Ara
Gümüşhane
Kapalı
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,6151 %0.05
49,6775 %0.23
5.756,68 % -0,19
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Milletvekili Köse’den TBMM’de Gümüşhane’nin 3 kritik projesi için Bakanlığa çağrı

Milletvekili Köse’den TBMM’de Gümüşhane’nin 3 kritik projesi için Bakanlığa çağrı

AK Parti Gümüşhane Milletvekili Av. Celalettin Köse, TBMM’deki bütçe görüşmelerinde şehrin ulaşım haritasını masaya yatırdı. Gümüşhane’nin bölünmüş yol ağının 130 kilometreye ulaştığını belirten Köse, Torul-Kürtün yolu güvenliği, Tersun Tüneli ve yeni havalimanı bağlantısı için Bakanlıktan destek istedi.

52
Gösterim
4 Dakika
Okunma Süresi

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) devam eden 2026 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu görüşmeleri, Gümüşhane’nin ulaşım geleceği adına önemli bir konuşmaya sahne oldu.

Karayolları Genel Müdürlüğü 2026 yılı merkezi yönetim bütçe kanunu teklifi üzerine AK Parti Grubu adına söz alan Gümüşhane Milletvekili Av. Celalettin Köse, Genel Kurul’da yaptığı konuşmada hem hükümetin ulaşım vizyonunu anlattı hem de Gümüşhane için hayati önem taşıyan üç yeni proje için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na çağrıda bulundu.

"Gümüşhane Tüneller Şehri Oldu"

Milletvekili Köse, konuşmasında AK Parti iktidarları döneminde ulaşımda yaşanan dönüşümü çarpıcı rakamlarla ortaya koydu. 2003 yılında Gümüşhane genelinde sadece 1 kilometre bölünmüş yol bulunduğunu hatırlatan Köse, bugün bu rakamın 130 kilometreye ulaştığını vurguladı.

Özellikle tünel yatırımlarına dikkat çeken Köse, “2003 yılında tüm Türkiye'de toplam 50 kilometre tünel varken, bugün sadece Gümüşhane sınırları içerisinde, başta Avrupa'nın en uzunu Zigana Tüneli olmak üzere 50 kilometrenin üzerinde tünel bulunmaktadır. Gümüşhane, zorlu coğrafyasını tünellerle aşan bir şehir kimliğine kavuşmuştur" ifadelerini kullandı.

Can Güvenliği ve Ticaret İçin 3 Hayati Talep

Yolların sadece şehirleri birbirine bağlamadığını, gönüllüleri, ekonomileri, ticaret koridorlarını da birbirine bağladığının altını çizen Köse, “Gümüşhane'ye yapılan hizmetler için Sayın Bakanımıza ve Bakanlık yetkililerine teşekkürü borç biliyoruz ancak ilimizin ve bölgemizin Bakanlıktan beklentilerini de burada ifade etmek istiyorum” dedi.

Hizmetlerin sürdürülebilirliği adına yeni talepleri de sıralayan Köse, Bakanlık yetkililerine seslenerek Gümüşhane halkının beklentilerini şu üç ana başlıkta topladı:

1.    Torul-Kürtün-Tirebolu Yolu: Sık sık heyelanların yaşandığı bu hatta, can ve mal güvenliğini tehdit eden unsurların ortadan kaldırılması ve telafisi imkansız zararların önlenmesi adına yolun standartlarının yükseltilmesi.

2.    Tersun Dağı Tüneli: Karadeniz’i İç Anadolu’ya bağlayacak en kısa güzergâh üzerinde bulunan Tersun Dağı Tüneli’nin hayata geçirilmesi.

3.    Havalimanı Bağlantısı (Köse Dağı Tüneli): Önümüzdeki yıl hizmete açılması planlanan Gümüşhane-Bayburt Havalimanı’nın şehir merkeziyle entegrasyonunu sağlayacak Köse Dağı Tüneli ve bağlantı yollarının projelendirilmesi.

2026 yılı bütçesinin ulaştırma altyapısında hem sürekliliğin sağlanması hem de yeni nesil yatırımların devreye alınması açısından kritik önem taşıdığını kaydeden Köse, “Bu bütçe, ulaştırma altyapısının dayanıklılığını, güvenliğini, hızını, dijital dönüşüm kapasitesini, çevreye uyumunu artırmayı hedefleyen kapsamlı bir planlamadır. Bu bütçeyle birlikte mevcut yolların iyileştirilmesi, akıllı ulaşım sistemlerinin yaygınlaştırılması, şehir geçişlerinin modernleştirilmesi, afetlere dayanıklı yol tasarımlarının artırılması, yakıt tasarrufu ve karbon azaltımı sağlayan mühendislik çözümlerinin yaygınlaştırılması öncelikli hedefleri arasındadır” dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti kadrolarının "Yol medeniyettir, yol kalkınmadır" anlayışını siyasetlerinin merkezine yerleştirdiklerini ifade eden Köse, “Ülkemizi her alanda daha ileriye taşımanın gayreti içerisinde emin adımlarla da yol alıyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğünün yürüttüğü yoğun çalışmalar sonucunda yol ağımızın teknik yeterliliği, kapasitesi ve güvenlik standartları çarpıcı biçimde yükselmiş ve yollar daha güvenli ve daha konforlu hâle gelmiştir. AK Parti olarak çıktığımız bu kutlu yolda Türkiye'yi bir ulaşım devrimiyle buluşturduk. Bölünmüş yollarıyla, tünelleriyle, viyadükleriyle, akıllı ulaşım sistemleriyle, köprüleriyle artık başka bir Türkiye var” diye konuştu.

Muhalefet için eleştirinin hak olduğunu fakat objektif değerlendirmelerden uzak eleştirilere muhatap olduklarını vurgulayan Köse, “Şimdi sizlerle 2023 ve 2025 yıllarını kapsayan birkaç rakam paylaşmak istiyorum: 2003 yılında 1.714 kilometre olan otoyol ağımız, bugün 3.796 kilometreye; 6.101 kilometre olan bölünmüş yol ağımızsa bugün 30.014 kilometreye çıkmıştır. Kent içi yoğunluğu azaltan, ülke genelinde kesintisiz yolculuk sağlayan çevre yollarında 3.084 kilometrelik bölümse tamamlanmıştır. Tünel uzunluğumuz 50 kilometreden 838 kilometreye yükselmiştir. Bu yatırımlar sayesinde seyahat süreleri kısalmış, kış koşullarının ulaşım üzerindeki etkileri azalmış, üretim merkezleri ile limanlar arasındaki bağlantılar hızlanmış ve turizm merkezlerine erişimse kolaylaşmıştır” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *