Ara
Gümüşhane
Kapalı
6°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8504 %0.06
50,6513 %-0.11
6.164,75 % -0,45
Gümüşhane Haberleri Galeriler Gümüşhane Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor

Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor

Gümüşhane Valisi Okay Memiş’in girişimleriyle 1,5 yıl önce başlanan ‘Gümüşkod’ projesi kapsamında bugüne kadar 3 bine yakın öğrenci kodlama ve robotik kodlama eğitimi aldı. Çocukların yaptığı oyunlar, programlar ve robotlar Vali Memiş tarafından denendi.

946
Gösterim

Gümüşhane Valisi Okay Memiş’in girişimleriyle 1,5 yıl önce başlanan ‘Gümüşkod’ projesi kapsamında bugüne kadar 3 bine yakın öğrenci kodlama ve robotik kodlama eğitimi aldı. Çocukların yaptığı oyunlar, programlar ve robotlar Vali Memiş tarafından denendi.

Beraberinde Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan’la birlikte Dumlupınar İlköğretim okulundaki kodlama atölyesini ziyaret eden Vali Memiş, öğrencilerin yazdığı programları test etti, yaptıkları oyunları çocuklarla birlikte oynadı.

Türkiye’de kodlama projesini en iyi uygulayan 3 ilden birisinin Gümüşhane olduğunu ifade eden Vali Memiş, “Bunlar Gümüşhane, Rize ve Manisa illeri.  Bu kodlama projesi, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı döneminde Sayın Fikri Işık bakanımızla birlikte çalışılırken öğrendiğimiz önemli bir proje. Sayın bakanımıza çok teşekkür ediyoruz. Yine onun destekleri ve katkıları ile bu projeyi yaklaşık 1,5 yıldır uyguluyoruz ve geliştiriyoruz” dedi.

“Teknolojiyi sadece kullanan değil hem kullanan hem de üreten nesiller yetiştirmek istiyoruz”

İl merkezinde 7, ilçelerde de 3’er kodlama atölyesi kurduklarını ifade eden, SODES projelerinin bu yıl yüzde 90’ının kodlama ayırdıklarını ifade eden Vali Memiş, “Eskiden bu FETÖ’cülere giden kaynakları biz çocuklarımıza, öğrencilerimize ayırdık. Teknolojiyi sadece kullanan değil hem kullanan hem de üreten nesiller yetiştirmek istiyoruz. Çocuklarımıza güveniyoruz” diye konuştu.

“2023 hedefleri bu atölyelerden geçiyor”

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın belirlediği 2023 hedeflerine ulaşmanın bu atölyelerden geçtiğini dile getiren Vali Memiş, “Eğitimden geçiyor. Dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisine girmek, katma değeri yüksek ürünler üretmek, yılda 500 milyar dolarlık ihracata sahip olmak, milli gelirimizi en az 20 bin dolara çıkarmak işte bu tür atölyelerden geçiyor. Biz çocuklarımızı milli ve manevi değerlerimize göre yetiştireceğiz. Ama sadece bununla kalmayacağız. Sadece hamasetle değil. Hamasetle bu işler olmaz. Aynı zamanda teknolojiye sahip, hakim, teknolojiyi ve bilimi bilen, bilgiyi kullanan nesiller ve gençler yetiştireceğiz. Bunu başaramazsak bugün Kudüs’te tasarrufta bulunanalar yarın Allah muhafaza Mekke ile ilgili tasarrufta bulunur biz sadece izleriz. Güçlü olmak zorundayız. Manevi değerlerimiz açısından da insanlık tarihi açısından da bütün dünya açısından da köklerimizden aldığımız mirası barışçı, adaletli devlet anlayışını, toplum anlayışını dünyada da hakim kılmamız için biz mutlaka bilime, ilime ve teknolojiye sahip olmak durumundayız” ifadelerini kullandı.

Proje başladığından beri yaklaşık 3 bin 5 ve 6.sınıf öğrenciyi kodlama projesi ile buluşturduklarını ifade eden Vali Memiş, dünyada bazı ülkelerde kodlamanın zorunlu ders olarak okutulduğunu hatırlattı.

“Burası bilgisayar mühendisliği fakültesi değil”

Kodlama projesinin Gümüşhane’de bazı kesimler tarafından küçümsenir tarzda eleştirdiğine değinen Vali Memiş, şunları söyledi: “Küçümsemek isteyen küçümseyebilir. İnsanların özgür iradesine müdahale edemeyiz. Ama burada Türkiye’nin en iyi örneklerinden birisini görüyorsunuz. Geleceğin teknolojisi bu. Çocuklar bununla tanışıyor. Bizi Gümüşhane’de eleştiren, Gümüşhane’nin çok büyük insanlarına, ileri gelen çok önemli şahsiyetlerine, söyleyeceğim şey şu: Burası bilgisayar mühendisliği fakültesi değil. Burada biz farkındalık oluşturmaya çalışıyoruz. Öğrencilerimize bu konuda bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Yeteneği olan çocukları da bu alana doğru yönlendirmek niyetindeyiz. Arkadaşlarımızın küçümsemesini kamuoyunun takdirine bırakıyorum.  Çocuklar bilgisayar oyunlarını kendileri tasarlıyor. Böylelikle çocukların kültür emperyalizmine maruz kalmasını önlüyoruz bir noktada. Teknolojiye sahip olan ülkeler kendi kültürlerini, inançlarını bize farkında olamadan empoze ediyorlar. Ama biz kendimiz tasarlarsak kendi milli ve yerli kültürümüzü inşallah yaşatmış olacağız. Bunları hep birlikte göreceğiz.”

“Çocuklar sınıflardan çıkmak istemiyor”

Çocuklarla sohbeti sırasında bir öğretmenin çocukların çok yüksek bir ilgiyle kodlama derslerini takip ettiğini, sınıftan çıkmak istemediklerini ifade etmesi Vali Memiş tarafından “müthiş” olarak değerlendirirken, öğrencilerin geleceğe yönelik beklentilerinin ise üst düzeyde olduğu gözlendi.

"Gliese 581 gezegenine gitmek en büyük hayalim”

Kodlama derslerine katılan Fevizpaşa Ortaokulu öğrencisi 10 yaşındaki Ravza Tuana Nur Arslan, projesini tanıttıktan sonra gelecekte NASA’da çalışmak istediğini en büyük hayalinin ise dünyanın ikiz gezegeni olarak kabul edilen "Gliese 581" gezegenine gitmek istediğini söyledi.

Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 1
1 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 2
2 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 3
3 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 4
4 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 5
5 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 6
6 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 7
7 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 8
8 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 9
9 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 10
10 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 11
11 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 12
12 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 13
13 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 14
14 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 15
15 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 16
16 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 17
17 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 18
18 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 19
19 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 20
20 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 21
21 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 22
22 / 23
Gümüşhane’de 3 bin öğrenci kodlama eğitiminden geçiyor 23
23 / 23
Yorumlar
A
ALiM YILDIZ 7 yıl önce
Bir Gümüşhane li olarak bu habere çok sevindim. Geleceğin dili kodlama dir ne İngilizce nede başka bir dil hiçbiri kodlamanin yerine geçemez. Bu hizmeti yapanlardan Allah razı olsun. Bende kızımın code.org üzerinden kodlama eğitimi öğrenmesini istiyorum. MEB ve Google ortak projesi ücretsiz. Karşı çıkanlara ve küçümseyen lere iyi düşünün diyorum. Sonuçta bu programa katılan çocuklar sizce ne kaybeder.
BEĞENME
0
CEVAPLA