Ara
Gümüşhane
Kapalı
-1°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8044 %0.17
50,1756 %-0.07
5.972,23 % 0,28
Gümüşhane Haberleri Galeriler Gümüşhane Öğretmenlere ABİDE semineri 

Öğretmenlere ABİDE semineri 

Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Mesleki Çalışma Programı doğrultusunda Gümüşhane’de ilk ve ortaokullarda görev yapan tüm öğretmenlere yönelik Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) Projesi semineri verildi.

1487
Gösterim

Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Mesleki Çalışma Programı doğrultusunda Gümüşhane’de ilk ve ortaokullarda görev yapan tüm öğretmenlere yönelik Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) Projesi semineri verildi.

Rehberlik Araştırma Merkezi salonunda yapılan seminere İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, Müdür Yardımcısı İbrahim Taş ve öğretmenler katıldı.

İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, ABİDE Araştırmasının temel eğitim kurumlarının 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin akademik becerilere sahip olma düzeylerinin ölçülmesi ve öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin araştırıldığı, çoktan seçmeli, açık uçlu soruların kullanıldığı ve anketlerin yer aldığı bir izleme değerlendirme araştırması olduğunu belirterek, “ABİDE Araştırması ile farklı soru tipleri kullanılarak üst düzey zihinsel becerileri de ölçecek şekilde izleme testlerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin bu becerilere sahip olma durumlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır” dedi.

Pilot uygulaması 2015 yılında gerçekleşen ABİDE Araştırması’nın nihai uygulamasının 2016 yılında başladığını kaydeden Doğan, “ABİDE Araştırması Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler dersleri üzerinden yapıldığını ifade eden Doğan, ABİDE Araştırması’nda öğrenci, öğretmen ve yönetici anketleri de uygulanmaktadır. Araştırmada yer alan 81 ildeki okulların seçimi geliştirilen yazılım tarafından tabakalı örnekleme yöntemine göre seçkisiz olarak yapılmaktadır. Araştırma, resmî ve özel eğitim öğretim faaliyeti gerçekleştiren temel eğitim kurumlarının 8.sınıflarında öğrenim gören öğrenciler ile bu okullarda görev yapan Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler dersleri branş öğretmenleri ve okul yöneticilerini kapsamaktadır. Periyodik olarak gerçekleştireceğimiz ve eğitimin tüm kademelerindeki gelişmelerle ilgili veri toplamayı hedeflediğimiz bu çalışmanın ülkemize ve eğitim sistemimizin gelişimine katkı sağlamasını temenni ediyor, araştırma sürecinde özveriyle çalışan herkese teşekkür ediyorum” dedi.

Doğan’ın konuşmasının ardından İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İbrahim Taş, öğretmenlere Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) projesi sunusunu gerçekleştirdi.

Öğretmenlere ABİDE semineri  1
1 / 6
Öğretmenlere ABİDE semineri  2
2 / 6
Öğretmenlere ABİDE semineri  3
3 / 6
Öğretmenlere ABİDE semineri  4
4 / 6
Öğretmenlere ABİDE semineri  5
5 / 6
Öğretmenlere ABİDE semineri  6
6 / 6
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *