Ara
Gümüşhane
Kapalı
-1°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8221 %0.19
50,2327 %0.02
5.954,18 % -0,02
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Kelkit’te süreç odaklı ölçme sistemi toplantısı

Kelkit’te süreç odaklı ölçme sistemi toplantısı

Gümüşhane’nin Kelkit ilçesinde düzenlenen toplantıda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hayata geçirilen "süreç odaklı ölçme" sistemi anlatıldı.

863
Gösterim
2 Dakika
Okunma Süresi

İl Millî Eğitim Müdürü Şener Doğan, Kelkit ilçesinde görev yapan tüm okul ve kurum müdürleriyle gerçekleştirdiği toplantıda eğitime yönelik önemli değişikliği duyurdu. 

Toplantıda konuşan Doğan, Bakanlığın okul öncesi, 1, 5, hazırlık ve 9. sınıflarda uygulamaya başladığı yeni "beceri temelli" müfredatla birlikte, geleneksel "sonuç odaklı ölçme" sisteminin yerini "süreç odaklı ölçme" sistemine bıraktığını belirtti. 

Bu yeni yaklaşımın öğrencilerin sadece sınav sonuçlarına göre değil ders süreçlerinde gösterdikleri performans, gelişim ve katılımın detaylı bir şekilde izlenmesine olanak tanıyacağını kaydeden Doğan, öğretmenlerin artık tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme yöntemleriyle öğrencilerin bilgi ve becerilerini daha kapsamlı bir şekilde takip edebileceğini ifade etti. 

"Süreç odaklı ölçme" sayesinde öğrencilere sınıf içinde anlık ve geri bildirimler verilerek, öğrenme sürecinin sürekli olarak iyileştirileceğini vurgulayan ve yeni sistemin uygulama adımlarına dair rehber niteliğindeki kitapların öğretmenlere sunulduğunu belirten Doğan, öğretmenlerin ders öncesinde öğrencilerin geçmiş öğrenmelerini değerlendirmek için çeşitli araçlarla ön değerlendirmeler yapacaklarını da sözlerine ekledi. 

Öğrencilerin gelişim süreçlerinin sistematik bir şekilde izlenmesi ve bu süreçte öğrencilere rehberlik edilmesinin modelin en önemli unsurları arasında yer aldığını ifade eden Doğan, toplantının sonunda eğitime verdikleri katkılardan dolayı tüm müdürlere teşekkür ederek, yeni ölçme sisteminin öğrenci gelişimine katkı sağlayacağını ve öğretmen-veli işbirliğiyle eğitimin kalitesini artıracağını vurguladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *