Ara
Gümüşhane
Kapalı
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
39,5851 %-0.32
45,6681 %-0.99
4.328,32 % 1,03
Gümüşhane Haberleri Galeriler Gümüşhane TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı

TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı

Gümüşhane Üniversitesinde Türkiye’nin çeşitli üniversitelerinden gelen 20 araştırmacının katılımıyla TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi düzenlendi.

110
Gösterim

Mühendislik, sosyal ve fen bilimleri alanlarında doktora derecesine sahip olan veya doktora yeterliğini almış, bir proje önerisi ya da fikri olan, TÜBİTAK ARBİS veri tabanına kayıtlı araştırmacıların bilimsel araştırma projesi hazırlama/yürütme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla Prof. Dr. Nafiz Maden koordinatörlüğünde düzenlenen TÜBİTAK 2237-B Mühendislik, Sosyal ve Fen Bilimlerinde Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi etkinliği 20-22 Aralık 2024 tarihlerinde Gümüşhane Üniversitesi Mustafa Çalık Kongre ve Kültür Merkezinde gerçekleştirildi.

Gümüşhane Üniversitesi Jeofizik Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Teknoloji Transfer Ofisi, Proje Destek Merkezi, Modül sorumlusu Prof. Dr. Nafiz Maden koordinatörlüğünde gerçekleştirilen TÜBİTAK 2237-B kapsamındaki proje yazma eğitiminde Prof. Dr. Enver Akaryalı, Prof. Dr. Yener Eyüboğlu, Prof. Dr. İskender Peker ve Dr. Öğr. Üyesi Bülent Akar eğitmen olarak görev aldı.

Etkinlikle daha önce ulusal ve uluslararası proje yürütücülüğü yapmış ve yapmakta olan deneyimli eğitmenler ile henüz proje yapmamış araştırmacıların buluşturulması hedeflendi.

Katılımcıların proje hazırlık aşamasından yazımı ve sonuçlanmasına kadar olan tüm süreçler hakkında teorik ve uygulamalı eğitimlerle bilgi sahibi olmalarını ve bu süreci birebir yaşamalarını kapsayan etkinlikte teorik ve uygulamalı eğitim bir arada gerçekleştirildi.

Eğitim etkinliğinin ilk aşamasında, TÜBİTAK ARDEB programları hakkında genel bilgiler verilerek araştırmacıların çalışma alanları ve proje bütçeleriyle uyumlu ARDEB programları belirlendi, ARDEB proje başvurularında proje hazırlık öncesi, proje yazımı ve sonrası bilinmesi gereken temel kavramlar ile bu süreçte dikkat edilmesi gereken önemli hususlar anlatıldı, bilimsel nitelikli bir çalışmadan nasıl bir proje oluşturulabileceği ve desteklerden nasıl yararlanılabileceği üzerinde duruldu. Ayrıca, iyi bir proje yazımı için gerekli unsurlar, projenin hazırlanması sürecindeki bilimsel yaklaşımlar ve proje hazırlama teknikleri hakkında teorik bilgiler sunuldu.

Daha sonra katılımcılarla birlikte uygulamalı eğitimler gerçekleştirildi. Eğitimlerde proje yazım süreci ile ilgili detaylı bilgiler verilerek katılımcıların çalışma konuları tespiti üzerinde duruldu.

Özellikle TÜBİTAK’ın öncelikli Ar-Ge ve yenilik konuları ile ülkemizin milli teknoloji hamlesine katkı sağlayacak özgün çalışma konularına vurgu yapıldı, belirlenen konuların önemi ve özgün değerinin nasıl vurgulanacağı literatür taraması ile nasıl yapılacağı detaylandırıldı.

Araştırma sorusu veya hipotez oluşturma yöntemleri anlatılarak projenin amaç ve hedeflerinin yazımının ele alındığı toplantıda yöntem ve yaygın etki kısımlarında dikkat edilmesi gereken ölçütler açıklanarak bölümlerin birbirleriyle uyumu sağlanmaya çalışıldı:

Projelerin bütçelendirilmesi ve bütçe kalemlerinin gerekçelendirilmesinin de öğretildiği eğitimlerde iyi bir proje yönetimi için iş-zaman çizelgesi hazırlanarak iş paketleri ve proje ekibinin görev paylaşımı planlandı, projelerde başarı ölçütleri ile projelerde karşılaşılabilecek riskler ve risklere karşı alınacak tedbirler (B planı) geliştirilerek proje sonuçlarının nasıl paylaşılacağı açıklığa kavuşturuldu.

Etkinlikte son olarak katılımcılardan kendi belirledikleri çalışma konularıyla ilgili örnek projeler yazmaları istendi. Eğitimcilerden temsili değerlendirme paneli oluşturularak katılımcılar hazırladıkları örnek projeleri sundular. Sunulan projeler temsili panel üyeleri tarafından değerlendirilerek puanlandırma yapılarak projelerin eksik ve tamamlanması gereken yönleri tespit edildikten sonra katılımcılarla paylaşılarak karşılıklı bilgi alışverişinde bulunuldu.

Programın sonunda katılımcılara sertifika takdim edildi.

Etkinliğe Niğde Ömer Halisdemir, Ağrı İbrahim Çeçen, Kırklareli, Ordu ve Gümüşhane Üniversitesi olmak üzere değişik üniversitelerden sosyal bilimler ağırlıklı toplam 20 araştırmacı katıldı.

TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 1
1 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 2
2 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 3
3 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 4
4 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 5
5 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 6
6 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 7
7 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 8
8 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 9
9 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 10
10 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 11
11 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 12
12 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 13
13 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 14
14 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 15
15 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 16
16 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 17
17 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 18
18 / 19
TÜBİTAK araştırma projesi hazırlama eğitimi yapıldı 19
19 / 19
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *