Okul koridoru Edebiyat Sokağı’na dönüştü

Gümüşhane Hayme Ana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi edebiyatı sevdirmek, kitap okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla okul koridorunda ‘Edebiyat Sokağı’ oluşturdu.

Okul koridoru Edebiyat Sokağı’na dönüştü

Gümüşhane Hayme Ana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi edebiyatı sevdirmek, kitap okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla okul koridorunda ‘Edebiyat Sokağı’ oluşturdu.

Hayme Ana Mesleki Teknik Anadolu Lisesi Türk Dili ve Edebiyat Öğretmeni önderliğinde, öğrenciler tarafından okulun ikinci katındaki koridor "Edebiyat Sokağına” çevrildi.

Edebiyat Sokağı projesi Öğrencilerin kitaba ve edebiyata olan ilgisini artırmak, farkındalık oluşturmak, edebiyatla ilgili öğrencilerin ilgisini çekecek görselleri, bilgileri görmeleri, takip etmeleri ve incelemeleri, dolayısıyla öğrencilerin akademik, bilişsel ve sosyal başarısını arttırmak, okulların duvar ve koridorlarının da eğitimin ve hayatın bir parçası olduğunu vurgulamak, öğrencilerin ders dışı faaliyetlerinde iş birliği duygusuyla hareket etmeleri, edebiyat dersi sevgilerinin gelişmesi, daha kolay öğrenmelerini sağlamak ve okuma yazma hevesi kazanmaları sağlamak, öğrencilere yazar, şair ve eserlerini tanıtmak, onlara okul ortamında farklı bir atmosfer yaşatmak, sosyal faaliyetler ile okula bağlılığı arttırıp, devamsızlıkları azaltmak, öğrencilere yabancı kelimler yerine Türkçe kelimeleri öğretmek ve bunların kullanımına teşvik etmek amacıyla oluşturuldu ve ziyaretçilerden tam not aldı.

İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, öğretmen ve öğrenciler tarafından hazırlanan Edebiyat Sokağının okula ayrı bir renk kattığını belirterek, emeği geçen öğretmen ve öğrencileri kutladı.

Okul Müdürü Aynur Bilgin ise okul olarak bu yola çıkarken edebiyatın sözleri saçarak değil, seçerek var ettiğini, bir laf kalabalığı değil, bir söz ustalığı olduğunu, insanın var oluş sebebini ve hayattaki yerini bir kalem ya da bir fırça dokunuşuyla hatırlattığını göstermek istediklerini söyledi.

Bilgin, “Okyanus misali edebiyat dünyasından bir tas su almışçasına seçtiğimiz örneklerin birer damla olduğunun farkındayız. Biliyoruz ki bu damlalar okul koridorlarında dolaşan genç zihinlere bir denizin yolunu açacaktır. Bu sokağın duvarlarında başta Türk Dili ve Edebiyatı zümresinin, branşı edebiyat olmadığı halde mesai kavramı gözetmeden hafta sonu demeden canla başla bir işçi emeğiyle çalışan idarecilerimizin öğretmen arkadaşlarımızın ve okul personelinin, teneffüs ve öğle aralarını feda edip, boya badana dahil her türlü işte bize destek olan sevgili öğrencilerimizin el emeği göz nuru vardır. Bu projeyi hazırlarken istedik ki öğrencilerimiz;  İstiklal Marşı'mızın yazarı Milli Şair Mehmet Akif Ersoy’u anlamadan, Neşet Ertaş'ın bozkırlarında gezmeden, Aşık Veysel'in gördüğünü görmeden, Mevlana'nın pınarından içmeden, Yunus ile derinleşmeden, bir gazelin zarafetini hissetmeden, Yahya Kemal'in İstanbul'unu sevmeden, Ahmet Haşim'in Merdiven'inden çıkmadan, Necip Fazıl'ın Sakarya'sında coşmadan, Türk edebiyatına yön veren şairleri tanımadan, okumayı yazmayı sevmeden bu sıralardan geçip gitmesinler” dedi.

Proje sayesinde Türk edebiyatının önemli şahsiyetlerinin eserleri, resimleri, önemli edebi özellikleri, edebiyat dönemleri, yazımı karıştırılan sözcüklerin doğru kullanımları, mihenk taşı olan eserleri duvarlara nakşedilerek, kapılara giydirme yapılarak, duvarlara boya yardımı ile çizilerek, öğrencilerin bu sokakta rahat bir şekilde kitap okumalarını sağlamak için bankları yerleştirerek öğrencilerin sadece derslerde gördükleriyle değil, duvarlardaki resimlerle, şiirlerle kültürlerini, edebiyatı daha iyi tanımalarına yardımcı olunduğunu dile getiren Bilgin, bu sayede derste işlenenlerin ders dışı zamanlarla öğrencilerin zihinlerinde şekillenmesi hedeflendiğini, bu yöntemle edebiyata yön veren üstatların ve onlarla ilgili bilgilerin öğrencilerin akıllarında daha çok yer edeceğini ve görerek, izleyerek öğrenmelerinin hedeflendiğini ifade etti.
 

Güncelleme Tarihi: 14 Haziran 2019, 09:21
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER