Ara
Gümüşhane
Kapalı
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8117 %0.19
50,2081 %0.02
5.960,87 % 0,09
ZİYA ÖĞRETMENİM

ZİYA ÖĞRETMENİM

YAYINLAMA:

Geçtiğimiz günlerde Ziya Ögretmenimle tele-konferans yöntemiyle bir buluşmamız olacaktı. O gruba bende dahildim.Ama bazı teknik aksaklıklar  yüzünden provalara katılsamda, pragrama katılamadım. Ama programı youtube kanalından seyretme imkanım oldu.

Ziya Öğretmenim, söz alan her öğretmen arkadaşla samimi konuşmalar yaptı. Kendisini övmeye çalışan bazı arkadaşları incitmeden ikaz etti. Öğretmen arkadaşların önerilerini dikkatli bir şekilde dinledi. Onlara önerileri konusunda yardımcı olacağını da söyledi.

Bende programa katılsaydım söz hakkı alıp Ziya Öğretmenime şu önerilerimi sunacaktım:

1. Okullar yapılırken çevre şartlarına göre okulların konumlarının belirlenmesinin önemli olacağını vurgulayacaktım.  Örnek : Benimde çalıştığım, Çiftlik İlkokulu 'nun  iki sınıfına  güneş vuruyor. 

2. Okullar sadece dört duvar bir üstü olmamalı. İçinde en azından sosyal etkinliklerin yapılacağı bir salonu olmalı.
Küçük bir laboratuvarı olmalı. 

3. İlkokul öğrencilerinin taşıma yerine kendi mahallesindeki okulda okumalarının daha doğru olacağı kanısındayım. Ya ilkokul -ortaokul aynı binada olsun ya da mahalleye cami yaparken altına bir ilkokul yaparak hem okul hem cami bir arada olur. Hem de maliyet düşer. 

4. Okullarda öğretimde başarılı olduğumuz kadar eğitimde başarılı olduğumuz söylenemez. 
Okulda öğrenilen güzel davranışların günlük hayata geçirilememesinin sebepleri üzerinde düşünülmesi gerektiğini de vurgulayacaktım.

5. Eğitim seferberliği başlatarak bu konuya eğilebiliriz. 'Zerre kadar iyilik yaparsan mükafatını, zerre kadar kötülük yaparsan  cezasını cekeceksin.'Zilzal suresi 7 ve 8. ayetleri.Bu ayetleri hafızalara iyi nakşedebilirsek sorun kendiliğinden çözülmüş olur. Herkesin başına bir asker ve polis dikemeyiz ama herkesin içine bir ALLAH  sevgisi ve ALLAH korkusunu yerleştirebiliriz. Bu sayede güzel davranışta bulunacak kişi hiç düşünmeyecektir. Kötü davranış da bulunulacak kişi ise en az iki kere düşünecektir. 

Unutmayalım ki eğitim güzel davranış kazandırma sanatıdır bence. Eğer fert düzelirse toplum düzelir. Toplum düzelirse DEVLET ayağa kalkar. Devlet ayakta iken yıkılması zor olur. İşte bizimde istediğimiz budur.

Bu vesileyle, güzel eğitimli nesiller yetiştirmek ve görmek temennisiyle.....

Hoşça kalın maskeli kalın........

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *