Zigana bölgenindir

Yapımına başlanan Zigana Tüneli’nin Gümüşhane’ye, bölgemize ve Türkiye’ye katkılarını Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) Başkanı İsmail Akçay’a sorduk.

Zigana bölgenindir
Yapımına başlanan Zigana Tüneli’nin Gümüşhane’ye, bölgemize ve Türkiye’ye katkılarını Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO) Başkanı İsmail Akçay’a sorduk.

Akçay, “Zigana Tüneli’nin yapılması Gümüşhane iş dünyasının ve bölgemiz iş dünyasının rekabet gücünü artıracaktır. Maliyetleri düşürecektir. Bu da tüketicilere daha ekonomik bir tüketim ortamı ve harcama ortamı sağlayacaktır” dedi.

Tarihi İpek Yolu güzergahındaki Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde bulunan ve Doğu Karadeniz’i Kafkaslar’a, Ortadoğu’ya ve İran’a bağlayan en önemli geçişlerden Zigana Dağı’nda yapımı planlanan 14 bin 200 metre uzunluğundaki Zigana Tüneli Projesi’nde ihaleyi alan Cengiz İnşaat Grubu çalışmalarına başladı.

Zigana Tüneli projesinin sadece Gümüşhane’yi ilgilendiren bir proje olmadığını ifade eden Akçay, “Bugün Zigana Tüneli toplam 14 km’lik çift tüplü bir tünel olarak Türkiye’nin en uzun tüneli olacak. Türkiye’nin en uzun tünelinin olması da ilimiz ve bölgemiz için bir avantajdır” dedi.

Zigana Tüneli’nin bölgenin yükünü büyük oranda rahatlatacağını söyleyen Akçay, “Trabzon’un yatırım adası gibi önemli projeleri var. Hem Trabzon hem de Rize’de denizi doldurarak alan kazanma imkanları var. Hem Trabzon yatırım adası hem Rize’deki lojistik bölgesi, yükünün önemli bir kısmını Zigana Tüneli üzerinden karşılayacak” şeklinde konuştu.

Uzun zamandır merakla ve heyecanla, hem Gümüşhane kamuoyunun hem bölgenin hem de ülkenin beklentisi olan Zigana Dağı Tüneli Projesinin inşaat çalışmalarının başladığını belirten Akçay, projenin Gümüşhane’ye, bölgemize ve Türkiye’ye hayırlı olması temennisinde bulundu. Akçay, “80’li yılların ikinci yarısında yapılan mevcut tünelimiz bugün geldiğimiz noktada ihtiyaca cevap veremez durumda kaldı. Tamamen işlevini kaybetti. Çünkü teknoloji gelişti ve bizim yolumuza, Zigana Dağı yoluna alternatif yollar ve tüneller yapıldı. Bu itibarla hem ilimizin hem de bölgemizin ulaşımdaki iddiasını kaybetmemesi için bizim de Zigana Dağı’ndan çağın koşullarına ve yeni teknolojiye uygun yeni bir projeyle Zigana Dağı’nın geçilmesi gündeme geldi. Uzun zamandır Gümüşhane kamuoyu ve siyasetçilerimiz takip etti. Sayın Cumhurbaşkanımızın da Gümüşhane’yi ziyaretinde söz verdiği gibi ihalesi yapıldı. Bugün inşaatımız başlamış durumda. Bu sorunların aşılarak inşaatın başlaması ilimizde büyük bir sevinçle karşılanmıştır” dedi.

Zigana Tüneli projesinin hem Gümüşhane’de hem bölgemizde hem de Dünya’da ulaştırma ve nakliye açısından çok önemli bir maliyet unsuru olduğunun altını çizen Akçay, “Ulaştırma ve nakliyenin yeterli ve rekabet edecek düzeyde olmadığı bölgelerin gelişme şansı da yoktur. Demek ki ulaştırma ve nakliye rekabet edebilir düzeyde olmalı ki komşu şehirlerle eşit seviyede olması lazım. Rekabet edebilir seviyede olması lazım ki iş dünyasının da rekabet gücünü artırabilsin. Eğer sizin ulaştırma şartlarınız eşit değilse iş dünyasının rekabet şansı da azalır. Rekabet edemez durumda kalırsınız. Bu nedenle Zigana Tüneli’nin yapılması Gümüşhane iş dünyasının ve bölgemiz iş dünyasının rekabet gücünü artıracaktır. Maliyetleri düşürecektir. Bu da tüketicilere daha ekonomik bir tüketim ortamı ve harcama ortamı sağlayacaktır” şeklinde konuştu.

Zigana Tüneli projesinin sadece Gümüşhane’yi ilgilendiren bir proje olmadığını ifade eden Akçay, “Bugün Zigana Tüneli toplam 14 km’lik çift tüplü bir tünel olarak Türkiye’nin en uzun tüneli olacak. Türkiye’nin en uzun tünelinin olması da ilimiz ve bölgemiz için bir avantajdır. Gümüşhane’miz Türkiye’nin en uzun karayolunun olduğu bir şehir. Zaman Zaman bir çok önemli değerlerimizle övünüyoruz. Bu da övünülecek bir değerdir. Bu Türkiye’nin gücünü gösterir. Bu Türkiye’nin teknolojiye olan yakınlığını gösterir” ifadelerini kullandı.

Salmankaş Tüneli ve Ovit Tüneli gibi alternatif yolların yapıldığını belirten Akçay, “Salmankaş Tüneli ve Ovit Tüneli bitme noktasına geldi. Bütün bunlar Zigana Tüneli’ne alternatif yollardır. Bunların yapılması hem bölgemize hem ülkemize ekonomik açıdan çok büyük değerler katacaktır. Ama esas olan tarihi ipek yolu üzerinde bulunan Zigana Tüneli’ni takip ederek Ortadoğu’dan Erzurum’a, Gümüşhane üzerinden Karadeniz limanına açılacaktır. Karadeniz limanından da hem Karadeniz’e komşu olan bütün ülkelere hem de Avrupa’nın tamamını ilimize kazandırmış olacaktır. Bu bakımdan da çok önemlidir” dedi.

Zigana Tüneli’nin bölgenin yükünü büyük oranda rahatlatacağını söyleyen Akçay, “Trabzon’un yatırım adası gibi önemli projeleri var. Hem Trabzon hem de Rize’de denizi doldurarak alan kazanma imkanları var. Trabzon’da da yatırım adası projesi denizin doldurulmasıyla yapılacak olan bir sanayileşme bölgesi olarak önümüzde duruyor. Rize’de lojistik bir bölge kuruluyor. Trabzon Limanı önümüzdeki yıllarda önemli bir liman haline gelecek. Hem Trabzon yatırım adası hem Rize’deki lojistik bölgesi, yükünün önemli bir kısmını Zigana Tüneli üzerinden karşılayacak. Bu bakımdan Zigana Tüneli sadece Gümüşhane’yi değil; hem bölgemizi hem ülkemizi hem de uluslararası çalışan tüm firmaları çok yakından ilgilendiren ve bu firmalara çok önemli maddi katkılar sağlayan bir proje olacaktır. Bu projeden Gümüşhane kazanacak, bölge ve ülkemiz kazanacaktır. İnşallah başka kazaya belaya maruz kalmadan kısa zamanda tünelimiz bitirilir, iş dünyasının ve bütün insanların hizmetine açılmış olur” ifadelerini kullandı.

Zigana Tüneli’nin bitimiyle beraber bölgedeki insanları Gümüşhane’ye çekebilmek için çalışmalar yapılması gerektiğini söyleyen Akçay, “Biz sahili ilimize nasıl çekebiliriz bunun hesaplarını yapmamız lazım. Bugün sahilde ve Batı’da insanlar serinlemek için para veriyorlar. Gümüşhane’de doğal klima var. Gümüşhane, hem yaşam iklimi bakımından hem eğitim iklimi bakımından ülkemizin en güzel illerinden biri olduğu kanaatindeyim. O bakımdan buraları daha iyi şekilde tanıtarak insanların buraya gelmelerini sağlayacak çalışmalar yapmalıyız. Zigana Tüneliyle beraber ulaşım daha da kolaylaşacak. Bunun yanında esnafımız da kendisini çek edecek. Kendi muhasebesini yapacak. Oturup benim nasıl daha iyi ticaret yapabileceğimi düşünmem ve emek vermem lazım. Emeksiz yemek olmadığını hepimizin bildiğine göre o zaman bizimle rekabet edebilecek şartları ortaya koymamız lazım. Bir defa müşteri ilişkilerini, satış pazarlama tekniklerini iyi bilmemiz lazım. Piyasayı iyi takip etmemiz lazım, inovasyon ile Ar-Ge’yi takip etmemiz lazım. Biz GTSO olarak her yıl satış pazarlamalarıyla alakalı toplantılar düzenliyoruz. Kişisel gelişim uzmanlarını ve üyelerimizi davet ediyoruz. İlimizdeki üniversite hocalarımızla projeler yapıyoruz ve esnafımızın bu konudaki eksiklerini gidermeye çalışıyoruz. Ama bu konuda esnafımız bu tür bilgilendirme toplantılarına maalesef çok da itibar etmiyor. 80 kişilik salonumuz dolmuyor. Katılım olmayınca uzmanların yazdığı kitapları dağıttık. Şartlara uygun rekabet edeceğiz, şartlara uygun kendimizi yenileyeceğiz. Şartlara uygun işlerimizi ve iş yerlerimizi düzenlerken mesleğimizle ilgili bilmemiz gerekenleri de bileceğiz” diye konuştu.

Haberin Kaynağı: Gümüşkoza Gazetesi

Güncelleme Tarihi: 22 Aralık 2015, 16:03
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER