Ara
Gümüşhane
Kapalı
4°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8044 %0.17
50,1756 %-0.07
5.972,23 % 0,28

Karadeniz’in geleceğine tüneller açılıyor

YAYINLAMA:
Malum, bir bölgenin kalkınabilmesi için en önemli şart, kolay ulaşılabilir olmaktır.

Yıllar boyunca göç veren Karadeniz illerinin, bu durumu tersine çevirebilmesinin tek yolu ulaşımı kolaylaştırmak olarak görünmektedir. Geçit vermeyen yüksek dağlara sahip bölgede, ulaşım için tek alternatif ise büyük tünel projelerinin gerçekleştirmektir. Dağların birbirlerine kavuşmayacağı bilindiğine göre amaç insanları kavuşturmak olmalıdır.

İşte bu noktada; Ovit ve Zigana tüneli çalışmaları sadece iki dağın aşılması değil, iki coğrafyanın buluşması olarak nitelendirilmelidir. Her anlamda birlik ve beraberlik için atılmış önemli adımlar olarak değerlendirilmelidir.

Ovit tünelinde ilk kazmanın vurulmuş olması, Zigana tünelinde ise ihale aşamasına gelinmiş olması, bir anlamda dönüm noktasına geldiğimizi gösteriyor.

Konunun bölge için arz ettiği önemi farkında olup gerekli girişimlerde bulunan, başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere; devlet adamlarına, siyasetçilere, bürokratlara, iş adamlarına ve emek veren tüm çalışanlara teşekkür etmekte bölge insanı olarak borcumuz.

Gelelim kafalarda oluşan bir soru işaretine.

Ovit Tüneli, Zigana Tüneli için alternatif midir?

Konuya dar bir bakış açısıyla yaklaştığınızda, evet alternatiftir. Daha da önemlisi yerel manada olumsuz yansımaları da olabilir. Hiçbir hareketliliği bulunmayan İran ticaret yolunun, hali hazırda sınırlı bir bağlantıya sahip olduğumuz Doğu ve Güneydoğu Anadolu geçişlerinin kısmen Ovit’e kayması da gerçekleşebilir. Ancak dediğimiz gibi bu öngörüler, dar bir bakışa sahip olanlar için geçerlidir.

Fotoğrafın tamamına bakıldığında ise Karadeniz’in geleceğine açılan tüneller görünecektir. Zigana ve Ovit geçitleri, bölgenin ticaret hayatına, ekonomisine, kültür ve turizmine yeni kapılar açacak yeni ufuklar kazandıracaktır.

Zigana ve Ovit Tünelleri ile birlikte yapılacak olan yol ağları, tükenmiş durumda olan İran ticaretine yeni bir ivme getirecek, Doğu ve Güneydoğu ile Karadeniz’in bütünleşmesini sağlayarak, bölgelerin kalkınmasında önemli bir rol oynayacaktır. Ulaşımdaki güzergâh çeşitlilikleri, yerel gelişmeyi değil ancak genel bir kalkınmayı sağlayacaktır.

“Rize- Mardin sevgi yolu” olarak adlandırılan Ovit yolunun tüm Türkiye’ye güzellikler getirmesini diliyor, “Dağların Ferhatlarını” en kısa sürede Zigana’nın yeni gerdanlığı için çalışmaya bekliyoruz.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *