Ara
Gümüşhane
Parçalı az bulutlu
-3°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8044 %0.17
50,1756 %-0.07
5.972,23 % 0,28
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane 'Öğretmenlerin İş Huzuru İç Huzuruna Bağlıdır'

'Öğretmenlerin İş Huzuru İç Huzuruna Bağlıdır'

Eğitim-Bir-Sen Gümüşhane Şube Başkanı Veli Ağaç, öğretmenlerin iş huzurunun iç huzuruna bağlı olduğunu söyledi.

399
Gösterim
3 Dakika
Okunma Süresi
Eğitim-Bir-Sen Gümüşhane Şube Başkanı Veli Ağaç, öğretmenlerin iş huzurunun iç huzuruna bağlı olduğunu söyledi.

Yaptığı açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığının hizmet alanı ve kapsamı itibarıyla toplumun genelini ilgilendiren bir bakanlık olduğunu, aldığı ve alacağı kararların toplum hayatında anında karşılık bulduğunu ifade eden Ağaç, bakanlığın aldığı kararlarda isabet edildiği takdirde toplumun memnuniyeti arttığı gibi, aksi durumda ise huzursuzluğun merkezi haline geldiğinin altını çizdi.

Bu noktadan hareketle, yeni eğitim sisteminin toplumun bütün fertlerini ilgilendirdiğini, hayata geçirilme aşamasında ihmal edilen, gözden kaçırılan hususların yeni sorunları tetikleyebildiğini kaydeden Ağaç, “Milli Eğitim Bakanlığı’nın, paydaşlar dahil olmak üzere kendi birimlerinde istişareye dikkat ederek, alacağı kararlar kabul görüp, genel memnuniyeti artıracağı gibi, merkeziyetçi bir tutumla, insani talepleri gözardı ederek alacağı katı kararlar huzursuzluğa neden olmakla kalmayacak, başta kurum çalışanları olmak üzere herkesi mağdur edecektir.  Eğitim tarihimizin en önemli kararlarından olan yeni eğitim sisteminin başlamasına sayılı günler kalmıştır. Zaman daralmasına rağmen öğretmen, öğrenci, veli ve yöneticiler açısından bazı konularda hala belirsizlikler devam etmektedir. Bu durum kaygıları artırmakta, sistemin sorunsuz başlamasının önünde engel olarak durmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın başarılı başlangıç yapmasının en önemli belirtisinin, sistemi uygulamaya koyacak olan öğretmenlerin memnuniyet derecesi olduğu asla gözden kaçırılmamalıdır. Öğretmenlerin iş huzuru, aynı zamanda iç huzuruna bağlıdır. Belirsizliklerin ortadan kalkması, iç huzurun ve iş huzurunun yakalanması için kısa vadede bazı hususların ivedilikle yerine getirilmesi germektedir. Eş durumu özründe, il emri uygulaması ve öğretmenlerin norm durumu başta olmak üzere, yeni eğitim sisteminin uygulamaya konulmasıyla yaşanması muhtemel mağduriyetlerin önüne geçilmesi için adım atılmalıdır. Sınıf öğretmenlerinden norm fazlası olabilecek durumda olanların mağdur edilmemesi için; Norm fazlası olan öğretmenler eğitim bölgesi dışına çıkarılmamalıdır. Norm fazlası olan sınıf öğretmeni olduğu takdirde en az 3 yıl kendi okulunda kadrosunun tutulmasına imkân verilmeli ve ilerleyen zamanlarda oluşabilecek fırsatlar için öğretmene zaman tanınmalıdır. Geçmiş yıllarda olduğu gibi eş durumu özründe ‘il emri’ yeniden uygulanmalıdır. İl dışı isteğe bağlı yer değiştirme dâhil tayini çıkan öğretmenlerin, aile bütünlüğünün sağlanamaması söz konusu ise istekleri dâhilinde gerekirse il dışı ataması iptal edilmelidir. Zorunlu hizmete tabi personelin öğretmen eşlerinin norm fazlası olması halinde bile özür grubu ataması yapılmalıdır. SBS ile çocukları ortaöğretim kurumlarına yerleşen öğretmenlerin atamaları yapılmalıdır. Alan değişikliği, yan alanı kapsayacak ve iller arası da olacak şekilde ilk atamadan önce yapılmalıdır. İller arasında öğretmenlerin karşılıklı olarak yer değiştirmesine imkân tanımak için becayiş uygulamasına izin verilmelidir. Öğrenim özrü dolayısıyla tayin isteyemeyenlerin mağduriyeti giderilmelidir. Özür grubu tayin taleplerinde ilk başvuru sürecinde şartları tutmadığı için başvuramayan, fakat ilerleyen günlerde şartları oluşan öğretmenlerin özür grubu tayin taleplerinde ilk başvuruda tercihte bulunmuş olma şartı aranmamalıdır. 5. sınıfların bazı derslerine sınıf öğretmenlerinin girmesine müsaade edilerek, norm fazlası öğretmenlerin bir sonraki tayin döneminde oluşabilecek norm açıklarında tayin isteyebilmesi ya da kurumunda norma dâhil olmasına imkân verilmesi için yeni sisteme geçiş sürecinde esnek davranılmalıdır. Derslik oluşma ihtimali olan okullarda sınıf öğretmeni norm fazlalığı oluşma ihtimalinin önüne geçilmesi için  1, 2 3. ve 4. sınıflarda sınıf mevcutları yeniden ayarlanarak, yeni şubeler oluşturulmalıdır.” dedi.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *