Ara
Gümüşhane
Kapalı
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7986 %0.14
50,2176 %0.01
5.990,38 % 0,58

YİNE YENİDEN

YAYINLAMA:
Eğitim yönetiminde mevzuatta  yapılan değişiklik sayısı son yıllarda katlanarak artmaktadır. Bunu iki açıdan değerlendirebiliriz. Birincisi: nasıl ki dünya değişiyor, ihtiyaçlar, kullanılan araçlar, teknik yöntem ve metotlar değişiyorsa öyleyse bu değişikliğe paralel olarak mevzuatında değişmesi ve yenilenmesi, formasyona uğraması kaçınılmazdır. İkinci bakış açısı ise: bir türlü yerli yerine oturmayan bir sistemle karşı karşıyayız, sürekli bir şeyler deniyoruz olmuyor yeniden yapıyoruz, bozuyoruz bir daha, bir daha yeniden yazıyoruz…

Bu iki görüşü de dillendirenler olmasına rağmen ikinci görüş daha fazla eleştiriliyor ve eleştirenlerin sesi diğerlerinden daha gür çıkıyor. Şimdi burada açıklık getirilmesi gereken bir konu var, şöyle ki; madem herkes fazla değişiklikten şikayet ediyor öyle ise  mevzuatın bu kadar formasyona uğraması  nedendir. Nedeni şu: aslında her değişiklik bir talepten doğuyor, bizler zaman zaman mevcut eğitim sistemlerinin işlemediğine verimli olmadığına, işe yaramadığına eğitim ve öğretimde  istenilen kalitenin yakalanmadığına dair bir sürü eleştiri getiriyoruz ve sistemin değişmesi gerektiğini savunuyoruz, özellikle vurgulamak isterim ki; eğitimcilerin en çok tekrarladığı bir sözcük, sistemin sorunları ve  sistemin değişmesi üzerinedir. Taleplere göre bir değişiklik sonrasında ise sistemin çok değiştiğinden şikayet ediyoruz. Anlaşıldığı üzere talep var, talebe yönelik değişiklik var sonrasında ise genel bir şikayet var. Oldukça karışık bir cümle oldu kanaatindeyim ama ancak böyle ifade edebildim af ola..

Bir basit örnek vermek isterim. Bizim üniversite sınavına girdiğimiz yıllarda iki aşamalı sınav vardı. Eğitimciler  sürekli öğrencilerin  sınav stresi yaşadığını ve sınavın teke indirilmesi gerektiği savundular. Sonrasında ÖSYM sınavı teke düşürdü. Bu seferde veliler ve öğretmenler ve öğrenciler dediler ki;  bir  tek sınavla öğrencinin başarısını ölçmek yanlıştır. Düşünelim ki öğrenci o gün hasta olduğunu farz edelim ne olacak? İşte bu eleştireler üzerine ÖSYM sınav sayısını  artırdı. Hem iki aşamalı sınavı yeniden getirdi hem de ikinci aşamada her dersin ayrı zamanlarda sınavının yapıldığı 6 ayrı sınav ihdas etti. Böylece tek gün eleştirilerine ciddi bir çözüm getirdi ama eleştiriler kesilmedi. Yeni sınav sistemleri üzerinde araştırmalar devam ediyor…!

Başlıkta kast edilen asıl niyetim yönetici atamaları ile ilgili yapılması düşünülen son değişiklik üzerineydi ama yapanlara haksızlık olmasın diye lafı dolandırıp durdum. Gelelim sadede son 15 yılda yönetici atama ve yer değiştirme  yönetmeliği defalarca değişikliğe uğradı. Bu değişikliğin bir kısmı  yönetmenliğin tamamında, birkaç tanesi ise kısmen oldu. Son günlerde taslak halinde mecliste görüşülen yönetmelik  talepten midir  doğrusu bilemiyoruz ama bu kadar değişiklik faydalı mıdır derseniz cevabımız net bir şekilde “hayır” diyoruz. Değişiklikler ihtiyaçlar doğrultusunda gerektiği oranda yapılmalı, aslını bozmadan, aslına zarar vermeden yapılmalı, aslı tekamüle götürecek hamleler  şeklinde yapılmalıdır ki hem yönetmenlikten etkilenenler hem de yararlananlar endişeye düşmesin. Yapılması düşünülen yönetmelikle dört yılını dolduran müdür ve müdür yardımcılarının görevlerini sona erdirecek bir değişikliğin aceleye getirilmemesi gerekir kanaatindeyiz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *