Ara
Gümüşhane
Kapalı
-2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8044 %0.17
50,1756 %-0.07
5.972,23 % 0,28
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Saha uygulamalarının ikinci durağı Karaca Mağarası oldu

Saha uygulamalarının ikinci durağı Karaca Mağarası oldu

Gümüşhane Üniversitesi Turizm Fakültesi, Mesleki uygulama ile Eko turizm dersleri kapsamında düzenlenen gezinin rotası Gümüşhane’nin en çok turist çeken noktalarından birisi olan Karaca Mağarası’nda incelemelerde bulundu.

1785
Gösterim
3 Dakika
Okunma Süresi

Turizm Rehberliği öğrencilerinin hem bölgeyi tanıma hem de mesleklerine yönelik uygulama yapma fırsatı bulmaya yardımcı olan saha uygulama çalışmalarına Turizm Rehberliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Uğur Akdu, Öğr. Gör. Sedat Taş, Arş. Gör. Zekiye Nur Akyürekli ve Turizm Rehberliği Bölümü öğrencileri katıldı. 

Rektörlük binası önünden hareketle başlayan uygulama programı otobüs içinde Doç. Dr. Akdu’nun güzergâh ve genel bilgi aktarımıyla devam etti. Öncelikle Karaca Mağarasının efsanesini anlatan Doç. Dr. Akdu akabinde mağaranın turizme kazandırılmasında rol oynayan ilk bilimsel yayın olan Dr. Ali Uzun tarafından hazırlanan çalışmaya dikkat çekti. 

Program otobüs içinde, mağara önünde ve mağara içinde sırayla turizm rehberliği öğrencilerinin Türkçe ve İngilizce anlatımlarıyla devam etti. Öğrenciler mesleki uygulama deneyimlerinin yanı sıra mağara önündeki alanda dans edip eğlenerek günü sonlandırdı.

Turizm Rehberliği Bölümünde Eko turizm dersini yürüten Öğr. Gör. Sedat Taş bu uygulamaların öğrencilerin eko turizm faaliyetlerini yerinde deneyimleyerek çevreye ve sektöre bakış açılarını değiştiren faydalı çalışmalar olduğunu ayrıca eko turizm ve sürdürülebilir turizm uygulamalarıyla ilgili farkındalık yarattığını vurguladı.

Doç. Dr. Uğur Akdu da uygulama çalışmalarıyla birlikte öncelikle öğrencilerin mezun olduktan sonra yapacakları turist rehberliği mesleğini yakından tanımalarını sağlama, her bir öğrenciye ayrı ayrı rehberlik deneyimini yaşatma ve mesleğe hazır hale getirmeyi amaçladıklarını ayrıca hem öğrencilere bölgenin kültürel değerleri tanıtmayı hem de mesleki ve kültürel bilgi düzeylerini arttırmayı hedeflediklerini belirtti. Doç. Dr. Akdu, saha çalışmalarının bölgenin tüm destinasyonlarında 2021-2022 Eğitim Öğretim yılı boyunca devam edeceğini kaydetti.

Turizm rehberi adayı öğrencilerin tur planlaması ve yönetimi deneyimlerini geliştirmek için sahada yapılan pratiğin önemini vurgulayan Rektör Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek, “Bilindiği üzere Üniversitemiz Turizm Fakültesi tarafından öğrencilerimizin mesleki tecrübelerini artırmak ve bulunduğu coğrafyanın turistik çekiciliklerini öğrenmek amacıyla çeşitli saha uygulama gezileri yaptırılmaya başlandı. Bu uygulamaların ikinci durağı da Gümüşhane ilimizin turistik açıdan önemi büyük olan Karaca Mağarası oldu. Mağaranın oluşumu, turist cazibesi ve burada yapılan çalışmalar hocalarımız tarafından öğrencilerimize yerinde gösterilerek anlatıldı. Sınıf içerisinde bazı dersleri verebiliriz ama yerinde uygulamalı olarak göstermek daha etkileyici olmaktadır. Her bir öğrencimiz bizler için gönül elçilerimizdir. Buradan mezun olduktan sonra ilimizi ve Üniversitemizi en iyi şekilde temsil edip tanıtacaklardır. Bu nedenle de Üniversitemiz tarafından desteklenen bu saha çalışmalarını önemsiyoruz. Arazi çalışmalarında öğrencilerimize rehberlik eden hocalarımızı kutluyor, tüm öğrencilerimize sağlıklı günler diliyorum” açıklamasında bulundu.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *