Ara
Gümüşhane
Kapalı
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8125 %0.19
50,2105 %0.03
5.979,91 % 0,41
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Hasta Şikâyetleri Azaldı

Hasta Şikâyetleri Azaldı

2012 yılı ve sonrasında hastaların hasta hakları kurullarına yaptıkları yazılı şikâyetlerin yıllar içerisinde azaldığı yapılan bilimsel araştırmada tespit edildi.

1454
Gösterim
2 Dakika
Okunma Süresi

2012 yılı ve sonrasında hastaların hasta hakları kurullarına yaptıkları yazılı şikâyetlerin yıllar içerisinde azaldığı yapılan bilimsel araştırmada tespit edildi.

Kamu hastanelerindeki hasta şikâyetlerinin kamu hastane birlik yapılanması sonucunda hızlı bir şekilde azaldığı, kamu hastane birlik yöneticilerinin hasta şikâyetlerini takip için müdahale ekipleri oluşturduğu anlaşıldı.

Türkiye Klinikleri, J Med Ethics 2017;25(1):1-10, Bilim Dergisinde Gümüşhane Üniversitesi, Sağlık Yönetimi Bölüm Başkanı ve USSAM yönetim kurulu üyesi Doç. Dr. Sedat Bostan tarafından Trabzon İl Sağlık Müdürlüğünden alınan izinle, yapılan “Kamu Hastane Birlikleri Yapılanması ve Hasta Hakları Kurul Yapısındaki Düzenlemenin Kurul Kararları Üzerine Etkisi” isimli araştırma makalesinden edinilen bilgilere göre; araştırma kapsamında ele alınan Trabzon’un beş büyük kamu hastanesindeki yazılı hasta şikâyet sayıları; 2012 yılında 212, 2013’de 87, 2014’de 62 ve 2015’de 44 olduğu tespit edildi.  Şikâyet sayılarındaki bu düşüşün yıllar arasında anlamlı farklılık oluşturduğu ifade edildi.

Bu azalma ile birlikte, yinede en fazla poliklinikler (%66,3) ve acil servislerden (%10,8)  şikâyetlerin geldiği, hastaların en çok hizmetten faydalanamama (%50,4), saygı görememe (%34,2) ve bilgilendirilmemeden (%5) şikayeti oldukları ve en fazla hekimler (%50,5), diş hekimleri (%15,9), hemşireler (%9,8) ve sekreter, güvenlikçi ve temizlikçileri (%16,2) şikayet ettikleri anlaşılmıştır.


Hasta olarak lise (%44) ve üniversite (%30) eğitimlilerin, kamu personeli (%26,7) ve serbest meslek sahiplerinin (%23,5) daha çok şikâyet başvurusunda bulunduğu tespit edilmiştir.

Hastanelerdeki hasta hakları kurulları 2014 yılına kadar her yüz şikâyet eden hastanın ortalama 21’ini haklı bulmuştur. 2014 yılında yönetmelikte yapılan değişiklikle hastane hasta hakları kurullarının kapatılması ve İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde il için bir tane il hasta hakları kurulunun kurulmasıyla 2015 hasta şikâyetleri bu kurulda görüşülmüştür. 2015 yılında hastaların yaptığı her yüz şikâyet başvurusundan 38,6’sının haklı bulunduğu görülmüştür.  

Sonuç olarak Kamu Hastane Birlik yapılanması hastanelerde olan hasta şikâyet başvurularını azaltarak bu alanda başarılı olduğu değerlendirilmiştir. Hasta Hakları Kurulunun İl Sağlık Müdürlüğü bünyesine taşınmasının kurul kararlarına olumlu yansıdığı görüşü ileri sürülmüştür. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *