Gümüşhane’de lise öğrencilerinin okuma alışkanlığı zayıf

Gümüşhane kent merkezindeki liselerde bulunan 32 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeniyle yapılan çalışma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı.

Gümüşhane’de lise öğrencilerinin okuma alışkanlığı zayıf
Gümüşhane kent merkezindeki liselerde bulunan 32 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeniyle yapılan çalışma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı.

OKUMA ALIŞKANLIĞI DERSİ OLMALI

Kent merkezindeki 11 lisede 2 yıl önce gerçekleştirilen çalışmanın detayları Serkan Kocaman tarafından Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünce kabul edilen yüksek lisans tezinde ortaya konulurken, çalışmada öğretmenlerin büyük çoğunluğu eğitim müfredatında okuma alışkanlığına yönelik bir ders bulunması gerektiğini belirtti.

METİNLER ÖĞRENCİYİ OKUMAYA SEVK ETMELİ

Müfredat programlarının gereksiz bir sürü bilgi içerdiğini, bunların ayıklanması gerektiğini ve metinlerin öğrencilerin dikkatini ve ilgisini çekecek nitelikte olması gerektiğini vurgulayan öğretmenler ayrıca metinlerin öğrenciyi okumaya sevk edecek nitelikte olması gerektiğini belirtti.

ÖĞRETMENLER OKUL DIŞI OKUMA FAALİYETLERİNİ TAKİP EDİYOR

Çalışmaya göre 9. sınıfa yeni gelen öğrencilerin çoğunluğunun okuma öncesinde metinle ilgili resimlerden-görsellerden ve metnin başlığından yola çıkarak metnin içeriğini tahmin edebildikleri, metinle ilgili yorumlar yapabildikleri, öğrencilerin okudukları metinden hareketle kelime varlıklarını zenginleştirdiği sonucuna ulaşılırken, öğretmenlerin yarıdan fazlasının ise öğrencilerinin okul dışı okuma faaliyetlerini takip ettikleri ortaya çıktı.

ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIĞI ZAYIF

Araştırma sonuçlarına dayanarak öğretmen, veli ve MEB’e yönelik öneriler ortaya koyulan çalışmada öğrencilerin büyük bir kısmının okuma yaparken anlamı verecek şekilde vurgu ve tonlama yapamadıkları ve okuma alışkanlıklarının olmadığı ortaya çıktı.

OKUMAYI ÖĞRENDİKTEN SONRA ALIŞKANLIĞA DÖNÜŞTÜRMELİ

Çalışmada öğrencilerin okumaya karşı tutumlarına bakıldığında ise öğrencilerin çok eksik olduğu belirlenirken, ilköğretimin ilk yıllarından itibaren okumayı öğrenen çocuğun daha sonra bu becerisini bir alışkanlığa dönüştürmesi gerektiğine vurgu yapıldı.

ÖĞRETMEN-AİLE İŞBİRLİĞİ ŞART

Okumaya karşı öğrencilerde sevgi uyandırmak ve öğrencilerin okuma alışkanlığının kazanmasının eğitim kurumları tarafından öğrencilere kazandırılması gerektiğinin altı çizilen çalışmada elde edilen bulgularda bunun hiç de bu şekilde olmadığının görüldüğü, bundan dolayı da özellikle öğretmenlerin ailelerle de işbirliği içinde olarak bu durumun düzelmesi için gayret göstermeleri gerektiğinin altı çizildi.
Güncelleme Tarihi: 18 Ağustos 2015, 09:49
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER