Renklerle ritim, el işaretleri ile nota öğreniyorlar

Gümüşhane Özel Eğitim Uygulama Okulunda zihinsel engelli öğrencileri renklerle ritim, el işaretleri ile nota öğreniyor. Öğrenciler aldıkları el sanatları, müzik ve görsel eğitimle topluma kazandırılıyorlar.

Renklerle ritim, el işaretleri ile nota öğreniyorlar

Gümüşhane Özel Eğitim Uygulama Okulunda zihinsel engelli öğrencileri renklerle ritim, el işaretleri ile nota öğreniyor. Öğrenciler aldıkları el sanatları, müzik ve görsel eğitimle topluma kazandırılıyorlar.

Özel Eğitim Uygulama Okulu Müdürü Gürsoy Çavuşoğlu, Olay Gazetesine yaptığı açıklamada, okulun 2010 yılında Gümüşhane’nin Eskibağlar Mahallesi’nde kurulduğunu, okulda orta ve ağır zihinsel engellilere eğitim verildiğini söyledi.

ÜÇ KADEMEDE EĞİTİM VERİLİYOR

Okulda üç kademede eğitim verildiğini belirten Çavuşoğlu, “Bunlar birinci, ikinci ve iş uygulama olmak üzere öğrencilerimize hem akademik hem de toplumsal uyum becerilerini geliştirecek beden, müzik, görsel sanatlar gibi alanlarda özel eğitim öğretmenleri ve alan öğretmenleriyle eğitim verilmektedir” dedi.

TOPLUMSAL UYUMA YÖNELİK AĞIRLIKLI

Okulda daha çok toplumsal uyuma yönelik eğitimin ağırlıklı olduğunu ifade eden Çavuşoğlu, şunları kaydetti: “Bu öğretimle öğrencilerimizi üretime dönük ve her yıl yeni bir üretimle yetiştirmeye çalışıyoruz. El sanatları, müzik ve beden eğitimi ile onları topluma kazandırıyoruz. Şu anda okulumuzda 38 öğrencimiz var. Bu öğrencilerimiz Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi gibi akademik derslerin yanı sıra beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar gibi eğitim almaktadırlar. Okulumuzda okul öncesi eğitimi 1 yıl, takiben ilkokul 4 yıl ve ortaokul da 4 yıl olmak üzere 9 yıl gibi bir eğitim süresi var.”

GÖRSEL AÇIDAN UYUM SAĞLANIYOR

Okulun el sanatları öğretmeni Hülya Karaoğlu ise öğrencilere ikinci dönemle birlikte örgü tezgahları alarak atkı örücülüğüne başladıklarını belirterek, şunları söyledi: “Bu portatif çalışma öğrencilerimiz için çok sağlıklı, çok yararlı, tehlikesi olmayan bir ürün. İlk başta tabi ki biraz zorlandılar yaparken fakat şimdi gayet iyiler. Renklerini birleştirebiliyorlar, ilmek atabiliyorlar, hata olduklarında kendileri söküp geride başlayabiliyorlar. Bunun dışında da birçok çalışmamız var. Örneğin kapı süsleri yaptılar. Yastıklar yaptılar. Tabi ki her şey malzeme değil. Doğadan da ne bulursak bunları da sınıfımıza getiriyoruz. Kozalak olsun, çam olsun. Evimizde yaptığımız hamurdan bile tablolar oluşturmaya çalışıyoruz. Artık malzemelerden biz ürünler yaratmaya çalışıyoruz. Ve bu ürünleri çocuklarımıza belirli haftalarda, sergilerde gösteriyoruz ve elimizden geldiği kadar da satış yapmaya çalışıyoruz.”

DEĞİŞİK TEKNİKLER KULLANIYORUZ

Müzik öğretmen Gülçe Güvelioğlu da, müzikte çok değişik teknikler kullandığını anlatarak, “Yeni teknikler keşfettim. Bu tekniklerden bir tanesi renklerle ritim öğretimi. Yine renklerle bateri öğretmeye çalıştım öğrencilerimize. Elbetteki benim için zor oldu. Özel öğrencilerimiz gerçekten bu uygulamaları rahatlıkla yapabiliyorlar. Tabi ki bizi zorluyor fakat önemli olan onlara güzel şeyler vermek. Onları hayata hazırlamak. Bu okula ilk geldiğimde renklerle ritim öğretmeye çalıştım öğrencilere. Burada kullandığım yöntemler tamamen spontane gelişen yöntemler oldu. Bir şarkıyı bir çocuk şarkısını öncelikle öğrencilere renk yardımıyla vermeye çalıştım. Bongo çalgısının üzerine iki farklı renk yapıştırdım. Kırmızı ve mavi olmak üzere. Burada hem öğrenci kırmızı ve maviyi ayırt etmeyi öğreniyor hem de aslında kırmızı ve maviye odaklanıp ritmi çalıyor. Kırmızı dediğimde kırmızıya, mavi dediğimde maviyi çalmaya başlıyor. Daha sonra müziğe ekliyorum bu sözleri örneğin “kırmızı kırmızı mavi mavi kırmızı mavi” gibi bu şekilde öğrenci ritmi öğreniyor, hem nota sürelerini öğrenmiş oluyor. Hem de renkleri öğrenmiş oluyor. Çünkü bu öğrencilerde aynı anda birkaç şeyi ayırt etme gibi bir özellik yok”m dedi.

EL İŞARETLERİYLE NOTA ÖĞRETİMİ

Güvelioğlu, el işaretiyle nota öğretimini gerçekleştirdiğini ifade ederek, “El işaretleri tamamen kendime ait yöntem. Örneğin elimizi çarptığımızda do notası, açtığımızda re notası, öne doğru geldiğimizde mi notası şeklinde yaklaşık olarak 5 notayı öğretmeye çalıştım. Daha sonra da notaların seslerini öğrettim. Notaya bastığım zaman ork üzerinde bu hangi nota dediğimde öğrenci el işaretleri ile bana notanın ne olduğunu gösteriyor oldu” açıklamasında bulundu.

İbrahim Özdemir-Figen Tok

Haberin Kaynağı: Olay Gazetesi

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER