Ara
Gümüşhane
Kapalı
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8103 %0.18
50,2065 %0.02
5.991,23 % 0,60

Aksa Cevap Verdi

Özelleştirme sürecinden bugüne kadar sürekli eleştiri oklarının hedefinde olan Çoruh EDAŞ Gümüşhane İl Müdürü Metin Bodur, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışıyla çalıştıklarını söyledi.

447
Gösterim
4 Dakika
Okunma Süresi
Özelleştirme sürecinden bugüne kadar sürekli eleştiri oklarının hedefinde olan Çoruh EDAŞ Gümüşhane İl Müdürü Metin Bodur, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışıyla çalıştıklarını söyledi.

Kamuoyunda kendilerine yöneltilen eleştirilere cevap veren Bodur, yapılan bütün iş ve işlemlerin mevzuat hükümleri doğrultusunda yapıldığını belirterek, “Çoruh EDAŞ olarak müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışı ile çalışmakta ve hizmetlerimizi bu anlayış çerçevesinde yürütmekteyiz.” dedi.

Bodur, elektrik dağıtım ve perakende satış hizmetini yürüttükleri Gümüşhane’de ödeme bildirimine esas tüketim dönemi, ödeme bildirimlerinin hazırlanması ve müşteriye tebliği ile ilgili usul ve esasların perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma hükümlerine göre düzenlendiğini ifade ederek, “Şirketimizce ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda, müşteri sayacından ödeme bildirimine esas tüketim dönemleri itibari ile dönem sonu endeksleri okunmaktadır. Okuma endekslere göre düzenlenen ödeme bildirimi, son ödeme tarihinden en az on gün önce müşteriye tebliğ edilmektedir. Endeks okuma ekiplerimiz sorumluluk bölgemizdeki tüm sayaçları belirli bir plan dahilinde okumaktadır (Merkez ilçe, ilçe ve belde abonelikleri ayda bir, köy abonelikleri üç ayda bir, yayla abonelikleri ise yılda bir okunmaktadır.). Belirlenen endeks tespit dönemlerinde müşteri memnuniyetimizi ihlal edebilecek aksaklıklar yaşanmamasına azami özen gösterilmektedir. Ancak; endeks tespitine esas bazı sayaçların kapalı alanda bulunması, sayaç panolarına şirketimizin inisiyatifi dışında uzamasına neden olmaktadır. Faturalandırmaya esas bilgilerin yer aldığı “Müşteri Bilgi Sistemi (MBS)” de elektrik abonelikleri ayrı karneler halinde yer aldıkları için belediye mücavir alanı dışında bulunan yerleşim yeri aboneliklerinden BTV alınması söz konusu değildir. Zamanında ödenmeyen borçların tahsiline ilişkin hususlar, perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşmalar kapsamında düzenlenir. Müşterimizin perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşmalar kapsamında öngörülen ödemeleri zamanında yapmaması halinde şirketimiz tarafından elektriği kesilebilir. İlgili mevzuata ve satış sözleşmeleri gereğince, müşteriye tahakkuk ettirilen fatura bedeli, belirtilen son ödeme tarihine kadar ödenmediği takdirde, son ödeme tarihini izleyen beş iş günü (dahil) içerisinde müşteriye bir kez daha bildirimde bulunulur. Fatura bedeli, bildirimi takip eden beş iş günü (dahil) ödenmezse müşterinin elektriği kesilir. Müşterinin kullanım yeri adresine gönderilen fatura veya bildirim müşteriye tebliğ edilmiş sayılır. Ayrıca şirketimizce; MBS’ de elektronik posta adresi kayıtlı bulunan müşterilerimize elektronik posta yoluyla; telefon numarası kayıtlı bulunan müşterimize ise “Çağrı Merkezi”mizce telefon yoluyla borç hatırlatma bildirimi yapılmaktadır. Elektriği kesilmiş olan müşterinin, ilgili yükümlüklerini yerine getirmesi kaydıyla; imar yerleşim alanında iki iş günü içerisinde, imar yerleşim alanı dışında üç iş günü içerisinde, elektrik enerjisi yeniden bağlanır.” dedi.

Çoruh EDAŞ olarak sundukları elektrik dağıtım hizmeti kapsamında uygulanacak standart usul ve esasların Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin “Elektrik Enerjisi Tüketim Miktarının Tespit ve Ödeme Bildiriminde Bulunulması” kenar başlıklı 21/c maddesi uyarınca belirlendiğini dile getiren Bodur, “Perakende satış lisansı sahibi tüzel kişi tarafından ödeme bildirimi, son ödeme tarihinden en az en gün önce müşteriye tebliğ edilir.” Düzenli olarak her gün elektrik enerjisi tüketim miktarı tespiti yapılan ilimizde son ödeme tespit gününün en az on gün sonrası olarak otomatikman belirlendiği için her okumaya özel son ödeme tarihi tanımlanamamaktadır. Ancak; müşterimizin bu konudaki mağduriyetini giderebilmek amacı ile şirketimizce; mesken, mesken puant şehit gazi aileleri tarifesinden kullanım yapan müşterimize otomatik ödeme talimatı ile birlikte şirketimize başvurmaları halinde son ödeme tarihlerini serbestçe belirleyebilme imkanı tanınmaktadır. Abonelik işlemleri sırasında müşterilerimizden alınan her türlü bedel Elektrik Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından yasal tarifeler uyarınca belirlenen bedeller olup; şirketimizin bu tarifelere müdahale etmek yetkisi bulunmamaktadır. Çoruh EDAŞ, müşterilerine kesintisiz ve kaliteli enerji sağlamak amacı ile sistematik ve planlı bir şekilde, arıza bakım onarım faaliyetlerini yürütmektedir. Müşterilerimiz; 7 gün 24 saat birebir elektrik arıza bildirimlerini karşılayan “Çağrı Merkezi”mize 444 9 186 numaralı telefonla ulaşabilmektedirler. Çoruh EDAŞ’ın temel amacı; faaliyet alanı içerisinde elektrik dağıtım ve perakende satış hizmetlerini müşterilerine yeterli, kaliteli ve sürdürülebilir, çevreye karşı duyarlı, iş sağlığı ve güvenliğine uygun olarak sunmaktadır. Hizmet sunumu esnasında oluşabilecek hatalar ve müşteri memnuniyetimizi ihlal edebilecek her türlü oluşuma anında müdahale edilerek en kısa sürede gereği yapılacaktır.” diye konuştu.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *