Ara
Gümüşhane
Açık
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7381 %0.03
50,2767 %0.17
5.999,67 % 0,61
Gümüşhane Haberleri Galeriler Gümüşhane Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı

Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı

KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü’nde Öğretim üyesi olan Gümüşhaneli hemşehrimiz Yrd. Doç. Dr. Ebru Demircioğlu, ‘Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı’ adlı dersinin uygulama kısmında öğrencilerine yaptırdığı materyalleri Mahmut Goloğlu Kültür Merkezi’nde herkesin beğenisine sundu.

417
Gösterim

KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü’nde Öğretim üyesi olan Gümüşhaneli hemşehrimiz Yrd. Doç. Dr. Ebru Demircioğlu, ‘Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı’ adlı dersinin uygulama kısmında öğrencilerine yaptırdığı materyalleri Mahmut Goloğlu Kültür Merkezi’nde herkesin beğenisine sundu.

Sergi koordinatörü ve dersin sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ebru Demircioğlu, Demircioğlu, talep olması halinde Gümüşhane’deki sosyal bilgiler öğretmenlerine ve okullarına alırlarsa materyal verebileceğini belirterek, “Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı” dersinin uygulama amacı soyut kavramları ve sözel bilgileri somutlaştırmaktır. Doğru, güncel ve etkin bir materyal için öğretim teknolojisinden yararlanılır. Bu materyali yapabilmek için ciddi bir bilimsel bilgi, yaratıcılık ve beceri gerekmektedir. Öğrencilerimizin geliştirdikleri materyaller bir dönem boyunca ciddi bir emekle hazırlandılar. Sergide beğeniye sunulacak modeller, bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsilleridir, gerçek nesnelerin ya büyültülmüş ya da küçültülmüş maketlerinden oluşmaktadır. Ayrıca pek çok soyut ve öğretilmesi zor olan bilgiler somutlaştırılarak üç boyutlu hale getirilmiştir. Sergilenen materyallerimizi her yıl devletimizin okullarına hediye olarak gönderiyorum” dedi.

Çağımızda öğrencilerin sınavlara yarış atı gibi hazırlanmasından dolayı öğretmenlerin büyük bir kısmı ya materyal tasarlamıyor ya materyal tasarlama becerisine sahip olarak yetiştirilmiyor ya da derslerde proje adıyla öğrencilere verilerek öğrencilerden yapılması istendiğini kaydeden Demircioğlu, “Bu yanlış bir uygulamadır. Bir materyali tasarlayabilmek için ya “Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı”  gibi bir ders almak ya da en azından materyal tasarlama ilke ve öğelerini iyi bilmek gerekir. Bu iki unsurun olmaması demek materyal tasarlamanın bir anlamının da olmayacağı anlamına gelmektedir. Tasarlanan materyaller öğrenenlerin dikkatini çeker ve dikkatlerini canlı tutar, öğrenenleri güdüler ve onların duygusal tepki vermelerini sağlar, bilgileri somutlaştırır ve basitleştirir. Bir öğrenme etkinliği ne kadar çok duyu organına hitap ederse öğrenmenin kalıcılığı o kadar artar. Öğrenme ile ilgili yapılan araştırmalar göstermektedir ki, öğrenmelerin çoğu görsel betimlemeler yoluyla gerçekleşmektedir ve öğrenilenlerin %83’ü görerek öğrenilmektedir. Bu nedenle sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih, coğrafya ve vatandaşlık gibi alanlarla ile ilgili bilgileri sadece ders kitabını kullanarak öğretmeye çalışmaları yetersizdir ve bizim için böyle bir öğretmen pasif bir öğretmendir. Aktif, etkin ve üretken bir öğretmen olmak için o dersi daha anlamlı kılmak gerekmektedir. Bunun yolu da ders için materyal tasarlayabilmekten geçer” diye konuştu.

Öğrencilerin tasarladığı materyallerin her ünitenin kazanımına uygun bir şekilde, kazanımlardan yola çıkılarak tasarlandıkları için dersi sıkıcılıktan ve tek düzelikten kurtarmakla kalmayıp, eğlenerek ve yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamakta olduğuna değinen Demircioğlu, “Bu ders öğretmen adaylarımızın da pek çok becerisini geliştirdiği için ayrı bir öneme sahiptir. Her öğretmen adayı bu dersi almalı ve öğretmeni olacağı alan için materyal tasarlayabilmelidir. Öğrencilerimiz bazen materyalleri tasarlarken elektirikçi, marangoz, ferforjeci gibi ince işçilik isteyen sanatkâr esnafa ihtiyaç duyuyorlar ancak Trabzon’da 1-2 esnaf dışında diğerleri öğrencilerimizi hem sert karşılıyor hem de uğraşamayacaklarını söylüyorlar. Bu çok üzücü bir durum büyük bir şehir olduk ama daha ince iş yaptırabileceğimiz esnaflarımız hemen hemen hiç yok. Yapanlar da çok uç fiyat istiyorlar. 3. Kez bu sergiyi yapıyoruz ve problemi aşamadık. Umuyorum bu konuda öğrencilerimize yardımcı olacak sanatkâr esnaflarımız daha duyarlı olacaklardır” ifadelerini kullandı.

Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 1
1 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 2
2 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 3
3 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 4
4 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 5
5 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 6
6 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 7
7 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 8
8 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 9
9 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 10
10 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 11
11 / 12
Demircioğlu, 3. materyal tasarımı sergisini yaptı 12
12 / 12
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *