Satış ve Pazarlama İş Başvurusu İçin CV Nasıl Hazırlanır?

Satış ve Pazarlama İş Başvurusu İçin CV Nasıl Hazırlanır?

Satış ve pazarlama iş başvurusu yapacağınız zaman, çeşitli sektörlerde satış ve pazarlama alanında faaliyet gösteren firmalar için etkileyici bir CV hazırlamak son derece önemlidir. Bu alandaki yaygın iş unvanları içinde satış temsilcileri, finans uzmanları, hesap yöneticisi, pazarlama yöneticileri, reklam analistleri ve pazarlama analistleri olmaktadır.

Satış Pazarlama Özgeçmişi

Satış ve pazarlama özgeçmişinin etkileyici olması için kişisel bilgilerinizden daha çok elinizdeki projeleri ve başarılarınızı göstermelisiniz. Kusursuz bir satış ve pazarlama özgeçmişi hazırlamak için, çok başarılı bir kariyere sahip olduğunuzu vurgulamanız son derece önemli olmaktadır.
Bu konuda, hazır özgeçmiş ya da CV’ler ile kolay CV hazırla teknikleri ile CVhazirlama.cool en büyük yardımcını olacaktır.

Bu şekilde başvuru yapacağınız firmaya profesyonel ve uzman satış ve pazarlama özelliklerinizi çok doğru bir şekilde yansıtabilirsiniz. İş kazandıran bir CV hazırlamak hem işe alım süreci için hem de birçok kişi içinden farklılığınızı gösterdiğiniz için oldukça önemli olmaktadır.

Satış ve Pazarlama CV Hazırlama

Genel olarak, satış ve pazarlama CV’si hazırlama öncesinde özgeçmişiniz başvuru yaptığınız firma için uygun olup olmadığını araştırmalısınız. Sonra şirketin iş alanı, misyonu, şirket değerleri ve zorlukları devreye girmektedir. Bu konuda şirketin web sitesi ya da sosyal medya size gerekli bilgileri sağlayacaktır. Başvuru yapacağınız iş ilanı dikkatlice incelenmelidir. Bu ilanda size uyan becerileri ve niteliklerin altı çizilmeli ve özgeçmişiniz de bunlar vurgulanmalıdır.

Satış ve Pazarlama CV İçerikleri

Satış ve pazarlama özgeçmişi öncesinde, CV’ye neler ekleneceği çok önemli bir noktadır. Bir özgeçmiş kişinin başvuru yaptığı iş için tüm niteliklerini sergilemeyi amaçlamaktadır. Buna bağlı olarak da eğitim geçmişi ve daha önceki iş deneyimi ön plana çıkmalıdır. Satış ve pazarlama özgeçmişi için belirtilmesi gereken detaylar;
İsim ve iletişim bilgileri: İnsan Kaynaklarının sizinle görüşme planlayabilmesi için adınızı, soyadınızı ve iletişim bilgilerinizi mutlaka eklenmelidir.
Kariyer Planları: CV içeriğinde mutlaka işe alım yapacak olan kişiye sizi tanıtan bir hedef eklemelisiniz. Bunlar, donanımınız ve yetenekleriniz ya da tutumunuzu belirten bir iki cümleden oluşabilir.
Eğitim Bilgisi: İşe alım sürecinde eğitim geçmişiniz ile ilgili olarak fikir vermek için; akademide sahip olduğunuz derecelerinizi, sertifika ya da lisanslarınızı belirtmeniz gerekir.
İş Deneyimi: İşe alım süreçlerinde işveren iş deneyimine sahip olan adaylar ile çalışmak ister. Bu sebeple de, önceki görevlerinizden meydana gelen iş deneyiminizin listesini mutlaka eklemelisiniz.
Satış ve Pazarlama CV Özellikleri

Öncelikle bir pazarlamacı iseniz sektör amaçlı yeteneklere sahip olmanız gerekmektedir. Bunun yanında iş başvurusunda bulunacağınız firma tarama yazılımlarına sahipse, CV'nizin taramadan geçebilmesi için kimi anahtar sözcükleri barındırması gerekmektedir. Genel olarak satış pazarlamada konusunda sahip olunması gereken özellikler;

Uzmanlık alanına bağlı olarak, müşteri kitlesi oluşturma, etkileyici video düzenleme, web sitesine içerik oluşturma, web tasarımı yapma, mobil optimizasyon gibi spesifik beceriler mutlaka belirtilmelidir. Kişinin tanıtım araçlarına ve yazılımlara hakim olması da rakipleri arasında avantaj sağlamaktadır.

CV Hazırlamada Rakiplerinizden Avantajlı Olma Koşulları

İş geçmiş hazırlarken sorumlulukların listelemesi yerine başarıların vurgulanması, çok daha etkileyici olmaktadır. İşe alım sürecinde özgeçmişler incelenirken, işverenler sıkılabilmektedir. Aynı görsele sahip olan CV’leri incelemeden köşeye atabilmektedirler. Bu konuda çarpıcı bir CV görseli hazırlamak son derece önemli olacaktır. CV hazırlarken biraz renk kullanmak daha etkileyici olacaktır. Bu konuda okuması çok kolay olduğu için iki sütunlu özellikte bir tasarım da kullanabilirsiniz.

Genel olarak 'eylem' kelimeleri, iş başvurunuzu okuyan kişinin özgeçmişinizi daha dikkatli ve özverili okumasını sağlayacaktır. Mesela; tasarımdan sorumlu kişi yerine promosyon içeriği tasarladım kelimeleri kullanılmalıdır. Eylem kelimelerini kullanmak CV genelinizi daha çarpıcı şekle getirecektir. LinkedIn profili, kişisel blog ya da profesyonel bir sosyal medya sayfası bağlantıları özgeçmişinizi kuvvetlendirecektir. Bu şekilde işveren yetenek ve başarılara hızlı bir şekilde göz gezdirebilir.

Bir satış ve pazarlama işine başvuru yapan kişinin niteliklerini işverene pazarlamanızı gerekir. Hem kişisel özelliklerini hem de becerilerini ne kadar doğru tanıtırsa, diğer adaylara göre çok daha büyük başarı sağlamış olur. İşe alım sürecinde iletişim yeteneğinizi geliştirmek de başka adaylardan çok daha üstün olan bir konumda yer almanızı sağlayacaktır. Tüm nitelik ve becerileriniz daha çok merak edilip, incelenecektir.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER