Ara
Gümüşhane
Kapalı
-1°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5359 %0.07
49,6539 %0.06
5.778,15 % 0,44
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor

Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor

Gümüşhane'nin ulaşım ağını yeniden şekillendirecek ve zorlu dağ geçitlerini tarihe gömecek olan Pekün ve Vauk Tüneli projelerinde son durum ile kapatılan yaya geçitleri İl Koordinasyon Kurulu toplantısında masaya yatırıldı.

773
Gösterim
4 Dakika
Okunma Süresi

Karayolları 10. Bölge Müdür Yardımcısı Selim Karaismailoğlu, kamuoyunun yakından takip ettiği projeler hakkında kritik bilgiler paylaşırken, Pekün Tüneli'ndeki kazı çalışmalarının 2026'nın ilk çeyreğinde tamamlanmasını hedeflediklerini açıkladı. Toplantıya, kapatılan yaya geçitleri tartışması damga vurdu.

Gümüşhane’de bugün yapılan İl Koordinasyon Kurulu Toplantısında şehirdeki karayolları yatırımları hakkında bilgi veren Karayolları 10. Bölge Müdür Yardımcısı Selim Karaismailoğlu, kamuoyunun merak ettiği ve yavaş ilerlediği için eleştirdiği Vauk ve Pekün Tünellerinin son durumunu aktardı.

Pekün Tünelinde yüzde 81 gerçekleşme sağlandı

Karaismailoğlu, Gümüşhane-Kelkit arasında yer alan Pekün Dağında 2017 yılında başlanan çift tüplü 6 bin 350 metre uzunluğundaki Pekün Tünelinde bugüne kadar her iki tüpte de 5 bin 137 metre kazı+destekleme yapılarak yüzde 81 gerçekleşme sağlandığını ve yine her iki tüpte bin 801 metre beton uygulaması yapılarak yüzde 28 gerçekleşme sağlandığını söyledi.

Kazı destekleme ve nihai beton seviyesinde yapım çalışmalarıyla bölünmüş yolda toprak işleri ve sanat yapıları çalışmalarının devam ettiğini anlatan Karaismailoğlu, 2026’nın ilk çeyreğine doğru kazı çalışmalarını bitirmeyip planladıklarını söyledi.

Vauk Tünellerinde yüzde 41 ilerleme

Gümüşhane-Bayburt arasındaki yine 2017 yılında başlanan Vauk tünellerinde de yüzde 41 gerçekleşme oranı yakaladıklarını ifade eden Karaismailoğlu, “Vauk Tünelleri T1 ve T2’de bugüne kadar toplam 2x3.031 m Kazı-Destekleme imalatı yapılarak %41 gerçekleşme ve 2x1.145 m nihai beton imalatı yapılarak %15 gerçekleşme sağlanmıştır. 2025 yılında uzunluğu 2x7.480 m olan Vauk Tünellerinde kazı+destekleme ve nihai beton kaplama çalışmaları devam etmektedir. Km:175+500-176+900, Km:177+400-179+800 ve Km:180+300-182+800 arası toplam 6,3 Km’lik kesimde aşınma tabakası tamamlanmıştır” dedi.

Torul-Kürtün yolunda “Aç-Kapa” projesi

Sık sık kaya düşmesi ve heyelan gelmesi nedeniyle sürücülerin korkulu rüyası olan Torul-Kürtün karayolunda da aç kapa yapılması işinin ihale edildiğini kaydeden Karaismailoğlu, “Proje kapsamında 250 m uzunluğunda Aç-Kapa yapısı bulunmaktadır. 2025 yılında ihalesi yapılmış olup 21.07.2025 tarihinde sözleşmesi imzalanmıştır. 2025 yılında Aç-Kapa yapısında toprak işleri çalışmaları devam etmektedir. Proje bedeli 257 milyon 313 bin TL’dir” diye konuştu.

Yaya geçitleri gündeme geldi

Bölge Müdür Yardımcısının sunumunun ardından söz alan Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) Başkanı İsmail Akçay, Gümüşhane’den geçen karayollarındaki yaya geçitlerinde yaya geçitleriyle ilgili sorunları ve sıkıntıları aktardı.

“Kapattığınız yaya geçitlerinden vatandaşlarımız daha büyük tehlike içinde geçmeye devam ediyor”

Yaya geçitlerini kapatmanın sorunu çözen uygulama olmadığını kaydeden Akçay, “Kapattığınız yaya geçitlerinden vatandaşlarımız daha büyük tehlike içinde geçmeye devam ediyor. Bakanlığa bildirdik bu konuyu. Genel müdürlükten yazı gelmesine rağmen hepsi kapandı. Bu durumdan hem esnaflarımız hem vatandaşlarımız rahatsız. Genel müdürlüğünüzün böyle bir yazısına rağmen bizim yaya geçitlerimizin kapatılmasını anlamadık. 22 nokta saydık biz. Torul Gümüşhane arasında” dedi.

“İlk olarak Karadeniz sahil yolundaki yaya geçitlerini kapattık”

Akçay’ın sorusu üzerine bu konuda genelge olduğunu, bununla ilgili komisyon kurulduğunu ve çalışmasının devam ettiğini kaydeden Karaismailoğlu, çalışmanın iddia edilenin aksine sadece Gümüşhane’de değil bölgedeki tüm illerde yapıldığını hatta ilk olarak Karadeniz sahil yolundaki yaya geçitlerinin kapatıldığını söyledi.

“Çok zaruri olan yerlerde tedbirleri alarak yaya geçitlerini açalım”

Altgeçit ve üstgeçit olmayan yerlerde vatandaşların sorununu çözmek için çalıştıklarını ve bu konuyla ilgili komisyon kurduklarını ifade eden Gümüşhane Valisi Aydın Baruş, “Bölge müdürlüğü yaptı ama Valilik olarak biz de komisyon kurduk. Zaruri yerlerde yaya geçitlerini açmak istiyoruz. Geceleri karanlık olduğu için risk var. Aydınlatma yapıldıktan sonra açılmasından yana tarafız. Acilen onları devreye alabilirsek o yaya geçitlerini açabiliriz. Tamamı olmayabilir ama yoğun yerleşim ve ticarethanelerin olduğu yerlerde bunu yapabiliriz. Komisyonun sonucuna göre hareket ederiz. Çok zaruri olan yerlerde tedbirleri alarak yaya geçitlerini açalım” diye konuştu.

Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 1
1 / 9
Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 2
2 / 9
Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 3
3 / 9
Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 4
4 / 9
Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 5
5 / 9
Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 6
6 / 9
Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 7
7 / 9
Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 8
8 / 9
Pekün ve Vauk Tünellerinde çalışmalar sürüyor 9
9 / 9
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *