Ara
Gümüşhane
Kapalı
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7078 %0.01
50,2018 %0.06
5.909,06 % 0,12
Gümüşhane Haberleri Galeriler Gümüşhane İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi

İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi

Tirebolu-Torul Bölünmüş Yol Projesi Yapıldı. Yolun Yüzde 30’u Tünel, Köprü ve Viyadük. Yeni Yol mesafeyi yüzde 16, zamanı yüzde 43 azaltıyor.

3033
Gösterim
Doğu Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayan en önemli geçitlerden Kürtün vadisi için hazırlanan bölünmüş yol projesi yayımlandı.

Zigana tünelinin projesini de yapan Petek Proje Mühendislik Müşavirlik A.Ş. tarafından hazırlanan proje ile Tirebolu ilçesinden başlayıp Gümüşhane-Trabzon karayolu Kürtün yol ayrımına kadar halihazırda ki 86 kilometrelik çift şeritli yol, yaklaşık yüzde 30’u tünel, köprü ve viyadükle geçilecek şekilde 74 kilometrelik bölünmüş yola dönüşecek. Kürtün ilçesi ve Özkürtün Beldesinin de tünellerle geçileceği proje, yolu mesafe olarak yüzde 16 azaltırken, süre olarak yüzde 42 oranında azaltacak.

1,5 SAATLİK YOL 55 DAKİKAYA İNECEK

Mevcut haliyle 1 saat 36 dakika süren ayrım-Tirebolu yolunu 55 dakikaya indirecek yeni projede yol boyunca en uzunu 2 bin 905, en kısası 110 metre olacak şekilde 23 kilometre uzunluğunda 36 adet yeni tünel ve bin 941 metre uzunluğunda 19 adet yeni köprü ve viyadük planlanıyor.

Doğu Anadolu’dan Karadeniz sahiline Zigana Dağını çıkmadan ulaşmak isteyenlerin sıklıkla kullandığı yol, Doğu Karadeniz’in iç bölgelerinden Orta Karadeniz ve İç Anadolu’ya gideceklerin kullandığı en önemli güzergahlardan birisi.

Yöre halkının ve yolu kullanan herkesin yıllar boyunca “şuradan karşıya bir köprü yapsalar da bu kadar yolu dolanmasak” dediği her noktanın ya tünelle ya da köprüyle geçildiği projenin milyonlarca liraya mal olması beklenirken, projesinin sosyal medyada yayınlanması bile bölge halkını heyecanlandırdı.

YAPILDIĞI YILLARIN EN ZOR VE EN PAHALI YOLLARDAN BİRİSİ

Dönemin Adalet Bakanı ve Gümüşhane Milletvekili Mahmut Oltan Sungurlu’nun girişimleriyle programa alınan ve “keçi bile gitmez” denilen bölgede Torul ve Kürtün barajlarıyla birlikte uzun yıllar dinamitle patlatma yapılarak ve iş makineleri yardımıyla yapılan yol, virajları nedeniyle sürücülerin de korkulu rüyası oldu. Yapıldığı yılların en zor ve en pahalı yollardan birisi olan Kürtün yolu, geçtiğimiz yıllarda tamamlanan Torul ve Kürtün baraj gölleri nedeniyle daha da tehlikeli hale gelmiş, meydana gelen ölümlü kazaların ardından yol kenarlarına araçların barajlara uçmaması için beton bariyer yapılmıştı.

Yeni hazırlanan projeyle birlikte keskin ve sık virajlar tamamen yok edilerek tünel, viyadük ve köprülerle rahat bir ulaşım sağlanacak.
İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi 1
1 / 8
İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi 2
2 / 8
İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi 3
3 / 8
İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi 4
4 / 8
İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi 5
5 / 8
İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi 6
6 / 8
İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi 7
7 / 8
İşte Kürtün'ün Çılgın Projesi 8
8 / 8
Yorumlar
A
Ahmetpaxar 11 yıl önce
mizikaleti Akort ayri yukle
BEĞENME
0
CEVAPLA
t
turan tas 11 yıl önce
Gec bile kalinmis bu yol projesinin derhal ihale asamasina getirilmesi gerekir fakat gumushane gibi sahipsiz bir memlekette ne zaman olur bilinmez.
BEĞENME
0
CEVAPLA
e
ergin 11 yıl önce
hayaldi, ne oldi
BEĞENME
0
CEVAPLA