GÜ akademisyenlerine afet iletişim eğitimi

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından doğal afetlerin öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenlerin öğretildiği, kamuoyu ile iletişimin temel ilkeleri ve afet esnasında sosyal medya kullanımına yönelik “Afet İletişim Eğitimi” verildi. 

GÜ akademisyenlerine afet iletişim eğitimi

İki günlük eğitim programına Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın davetlisi olarak Gümüşhane Üniversitesinden İletişim Fakültesi Dekanı ve Rektörlük Basın Danışmanı Prof. Dr. Gülsüm Çalışır ile Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Ali Özcan katıldı.

Eğitim programı öncesinde Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Türkiye’nin büyüdükçe afetlere hazırlık ve müdahale kapasitesinin çok daha artacağını belirtti. 

İki gün süren eğitimlerin ilk gününde “Afet İletişim Senaryosu ve Eylem Planı Hazırlama, Basın Açıklaması Hazırlanması ve Kamuoyu ile İletişimin İlkeleri, Afet Sahalarında Yüz Yüze İletişim, Afet Yönetiminde Teknolojinin Kullanımı, Dijital İçerik Oluşturma ve Sosyal Medya Kullanımı” adlı başlıklarda konunun uzmanları tarafından eğitimler gerçekleştirildi.

Eğitimlerin ikinci gününde ise “Afetlerde Dezenformasyonla Mücadele Yöntemleri, Afet Yönetiminde Koordinasyon, Afetlerde Medya ile İlişkilerin Yürütülmesi ve Yayıncılık İlkeleri, İlk Yardım Eğitimi, Yeni Nesil Habercilik: Afet Dönemlerinde Drone Kullanımı” adlı başlıklarda eğitimler verildi.

Üniversitenin davetli olarak katıldığı eğitim programı hakkında konuşan Rektör Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek, şunları söyledi: “Kahramanmaraş merkezli depremlerde 50 binin üzerinde can kaybımız oldu. Bir yandan doğal afetler yaşamımızı tahrip ve tehdit ederken, öte yandan da sosyal medya ve dijital platformlar vasıtasıyla yayılan dezenformasyonlar zihnimizde, ruhumuzda derin yaralar açtı. Afetlerin yaşanması ne kadar acı ve kötü durumlar doğurduysa, afet anında da yapılan eksik ve yanlış bilgilendirmelerde bu durumları daha da artırmaktadır. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığımız, tüm kurum ve kuruluşlarla kesintisiz bir iletişim ve koordinasyon süreci içerisinde yer aldı. Süreç içerisinde kamuoyunun her türlü gelişmeye dair güncel bilgi ve duyurularla hızlı ve şeffaf bir şekilde hareket edildiğini gördük. Gümüşhane Üniversitesi olarak da afetin ilk saatlerinden itibaren hazırlıklarımızı yapıp yardımlara koştuk. Genel Sekreterliğimiz ve Kurumsal İletişim Koordinatörlüğümüz tarafından öğrencilerimizden veya ailelerinden gelen arama kurtarma ihbarları, sosyal medyada tespit edilen diğer ihtiyaç duyuruları anlık olarak kayıt altına alındı. Alınan kayıtları, olay yerindeki yetkili mercilere gerekli yönlendirmeleri yapmak için anında ilettik. Kamuoyunu bilgilendirme amacıyla aldığımız her bir bilgiyi sosyal medya kanallarımızdan şeffaf bir şekilde duyurmaya çalıştık. Çünkü en ufak bir bilginin bile hayat kurtardığını biliyoruz. Aynı şekilde bilmeden veya kasti olarak verilen bilgilerin de zaman kaybına neden olduğunu bu afetlerde yaşadık. Bu amaçla da afetlerde iletişim alanında verilecek her bir bilgi veya eğitimin büyük öneme sahip olduğu görüşündeyiz. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından verilen ‘Afet İletişim Eğitimi’ programlarının da burada hayat kurtarıcı olduğunu söyleyebiliriz. Bu vesileyle de eğitimlerin verilmesi esnasında başta Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun olmak üzere katkı sunan uzmanlarımıza ve Üniversitemiz heyetine teşekkür ediyorum.”

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER