedagojik formasyon derslerinin içerisinde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme derslerinin olduğunu belirterek, “Bu derste genellikle proje üretmek ve ilköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi müfredatı içerisinde 4.5.6.7.8. Sınıflara yönelik tüm ünite ve konu alanları içerisinde her konuya yönelik bir materyal geliştirmeye çalıştık. Bu materyal geliştirmek amaçlarımızdan bir tanesi şudur, görsel hafızayı ön plana çıkartacak nitelikte materyaller geliştireceğiz ve dini konuların sembolleştirerek bunları öğrencilere anlatacağız. Bu arkadaşlarımız bizim öğretmen adaylarımız. Öğretmenliklerindeki beceri ve kabiliyetlerini artırmaya yönelik bir ders hem de dini konuların somutlaştırılarak materyaller ile anlatmaya çalıştığımız bir ders” diye konuştu. 

“Dersler Daha Anlaşılır ve Kalıcı Hale Getirilmek Amaçlanıyor”

Dr. Öğr. Üyesi Aktaş, “Öğretmenlikteki becerilerini artırmak bir de öğrencilerimize daha çok, çünkü bu öğrenciler daha 9,10, 11 yaşlarında olduğundan bu tür materyaller kendilerini çok ciddi manada cezbedecek. Hem bu manada katkı vermek hem de dini benimsetmek amacıyla geliştirdiğimiz projeler bunlar. Bahar döneminde başladığımız bir ders. Şubat ayının ilk haftasından itibaren 210 öğrencimizin tek tek bu materyalleri geliştirmesini tavsiye ettim ve yönlendirdim. Her proje hakkında ders olduğu için takip ettim ve değerlendirmesini yaptım. Bu bir ders ve sonunda da final notu olarak derslerini geçmiş olacaklar. Bu projeleri yaptıktan sonra kalan olmaz. Anlatmayan proje geliştiremeyen arkadaşlarımız var. Onları ya seneye ya da bütünleme de değerlendireceğiz” dedi.  

“Çalışmaları Hediye Edeceğiz”

Dr. Öğr. Üyesi Aktaş, “Materyaller öğrenci arkadaşlarımız tarafından gelen teklifler doğrultusunda büyük bir emek var, 250-300 liraya yapılan materyaller var. Bu öğrencimize ben teklifte bulunacağım. Rehabilitasyon merkezlerinde Din Kültürü dersi veren arkadaşlara ile görüştük, din kültürü öğretmenlerimiz dini anlatırken otistik-spastik zihinsel engelli öğrencilerimize materyal üzerinden ders anlattıklarını ifade ettiler. Bizde öğrencilerimize sergi sonunda teklifte bulunacağız, öğrencilerimiz bunu kabul ederlerse hediye olarak daha çok okullara ama bilhassa rehabilitasyon merkezlerine hediye edeceğiz” ifadelerini kullandı. 

Dr. Öğr. Üyesi Aktaş, sözlerini şöyle tamamladı: “Öğrenci arkadaşlarımızın emeklerine çok teşekkür ediyorum. Ben bu dersi ilk defa yürüttüm ama bu kadar önemli projeler gerçekleştireceklerini beklemiyordum. Beklentinin üzerine çıktılar. Kendilerini tebrik ediyorum. Bize destek veren ilk başta rektörümüz Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek beyefendiye rektör yardımcımız hocalarımıza dekan vekilimiz Ali Kuzudişli hocamıza ve tüm misafirlerimize teşekkür ediyoruz.” 

“Birbirinde Değerli Projeler Var”

Ders kapsamında Hz. Nuh’u anlatmaya çalıştığını belirten, İlahiyat Fakültesi 3.sınıf öğrencisi Gülsen Tatar ise, “Materyal dersimizde benim konum Hz. Nuh. Onu daha iyi anlatabilmek içinde kısaca ayetler ile hayatını anlattım. En son Cudi dağına takılmasıyla Hz. Nuh’un gemisini orada fotoğraflar kısmını bitirdim. Daha sonrasında daha iyi anlatabilmek için öğrencilerime Hz. Nuh’un gemisini yapmayı planladım. Onu aşamalarını anlatacak olursam. Gemiyi sadece 3 haftada tamamlayabildim. Devamını sonra yaptım. Çay kaşığı olan tahta kaşıkları tek tek boyayarak bu şekilde bir görüntü vermeye çalıştım. Daha sonra hayvanların ve insanların ortalığa dağılmasını anlatıyor” diye konuştu.

Tatar, “Çocukları hem eğlendirmek hem dersi daha iyi anlatabilmek içinde bunların olması gerektiğini düşünüyorum. Şu anda birinci ve ikinci öğretim olarak bütün arkadaşlar bu projeyi yapmaya çalıştılar. Toplamda 200 proje var. Peygamberlerin hayatlarını anlatan eserler var, kader ve kazayı anlatan projeler var. İtikadi konuları daha iyi anlatabilmek için geliştirilen projeler var” ifadelerine yer verdi.

Haberin Kaynağı: Olay Gazetesi

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER