Ara
Gümüşhane
Kapalı
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,6097 %-0.02
49,6190 %-0.04
5.733,51 % -0,06
Gümüşhane Haberleri Galeriler Gümüşhane Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor

Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor

Taş ve kaya düşmesi sonucu ölümlerin de yaşanması nedeniyle özellikle yağışlı günlerde Türkiye'nin en tehlikeli yollarından birisi olarak kabul edilen Gümüşhane-Kürtün karayolunda uzman ekipler tarafından dağ ve yamaçlar çelik ağlarla örülerek kafese alınıyor.

377
Gösterim

Gümüşhane ile Giresun illerini birbirine bağlayan Gümüşhane-Kürtün Karayolu’nda kaya düşme riski bulunan dağlar ve yamaçlar endüstriyel dağcılar tarafından çelik ağlarla örülüyor.

Özellikle ilkbahar dönemlerinde yağışların da etkisiyle sık sık heyelanların, kaya ve taş düşmelerinin meydana geldiği, ölümlü ve yaralanmalı kazalara sebep olan bölgede vatandaşların güven içerisinde seyahat edebilmesi için Karayolları tarafından çalışma başlatıldı.

Geçtiğimiz yıllarda dağcılar tarafından kaya düşürme çalışması yapılan alanda bu kez uzman ekipler tarafından belirlenen kayalar çelik ağlarla kafese alınarak risk minimuma indiriliyor. 

İki ay önce başlayan ve şimdiye kadar 3 noktada gerçekleştirilen çalışmalarda her bir yamaç yaklaşık 7 bin metrekare çelik ağla örülürken, Kürtün ilçesine bağlı Özkürtün Beldesi Karaçukur Mahallesi geçişinde bulunan dağ yamacında çalışmalarını sürdüren 9 kişilik uzman ekip 50 metrelik vinç yardımıyla çelik tel ağ ve halka marifetiyle adeta dağı kafes içine alıyor.

Zorlu çalışmada karayolunda trafik kontrollü olarak tek şeritten sağlanırken özel eğitim almış uzman ekip halatlar yardımıyla kendilerini bağladıkları dağın yamacına kafesi serip 1 metreden fazla deldikleri kayaya bağlıyor. 

Çalışmayı yapan ekibin şefi İpli Erişim Uzmanı Tanju Demirel alanında uzman 8 personelle birlikte yürüttükleri çalışmada yerde birleştirdikleri çelik ağları 50 metrelik vinç yardımıyla dağ yamacına sererek yolu güvenli hale getirdiklerini söyledi.

“Amacımız burada yol güvenliğini sağlamak”

Yaptıkları çalışmayla karayolu güvenliğini tehlikeye atan taş düşme riski bulunan alanların güvenli hale getirilmesinin amaçlandığını kaydeden Demirel, “Bununla alakalı iki tane çözüm var. Bir tanesi temizlik, diğeri de tel ağı ile örtüleme, yamaçtaki kayaların üzerinin kapatılması ve taşların güvenli şekilde alt bölgeye indirilmesi. Bu riskli alanları, Karayolları belirliyor. Yapılacak işlemi de belirledikten sonra biz de uygun görülen alanlarda çalışma yapıyoruz. Amacımız burada yol güvenliğini sağlamak, vatandaşın güvenliğini sağlamak. Bu noktada Karayolları ve Emniyet birimleriyle beraber çalışıyoruz. Gerekli önlemlerimizi alıyoruz yol güvenliğini arttırmak adına” dedi.

“Çalışma bitince insanlarımız bu alandan güvenli şekilde geçebilecekler”

Yolda yaklaşık 2 ay önce çalışmaya başladıklarını belirten Demirel, “Şu an bir 20 gün daha devam edecek. Yine devam edecek işlerin devamlılığı var elbette. Haziran ya da Ağustos'a kadar Karayolların uygun gördüğü şartlarda çalışmaya devam edeceğiz. Şu ana kadar bu bölgede 3 çalışma yaptık. Sadece burada 7 bin metrekare telle alan kapatıyoruz. Burada çalışan bir arkadaşlarımız İple Erişim sertifikası var. Uluslararası bir sertifika. Bütün dünyada geçerli. Belirli bir eğitim sürecinden geçip daha sonra burada çalışabiliyorlar. Toplam 9 kişiyiz. 50 metrelik bir vinç kullanıyoruz. Bu tarz uygulama yapılacak bir alanda öncelikle yapılacak ilk iş tepe noktasında bulunan bitki ve ağaçların temizlenmesi. Sonrasında delik delinip ankrajların çakılması gerekiyor. Bu ankrajlara serdiğimiz, uyguladığımız malzeme olan tel ağ vinç yardımıyla yukarı getiriliyor. Biz onların montajını yapıyoruz. Sonrasında bunları birleştiriyoruz. Bu ankrajlara çimente enjeksiyon ya da epoksi yapılmakta. Tepe ankrajlarının derinliği 120 santimetre. Yüzeyde de hem 100 santim hem 70 santimlik ankrajlar kullanılıyor. Onun dışında halkalar yine vinç yardımıyla bize getiriliyor, montajını yapıyoruz ve yatay birleştirmesini yapıyoruz. Bu işin bu yola faydası: Yamaçtan yola düşebilecek taşları, yumruk büyüklüğünden tutun büyük kayalara kadar tutacak kapasitede malzemeler. Bazı noktalarda sadece güçlendirilmiş çelik tel ağı kullanılıyor. Burası biraz daha riskli görüldüğü için halka da kullanıldı burada. Yol güvenliği açısından bu sağlandıktan sonra insanlarımız ya da yayalarımız, yolcularımız bu alandan güvenli şekilde geçebilecekler. Yol güvenliği bu şekilde sağlanmış olacak. Geçen bir yağış oldu yarım saat 40 dakikalık. Sonrasında biz mesai bitiminde Gümüşhane'ye dönerken yol boyunca belirli alanlarda çok fazla dökülme vardı. Yani en ufak yağışta dökülme oluyor. Bu anlamda bir risk her zaman söz konusu bu yol için” diye konuştu.

"Buradan geçerken korkuyorum"

Gümüşhane-Kürtün karayolunu sürekli olarak kullandığını dile getiren sürücü Selçuk Çelik de “Ben yıllardan beri bu yolu kullanıyorum. Buradan geçerken korkuyorum. Başımıza küçük küçük kazalar da geliyor. Taş düşüyor. Hele yağmurlu havalarda ve kışın daha tehlikeli oluyor buraları. Bu çalışmayla dağı kafesi alıyorlar. Bu sefer tabii oradan taş düşmesini engelleyecekler ve bizim sağlığımızı bu konuda koruyacaklar” ifadelerini kullandı.
 

Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 1
1 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 2
2 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 3
3 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 4
4 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 5
5 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 6
6 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 7
7 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 8
8 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 9
9 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 10
10 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 11
11 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 12
12 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 13
13 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 14
14 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 15
15 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 16
16 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 17
17 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 18
18 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 19
19 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 20
20 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 21
21 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 22
22 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 23
23 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 24
24 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 25
25 / 26
Kürtün yolunda dağlar kafese alınıyor 26
26 / 26
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *