Ara
Gümüşhane
Kapalı
-1°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8221 %0.19
50,2327 %0.02
5.954,18 % -0,02
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Başkan Akçay’dan demiryolu cevabı

Başkan Akçay’dan demiryolu cevabı

Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) Başkanı İsmail Akçay, proje ihalesi aşamasındaki Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu projesinin yerine kamuoyunda dile getirilen farklı güzergah söylemlerinin kabul edilemez olduğunu söyledi.

284
Gösterim
2 Dakika
Okunma Süresi

Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) Başkanı İsmail Akçay, proje ihalesi aşamasındaki Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu projesinin yerine kamuoyunda dile getirilen farklı güzergah söylemlerinin kabul edilemez olduğunu söyledi.

“Bu yalnız biz düşüncesini benimseyen dar kapsamlı etnosentrik nasyonalizm görüşüdür”

Kamuoyunda dile getirilen farklı güzergah söylemlerinin kabul edilemez olduğunu belirten GTSO Başkanı İsmail Akçay, “Değerli Rize Ticaret ve Sanayi Odası (RTSO) Başkanımız Şaban Aziz Karamehmetoğlu’nun Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu Projesi hakkında yapmış olduğu açıklamaları üzüntü ile karşıladım. RTSO Başkanımız açıklamasında kendisinin Rize milliyetçisi olduğunu vurgulayarak, Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demiryolu projesinin yanlış bir hat olduğunu, doğrusunun ise Rize güzergahında yapılacak bir hat olduğunu bölgenin nüfus oranları üzerinden savunuyor. Ulaşımda karayolundan başka alternatifi olmayan Erzincan-Gümüşhane-Trabzon güzergahının, deniz yolu, havayolu, karayolu gibi zengin ulaşım yolları olan bölge ile nüfus üzerinden mukayese edilmesi doğru değildir. Bu yalnız biz düşüncesini benimseyen dar kapsamlı etnosentrik nasyonalizm görüşüdür. Ülke ve toplumsal menfaatler düşünüldüğünde yeri de yoktur” dedi.

“Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demiryolu projesi şuan proje ihalesi aşamasında”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın her zaman ülke olarak daha güçlü ve daha zenginleşmenin yolunun ihracattan geçtiğini vurguladığını hatırlatan Akçay, “Bugün Gümüşhane’de yıllık 100 Milyon dolar’lık önemli bir ihracat potansiyelimiz var. Kısa ve orta vadede bunun katları olabilecek ihracatımızın en önemli ve tek alternatifi de demir yolu ağı ve ulaşımıdır. Şuan proje ihalesi aşamasında Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demiryolu projesi hattı aynı zamanda geçmişten beri farklı tarihsel dönemlerde dahi önemli bir ticaret güzergahı olarak kullanılmış ve bu hattı kullanan tüm medeniyet ve devletlere önemli kazanımlar sunmuştur” diye konuştu.

Biz sadece ili ile değil ülkesi ile zengin olmak istiyoruz” değerlendirmesinde bulunan Akçay, “Hem bölgesel hem de ülkemizin yüksek menfaatleri için geçmişten beri farklı tarihsel dönemlerde dahi önemli bir ticaret güzergahı olarak kullanılan bu bölgeye yapılacak Erzincan-Gümüşhane-Trabzon ve devam edecek demiryolu hattı en doğru hat ve güzergahtır” ifadelerini kullandı.
 

Yorumlar
E
Etem ibrahim Üçüncüoğlu 6 yıl önce
BEĞENME
0
CEVAPLA
Öztürk 6 yıl önce
Sayın başkan doğrular sizi üzmesin! Ülkemizdeki ekonomik sıkıntının ana sebebi; popülist yatırımlardır maalesef!! Bu proje: özüde mikro milliyetçilik barındıran zamansız bir popülist yatırımdır
BEĞENME
0
CEVAPLA
O
Ozan 6 yıl önce
Demiryolu Projesinin yöreye katkısı ne olabilir ki? Halk için faydası pek yok. Sadece güzergahtan demir yolu geçecek. Bu proje Rize-Bayburt-Erzincan hattı da olsa yine geçeceği yöreye faydası olmaz. Hem Gümüşhane hemde Bayburt için tek yapılması gereken buradaki sanayici esnaf için maliyetleri vergileri azaltmaktır. Elektrik doğal gazın ucuz olması işçilik maliyetlerinde vergi nin sıfırlanması hatta ödediği verginin geri verilmesi yani bu bölgeye özel bir paket hazırlanması. Köyde 12 ay yaşayan çiftçiden elektrik-telefon ve kömür ihtiyacı için aylık yardım yapılması (100KWH elektrik- telefon bedava ve yıllık 1 ton kömür gibi) hatta her hane başı asgari ücret ödenmesi. Siyasetçiler bu yönde kanun hazırlamalı. Yoksa tren gelmiş köylüye ne. esnafa ne fayda sağlayacak. Kazancı artacak mı?
BEĞENME
0
CEVAPLA